No sitten jos ovat revenneet niin eri asia.
							
						
					Vieläkö kannattaa korjata?
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Periaatteessa poliisin ei edes tarvitse arvioida asiaa. Sen pitää viedä kilvet jos auto on liikennekelvottomassa kunnossa. Katsastuskonttori niitä asioita sitten ihmettelee. Näin ei valitettavasti kuitenkaan aina tehdä. Eihän siitä edes koidu mitään oikeaa haittaa asiakkaalle. Kilvet saa takaisin kun näyttää ehjän auton insinöörille. Samantekeväähän se on seisooko auto korjaamolla ilman kilpiä vai niiden kanssa. Hyvää siinä on se, että insinööri vielä varmistaa, että auto on korjattu asianmukaisesti....ja poliisiko sen päättää kenen autosta tehdään kakkoskilpinen ja poliisiko sen tosiaan arvioi koska ne pitää ottaa?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Osina myyn jos noille palkeille ei saa mitään tehtyä. Jos ne saa uusittua niin ei ne pellit, puskuri, valot ja muovi härpäkkeet paljoa maksa.. Tietäis vaan pystyykö niille mitään tehdä. Oikealta puolelta kuitenkin vääntynyt niin pahasti että pyörä kotelokin on tullu ulos päin ja ei renkaat käänny vasemmalle kun puolet normaalista.Originally posted by BMW View PostMun mielestä melkein myyt osina kasan ja toista autoa ostamaan....
 
 Tais tulla kallis paukku. Kyllä se kasko kannattaa pitää vaikka sillä hintansa onkin.Chevrolet captiva -07
 
 ex. e91 320d touring -06
 ex. e39 530da touring "m-sport" -99
 ex. e36 325i sedan -91
 ex. e30 318i coupe "m-look" -88
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kyllähän ne peltisepät pysyy aika hiton huonosta tekemään oikasu penkissä. Palkkien vääntäminen ja sen sellanen on loppuunsa aika pikku juttuja kuhan runko ei ole pois mitoistaan laajemmalti. Onko sulla kuvia autosta (ehkä en huomannu)...? Meinaan vaan et vois ihmetellä porukalla..:thinkOriginally posted by js^ View PostOsina myyn jos noille palkeille ei saa mitään tehtyä. Jos ne saa uusittua niin ei ne pellit, puskuri, valot ja muovi härpäkkeet paljoa maksa.. Tietäis vaan pystyykö niille mitään tehdä. Oikealta puolelta kuitenkin vääntynyt niin pahasti että pyörä kotelokin on tullu ulos päin ja ei renkaat käänny vasemmalle kun puolet normaalista.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ekassa postauksessa on yks huono kuva.. Mitäs katsastus mies tykkää jos nappasee palkin poikki ja pistää ehjän pätkän tilalle?Chevrolet captiva -07
 
 ex. e91 320d touring -06
 ex. e39 530da touring "m-sport" -99
 ex. e36 325i sedan -91
 ex. e30 318i coupe "m-look" -88
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eli mun käsityksen mukaan jos airbagit eikä muut turvavarusteet ole "lähteny" kolarin sattuessa auto= korjattavissa (ilman turvavarusteiden uusimista). Alkuperäiseen kuntoonsa. Jos tarvii vaihtaa pelti osia runkoon esim.aisan päätä pitää olla riittävä koritekniikan koulutus->. Viisaammat korjatkoon... Jos olen väärässä..Originally posted by js^ View PostEkassa postauksessa on yks huono kuva.. Mitäs katsastus mies tykkää jos nappasee palkin poikki ja pistää ehjän pätkän tilalle?
 Mun mielestä jos on jotain haluja ja etenkin mahdollisuus tilojen puolesta toteuttaa kyseinen projekti niin kannattaa koska kun itelle tehdään niin sillon tehään parasta.   
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Airbagejä ei ole. Eli auto pitää viedä johonkin ammattilaselle eikä itse saa palkkeihin koskea?Originally posted by kimplee View PostEli mun käsityksen mukaan jos airbagit eikä muut turvavarusteet ole "lähteny" kolarin sattuessa auto= korjattavissa (ilman turvavarusteiden uusimista). Alkuperäiseen kuntoonsa. Jos tarvii vaihtaa pelti osia runkoon esim.aisan päätä pitää olla riittävä koritekniikan koulutus->. Viisaammat korjatkoon... Jos olen väärässä..
 Mun mielestä jos on jotain haluja ja etenkin mahdollisuus tilojen puolesta toteuttaa kyseinen projekti niin kannattaa koska kun itelle tehdään niin sillon tehään parasta.  Chevrolet captiva -07 Chevrolet captiva -07
 
