Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vieläkö kannattaa korjata?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • next
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 44

    #16
    No sitten jos ovat revenneet niin eri asia.

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #17
      ...ja poliisiko sen päättää kenen autosta tehdään kakkoskilpinen ja poliisiko sen tosiaan arvioi koska ne pitää ottaa?
      Periaatteessa poliisin ei edes tarvitse arvioida asiaa. Sen pitää viedä kilvet jos auto on liikennekelvottomassa kunnossa. Katsastuskonttori niitä asioita sitten ihmettelee. Näin ei valitettavasti kuitenkaan aina tehdä. Eihän siitä edes koidu mitään oikeaa haittaa asiakkaalle. Kilvet saa takaisin kun näyttää ehjän auton insinöörille. Samantekeväähän se on seisooko auto korjaamolla ilman kilpiä vai niiden kanssa. Hyvää siinä on se, että insinööri vielä varmistaa, että auto on korjattu asianmukaisesti.

      Comment

      • BMW
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 3822
        • California

        #18
        Mun mielestä melkein myyt osina kasan ja toista autoa ostamaan....

        Tais tulla kallis paukku. Kyllä se kasko kannattaa pitää vaikka sillä hintansa onkin.
        P
        R
        N
        D

        Comment

        • jsi
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 325
          • Savonlinna

          #19
          Originally posted by BMW View Post
          Mun mielestä melkein myyt osina kasan ja toista autoa ostamaan....

          Tais tulla kallis paukku. Kyllä se kasko kannattaa pitää vaikka sillä hintansa onkin.
          Osina myyn jos noille palkeille ei saa mitään tehtyä. Jos ne saa uusittua niin ei ne pellit, puskuri, valot ja muovi härpäkkeet paljoa maksa.. Tietäis vaan pystyykö niille mitään tehdä. Oikealta puolelta kuitenkin vääntynyt niin pahasti että pyörä kotelokin on tullu ulos päin ja ei renkaat käänny vasemmalle kun puolet normaalista.
          Chevrolet captiva -07

          ex. e91 320d touring -06
          ex. e39 530da touring "m-sport" -99
          ex. e36 325i sedan -91
          ex. e30 318i coupe "m-look" -88

          Comment

          • kimplee
            Newbiemmer
            • Jan 2006
            • 9

            #20
            Originally posted by js^ View Post
            Osina myyn jos noille palkeille ei saa mitään tehtyä. Jos ne saa uusittua niin ei ne pellit, puskuri, valot ja muovi härpäkkeet paljoa maksa.. Tietäis vaan pystyykö niille mitään tehdä. Oikealta puolelta kuitenkin vääntynyt niin pahasti että pyörä kotelokin on tullu ulos päin ja ei renkaat käänny vasemmalle kun puolet normaalista.
            Kyllähän ne peltisepät pysyy aika hiton huonosta tekemään oikasu penkissä. Palkkien vääntäminen ja sen sellanen on loppuunsa aika pikku juttuja kuhan runko ei ole pois mitoistaan laajemmalti. Onko sulla kuvia autosta (ehkä en huomannu)...? Meinaan vaan et vois ihmetellä porukalla..:think

            Comment

            • jsi
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 325
              • Savonlinna

              #21
              Ekassa postauksessa on yks huono kuva.. Mitäs katsastus mies tykkää jos nappasee palkin poikki ja pistää ehjän pätkän tilalle?
              Chevrolet captiva -07

              ex. e91 320d touring -06
              ex. e39 530da touring "m-sport" -99
              ex. e36 325i sedan -91
              ex. e30 318i coupe "m-look" -88

              Comment

              • kimplee
                Newbiemmer
                • Jan 2006
                • 9

                #22
                Originally posted by js^ View Post
                Ekassa postauksessa on yks huono kuva.. Mitäs katsastus mies tykkää jos nappasee palkin poikki ja pistää ehjän pätkän tilalle?
                Eli mun käsityksen mukaan jos airbagit eikä muut turvavarusteet ole "lähteny" kolarin sattuessa auto= korjattavissa (ilman turvavarusteiden uusimista). Alkuperäiseen kuntoonsa. Jos tarvii vaihtaa pelti osia runkoon esim.aisan päätä pitää olla riittävä koritekniikan koulutus->. Viisaammat korjatkoon... Jos olen väärässä..
                Mun mielestä jos on jotain haluja ja etenkin mahdollisuus tilojen puolesta toteuttaa kyseinen projekti niin kannattaa koska kun itelle tehdään niin sillon tehään parasta.

                Comment

                • hankmo
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2005
                  • 174
                  • Kaakko

                  #23
                  Originally posted by BMW View Post
                  Mun mielestä melkein myyt osina kasan ja toista autoa ostamaan....

                  Tais tulla kallis paukku. Kyllä se kasko kannattaa pitää vaikka sillä hintansa onkin.
                  Tän ikäselle autolle ei vaan taida kaskoa saada?..

