Ois mietittävä kumpaa tässä lähtisi hankkimaan itselle e34 525:sta vai e36 325:sta ja ei osaa päättä kyl yhtään. Kummassa on kestävämpi kori tai kone ja onko minkälaisia + ja - asioita sanoa kummastakin tai jommastakummasta autosta. Tuollainen e34 525 24v kiehtois kyl pienoisesti. Mahtaisko sellainen jo liikkuakkin jonkun verran? Minkälainen painoero noissa koreissa on?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 ja e36
Collapse
X
-
ei tuo e36 sedanikaan kovin ahdas ole, jos nyt ei hirveitä korstoja kyytiin ahda. aika pitkälti kyseessä on makuasia ja niistähän on paras kiistellä normaaliajossa molemmilla pärjää ihan hyvin. painoista en tiedä luvata mutta luulisin eron olevan parin sadan luokkaa.
tekniikka on tosiaan sama, lukuunottamatta että e36 voi olla vanos joka tuo tavallaan yhden hajoavan osan lisää,tai ainakin monesti se alkaa äännellä +200 000km jälkeen joka ei sinänsä ole vaarallista.
Comment
-
-
Originally posted by Haggis View PostPaljonkohan näissä on bensan kulutus ero? Itselläni vetelee 525:lla maantiellä n.10-11l/100 km. Tosin rengaistus 235mm 18",että saattaa kuulemma vaikuttaa :think
Comment
-
-
Originally posted by metanolman83 View Posttekniikka on tosiaan sama, lukuunottamatta että e36 voi olla vanos joka tuo tavallaan yhden hajoavan osan lisää,tai ainakin monesti se alkaa äännellä +200 000km jälkeen joka ei sinänsä ole vaarallista.
Suorituskyvystäkin oli kyselyä. Molemmat keräävät ainakin sen 240 km/h mittariin. Liikennevaloista lähtiessä e36:n pienempi massa on asiaa, mutta tienpäällä ei pahemmin löydy eroa kulkupuolella. E36 on e34:seen verrattuna paljon mikroautomaisempi ja sikäli kivempi viedä hyväpintaista asfalttitietä. Toisaalta e34:n monimutkaisempi pyöräntuenta selviää paremmin epätasaisuuksista eivätkä kuopat tai kohoumat pahemmin muuta ajosuuntaa vaikka ajettaisiinkin vähän reippaammin. Liukkaalla suurempi massa ja akseliväli rauhoittavat käytöstä selvästi.
E34:n plussia ovat selvästi paremmat tilat (e36:ssa meinaa jo sisäänastuessa lyödä päänsä a-pilariin ja takana ei kovin pitkiä matkoja tehdä, jos miehistö on täysikasvuista), parempi äänieristys, laadukkaammat sisustusmateriaalit ja muutenkin astetta hienostuneempi konstruktio. E36:n etuna joku voi pitää nykyaikaisempaa muotoilua niin sisä- kuin ulkotiloissakin, sekä yksinkertaisempaa alustaa, jossa vähemmän kuluvia niveliä kuin e34:ssä.
Comment
-
-
No itsellä ollu tuo E36 325 ja sitten tämä nykyinen E34 540. En nyt pysty ihan puolueetonta vertailua tässä kirjoittamaan kun jälkeenmainitussa on hieman enemmän tehoa.
Mutta jos ei nyt moottoreihin puututa vaan autoihin niin ei tuo E34 ainakaan parempi ole kaupunkiajossa kun äärikulmat ei hahmotu niin hyvin isompien mittojensa takia.
Matka-ajossa E34 loistaa vakaana ja jopa hieman hiljaisempana ajomelultaan. Eli hieman riippuu myös siitä missä liikkuu, miten ja monenko ihmisen kanssa. Jos tykkää autoa pyöritellä kovasti niin siihen tuo E36 sopii paremmin, kuin taas E34 on hyvä cruiseri joka kelaa maantielläkin komeat lukemat tarvittaessa linssiin.
Osti kumman tahansa, suosittelen katsomaan mallisarjan muutaman viimeisen vuoden painoksia joista selvästikin lastentauteja on saatu karsittua kokemukseni mukaan ja nieltävät kilometrit on huolettomampia. Kuitenkin E30 ja E28:n jälkeläiset ovat ottaneet ison harppauksen edeltäjiin eikä ensimmäiset askeleet ihan kivuttomasti sujuneet.Last edited by BMW; 14-09-2007, 20:23.