 ex. e91 320d touring -06
 ex. e39 530da touring "m-sport" -99
 ex. e36 325i sedan -91
 ex. e30 318i coupe "m-look" -88
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Airbagejä ei ole. Eli auto pitää viedä johonkin ammattilaselle eikä itse saa palkkeihin koskea?Originally posted by kimplee View PostEli mun käsityksen mukaan jos airbagit eikä muut turvavarusteet ole "lähteny" kolarin sattuessa auto= korjattavissa (ilman turvavarusteiden uusimista). Alkuperäiseen kuntoonsa. Jos tarvii vaihtaa pelti osia runkoon esim.aisan päätä pitää olla riittävä koritekniikan koulutus->. Viisaammat korjatkoon... Jos olen väärässä..
 Mun mielestä jos on jotain haluja ja etenkin mahdollisuus tilojen puolesta toteuttaa kyseinen projekti niin kannattaa koska kun itelle tehdään niin sillon tehään parasta.  Chevrolet captiva -07 Chevrolet captiva -07
 
 ex. e91 320d touring -06
 ex. e39 530da touring "m-sport" -99
 ex. e36 325i sedan -91
 ex. e30 318i coupe "m-look" -88
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Suomessa oman autonsa saa korjata periaatteessa ihan kuka tahansa ja ihan niin kuin itse parhaaksi näkee. Eli kukaan tai mikään taho ei ole vaatimassa minkäänlaisia toistuksia/dokumentteja tehdystä korjaustyöstä.Originally posted by kimplee View PostEli mun käsityksen mukaan jos airbagit eikä muut turvavarusteet ole "lähteny" kolarin sattuessa auto= korjattavissa (ilman turvavarusteiden uusimista). Alkuperäiseen kuntoonsa. Jos tarvii vaihtaa pelti osia runkoon esim.aisan päätä pitää olla riittävä koritekniikan koulutus->. Viisaammat korjatkoon... Jos olen väärässä..
 Mun mielestä jos on jotain haluja ja etenkin mahdollisuus tilojen puolesta toteuttaa kyseinen projekti niin kannattaa koska kun itelle tehdään niin sillon tehään parasta.  
 Toki vuosikatsastuksessa kaikki nyt suunnilleen pitää olla ainakin päällisin puolin ok, mutta itse korjaustyötä tai sen lopputulosta ei todellakaan valvo kukaan. Airbagit/järjestelmä pitää luonnollisesti toimia vuosikatsastuksessa, mutta muuten näitä saa vaihdella/asennella vaikka viikon väöein. AVK:n kautta kulkeneet on toki eri juttu.
 Ihan vapaasti sen kun vaihdat aisan ym.rikkinäiset palikat ja otat kiesin uudelleen ajoon. Pidät vain kilvet kiinni, niin tätä kiesiä ei koskaan ole kolaroitukaan.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hyvä tietää. Kyllä siitä sitten vielä kalun saa. Kilvistä oon pitäny kiinni ja poliisit ei ole nähnytkään tätä autoa kolari paikalla ja toivottavasti eivät haluakkaan nähdä..Originally posted by Hemi View PostSuomessa oman autonsa saa korjata periaatteessa ihan kuka tahansa ja ihan niin kuin itse parhaaksi näkee. Eli kukaan tai mikään taho ei ole vaatimassa minkäänlaisia toistuksia/dokumentteja tehdystä korjaustyöstä.
 Toki vuosikatsastuksessa kaikki nyt suunnilleen pitää olla ainakin päällisin puolin ok, mutta itse korjaustyötä tai sen lopputulosta ei todellakaan valvo kukaan. Airbagit/järjestelmä pitää luonnollisesti toimia vuosikatsastuksessa, mutta muuten näitä saa vaihdella/asennella vaikka viikon väöein. AVK:n kautta kulkeneet on toki eri juttu.
 Ihan vapaasti sen kun vaihdat aisan ym.rikkinäiset palikat ja otat kiesin uudelleen ajoon. Pidät vain kilvet kiinni, niin tätä kiesiä ei koskaan ole kolaroitukaan. Chevrolet captiva -07 Chevrolet captiva -07
 
 ex. e91 320d touring -06
 ex. e39 530da touring "m-sport" -99
 ex. e36 325i sedan -91
 ex. e30 318i coupe "m-look" -88
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Poliiseilla ei todellakaan ole mitään mielenkiintoa autoasi kohtaan mikäli et sillä nyt rikkinäisellä keulalla/ilman valoja lähde ajelemaan.Originally posted by js^ View PostHyvä tietää. Kyllä siitä sitten vielä kalun saa. Kilvistä oon pitäny kiinni ja poliisit ei ole nähnytkään tätä autoa kolari paikalla ja toivottavasti eivät haluakkaan nähdä.. 
 Niin pitkälle tämä "Isoveli valvoo" menttaliteetti ei sentään vielä ole mennyt että poliiseilla olisi siihen mitään sanomista mitä omalle omaisuudellesi teet.
 Suomessa vain AVK:n kautta kulkeneet autot ovat virallisesti kolhittuja ja tätä kautta myös korjausvalvottuja. Poliisilla ei toki tässäkään prosessissa ole minkäänlaista roolia. Pman autosi voit siis ihan vapaasti korjata niin kuin haluat.
 Comment
Comment