No sitten jos ovat revenneet niin eri asia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vieläkö kannattaa korjata?
Collapse
X
-
...ja poliisiko sen päättää kenen autosta tehdään kakkoskilpinen ja poliisiko sen tosiaan arvioi koska ne pitää ottaa?
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostMun mielestä melkein myyt osina kasan ja toista autoa ostamaan....
Tais tulla kallis paukku. Kyllä se kasko kannattaa pitää vaikka sillä hintansa onkin.Chevrolet captiva -07
ex. e91 320d touring -06
ex. e39 530da touring "m-sport" -99
ex. e36 325i sedan -91
ex. e30 318i coupe "m-look" -88
Comment
-
-
Originally posted by js^ View PostOsina myyn jos noille palkeille ei saa mitään tehtyä. Jos ne saa uusittua niin ei ne pellit, puskuri, valot ja muovi härpäkkeet paljoa maksa.. Tietäis vaan pystyykö niille mitään tehdä. Oikealta puolelta kuitenkin vääntynyt niin pahasti että pyörä kotelokin on tullu ulos päin ja ei renkaat käänny vasemmalle kun puolet normaalista.
Comment
-
-
Originally posted by js^ View PostEkassa postauksessa on yks huono kuva.. Mitäs katsastus mies tykkää jos nappasee palkin poikki ja pistää ehjän pätkän tilalle?
Mun mielestä jos on jotain haluja ja etenkin mahdollisuus tilojen puolesta toteuttaa kyseinen projekti niin kannattaa koska kun itelle tehdään niin sillon tehään parasta.
Comment
-
-
Originally posted by kimplee View PostEli mun käsityksen mukaan jos airbagit eikä muut turvavarusteet ole "lähteny" kolarin sattuessa auto= korjattavissa (ilman turvavarusteiden uusimista). Alkuperäiseen kuntoonsa. Jos tarvii vaihtaa pelti osia runkoon esim.aisan päätä pitää olla riittävä koritekniikan koulutus->. Viisaammat korjatkoon... Jos olen väärässä..
Mun mielestä jos on jotain haluja ja etenkin mahdollisuus tilojen puolesta toteuttaa kyseinen projekti niin kannattaa koska kun itelle tehdään niin sillon tehään parasta.Chevrolet captiva -07
ex. e91 320d touring -06
ex. e39 530da touring "m-sport" -99
ex. e36 325i sedan -91
ex. e30 318i coupe "m-look" -88
Comment
-
-
Originally posted by kimplee View PostEli mun käsityksen mukaan jos airbagit eikä muut turvavarusteet ole "lähteny" kolarin sattuessa auto= korjattavissa (ilman turvavarusteiden uusimista). Alkuperäiseen kuntoonsa. Jos tarvii vaihtaa pelti osia runkoon esim.aisan päätä pitää olla riittävä koritekniikan koulutus->. Viisaammat korjatkoon... Jos olen väärässä..
Mun mielestä jos on jotain haluja ja etenkin mahdollisuus tilojen puolesta toteuttaa kyseinen projekti niin kannattaa koska kun itelle tehdään niin sillon tehään parasta.Chevrolet captiva -07
ex. e91 320d touring -06
ex. e39 530da touring "m-sport" -99
ex. e36 325i sedan -91
ex. e30 318i coupe "m-look" -88
Comment
-
-
Originally posted by kimplee View PostEli mun käsityksen mukaan jos airbagit eikä muut turvavarusteet ole "lähteny" kolarin sattuessa auto= korjattavissa (ilman turvavarusteiden uusimista). Alkuperäiseen kuntoonsa. Jos tarvii vaihtaa pelti osia runkoon esim.aisan päätä pitää olla riittävä koritekniikan koulutus->. Viisaammat korjatkoon... Jos olen väärässä..
Mun mielestä jos on jotain haluja ja etenkin mahdollisuus tilojen puolesta toteuttaa kyseinen projekti niin kannattaa koska kun itelle tehdään niin sillon tehään parasta.
Toki vuosikatsastuksessa kaikki nyt suunnilleen pitää olla ainakin päällisin puolin ok, mutta itse korjaustyötä tai sen lopputulosta ei todellakaan valvo kukaan. Airbagit/järjestelmä pitää luonnollisesti toimia vuosikatsastuksessa, mutta muuten näitä saa vaihdella/asennella vaikka viikon väöein. AVK:n kautta kulkeneet on toki eri juttu.
Ihan vapaasti sen kun vaihdat aisan ym.rikkinäiset palikat ja otat kiesin uudelleen ajoon. Pidät vain kilvet kiinni, niin tätä kiesiä ei koskaan ole kolaroitukaan.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSuomessa oman autonsa saa korjata periaatteessa ihan kuka tahansa ja ihan niin kuin itse parhaaksi näkee. Eli kukaan tai mikään taho ei ole vaatimassa minkäänlaisia toistuksia/dokumentteja tehdystä korjaustyöstä.
Toki vuosikatsastuksessa kaikki nyt suunnilleen pitää olla ainakin päällisin puolin ok, mutta itse korjaustyötä tai sen lopputulosta ei todellakaan valvo kukaan. Airbagit/järjestelmä pitää luonnollisesti toimia vuosikatsastuksessa, mutta muuten näitä saa vaihdella/asennella vaikka viikon väöein. AVK:n kautta kulkeneet on toki eri juttu.
Ihan vapaasti sen kun vaihdat aisan ym.rikkinäiset palikat ja otat kiesin uudelleen ajoon. Pidät vain kilvet kiinni, niin tätä kiesiä ei koskaan ole kolaroitukaan.Chevrolet captiva -07
ex. e91 320d touring -06
ex. e39 530da touring "m-sport" -99
ex. e36 325i sedan -91
ex. e30 318i coupe "m-look" -88
Comment
-
-
Originally posted by js^ View PostHyvä tietää. Kyllä siitä sitten vielä kalun saa. Kilvistä oon pitäny kiinni ja poliisit ei ole nähnytkään tätä autoa kolari paikalla ja toivottavasti eivät haluakkaan nähdä..
Niin pitkälle tämä "Isoveli valvoo" menttaliteetti ei sentään vielä ole mennyt että poliiseilla olisi siihen mitään sanomista mitä omalle omaisuudellesi teet.
Suomessa vain AVK:n kautta kulkeneet autot ovat virallisesti kolhittuja ja tätä kautta myös korjausvalvottuja. Poliisilla ei toki tässäkään prosessissa ole minkäänlaista roolia. Pman autosi voit siis ihan vapaasti korjata niin kuin haluat.
Comment
-
Comment