Comment
-
-
Juu makuasiahan tämä on. Suunnilleen samanhintaisiakin ovat, ehkä E34 hitusen halvempi. E34:n edut ovat maantiellä, kun taas E36:n kaupungissa. Toisaalta voi taas ajatella, että E34 on hieman hienostuneempi pappamalli, kun taas E36 on hieman nuorekkaampi sekä sisätiloiltaan, että muotoilultaan. Molemmat varmasti maantiellä kulkee ihan mukavasti, tosin älyttömiä tykkejähän nämä eivät ole. Väittäisin myös, että E34:ssa on ehkä hivenen parempi varustetaso. E36 325:t tahtoo olla monesti rokatun oloisia yksilöitäLast edited by Harri G; 14-09-2007, 20:32.E39 ja E91
Comment
-
-
Ihan erityyppisiä vehkeitähän nuo ovat, e34 on paljon mukavampi ja vähän hiljaisempikin, sisusta paljon fiksumpi minusta. e36 on tietysti enemmän ajajan auto, ja "lähtee" ihan eri malliin kun e34. Minä taas väittäisin, että e36:t on keskimäärin paremmin varusteltuja, ja vähemmän ajettujakin. Nämähän on taas niitä makuasioita, että minkälaista autoa sitä haluaa.
e: Tuossa haggiksen kulutuksessa on pari litraa liikaa, jotain vikaa kait siis.Last edited by Mikkomies84; 14-09-2007, 20:48.
Comment
-
-
Itse en ainakaan kovin vaikeana valintana pitäisi, E34 ehdottomasti. Jotenkin se tuntuu laadukkaammalta kuin E36, vaikka olisi vanhempikin. Ajolleen molemmat on kyllä ihan hyviä, mutta ainakin matka-ajoon E34 on mukavampi. Ja onhan E34 BMW:n kauneimpia korimalleja.ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
Ja kun puhutaan tämän ikäisistä autoista jotkva ovat käytettyjä, on juurikin autot yksilö tasoisia hyvin pitkälti. Esim. E34 väsyneillä puslilla, jousilla, iskarilla ja jarruilla on varmasti huonompi ajaa paikassakun paikassa verrattuna E36:seen ja toisinpäin. Mielipideasioista ei kannata alkaa kiistelemään, mutta onhan nuo kovin erinäköiset autot joten jo ihan ulkonäkökysymys saattaa olla ratkaiseva tekijä.
E34:sen haittana lienee suurempi kulutus omamassan vuoksi mutta toisaalta kolariturvallisuus myöskin parempi. Mun mielestä 530i 535i tai 540i on autolle sopivampia moottoreita vaikka soppa näille maistuukin paremmin. Vaikkei esim.525 24v ja 530i (eikös nuo 3l olekin 12v suoria kutosia?) huippusuorituskyvyssä ole isoa eroa, vääntävämpi kone sopii paremmin mun mielestä 500-koppaan.
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostMun mielestä 530i 535i tai 540i on autolle sopivampia moottoreita vaikka soppa näille maistuukin paremmin. Vaikkei esim.525 24v ja 530i (eikös nuo 3l olekin 12v suoria kutosia?) huippusuorituskyvyssä ole isoa eroa, vääntävämpi kone sopii paremmin mun mielestä 500-koppaan.
Näin ollen tuon vanhassa 530:ssä on jopa vähemmän tehoa kuin uudemmassa M50 koneisessa 525:ssa. Tosin alavääntö on varmaan parempi ja muutenkin joustavampi kone.
Koneen valintahan on aika pitkälti mielipidekysymys mutta vanha kunnon M30 taitaa olla kestävyydeltään yksi parhaista BMW:n koneista ja lisäksi tekniikka siinä on vielä sen veran vanhaa, että sen lähes kukatahansa joka autoista jotain ymmärtää, osaa korjata.Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.
On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.
Comment
-
-
Originally posted by BMW View Post530i (eikös nuo 3l olekin 12v suoria kutosia?) .
edit: siinähän se ylempänä jo tulikin. Olin osittain väärässä...Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiotSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Comment
-
Comment