                  Comment

                  • Vanquish
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1961
                    • Hki

                    #24
                    Originally posted by hankmo View Post
                    Tän ikäselle autolle ei vaan taida kaskoa saada?..
                    Ei oikein, mutta jos rahaa tyrkyttää niin moni yhtiö kyllä ottaa vastaan ja myöntää kaskon "poikkeuksena".

                    Comment

                    • jsi
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 325
                      • Savonlinna

                      #25
                      Originally posted by kimplee View Post
                      Eli mun käsityksen mukaan jos airbagit eikä muut turvavarusteet ole "lähteny" kolarin sattuessa auto= korjattavissa (ilman turvavarusteiden uusimista). Alkuperäiseen kuntoonsa. Jos tarvii vaihtaa pelti osia runkoon esim.aisan päätä pitää olla riittävä koritekniikan koulutus->. Viisaammat korjatkoon... Jos olen väärässä..
                      Mun mielestä jos on jotain haluja ja etenkin mahdollisuus tilojen puolesta toteuttaa kyseinen projekti niin kannattaa koska kun itelle tehdään niin sillon tehään parasta.
                      Airbagejä ei ole. Eli auto pitää viedä johonkin ammattilaselle eikä itse saa palkkeihin koskea?
                      Chevrolet captiva -07

                      ex. e91 320d touring -06
                      ex. e39 530da touring "m-sport" -99
                      ex. e36 325i sedan -91
                      ex. e30 318i coupe "m-look" -88

                      Comment

                      • jsi
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 325
                        • Savonlinna

                        #26
                        Originally posted by kimplee View Post
                        Eli mun käsityksen mukaan jos airbagit eikä muut turvavarusteet ole "lähteny" kolarin sattuessa auto= korjattavissa (ilman turvavarusteiden uusimista). Alkuperäiseen kuntoonsa. Jos tarvii vaihtaa pelti osia runkoon esim.aisan päätä pitää olla riittävä koritekniikan koulutus->. Viisaammat korjatkoon... Jos olen väärässä..
                        Mun mielestä jos on jotain haluja ja etenkin mahdollisuus tilojen puolesta toteuttaa kyseinen projekti niin kannattaa koska kun itelle tehdään niin sillon tehään parasta.
                        Airbagejä ei ole. Eli auto pitää viedä johonkin ammattilaselle eikä itse saa palkkeihin koskea?
                        Chevrolet captiva -07

                        ex. e91 320d touring -06
                        ex. e39 530da touring "m-sport" -99
                        ex. e36 325i sedan -91
                        ex. e30 318i coupe "m-look" -88

                        Comment

                        • BMW
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 3822
                          • California

                          #27
                          Originally posted by hankmo View Post
                          Tän ikäselle autolle ei vaan taida kaskoa saada?..
                          Oon ainakin itse saanu pohjolasta vanhemmillekin autoille ilman kyselyitä täyskaskon kun olen ottanut sen suoraan yhtiöstä enkä katsastusasemalta...
                          P
                          R
                          N
                          D

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by kimplee View Post
                            Eli mun käsityksen mukaan jos airbagit eikä muut turvavarusteet ole "lähteny" kolarin sattuessa auto= korjattavissa (ilman turvavarusteiden uusimista). Alkuperäiseen kuntoonsa. Jos tarvii vaihtaa pelti osia runkoon esim.aisan päätä pitää olla riittävä koritekniikan koulutus->. Viisaammat korjatkoon... Jos olen väärässä..
                            Mun mielestä jos on jotain haluja ja etenkin mahdollisuus tilojen puolesta toteuttaa kyseinen projekti niin kannattaa koska kun itelle tehdään niin sillon tehään parasta.
                            Suomessa oman autonsa saa korjata periaatteessa ihan kuka tahansa ja ihan niin kuin itse parhaaksi näkee. Eli kukaan tai mikään taho ei ole vaatimassa minkäänlaisia toistuksia/dokumentteja tehdystä korjaustyöstä.
                            Toki vuosikatsastuksessa kaikki nyt suunnilleen pitää olla ainakin päällisin puolin ok, mutta itse korjaustyötä tai sen lopputulosta ei todellakaan valvo kukaan. Airbagit/järjestelmä pitää luonnollisesti toimia vuosikatsastuksessa, mutta muuten näitä saa vaihdella/asennella vaikka viikon väöein. AVK:n kautta kulkeneet on toki eri juttu.
                            Ihan vapaasti sen kun vaihdat aisan ym.rikkinäiset palikat ja otat kiesin uudelleen ajoon. Pidät vain kilvet kiinni, niin tätä kiesiä ei koskaan ole kolaroitukaan.

                            Comment

                            • jsi
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 325
                              • Savonlinna

                              #29
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Suomessa oman autonsa saa korjata periaatteessa ihan kuka tahansa ja ihan niin kuin itse parhaaksi näkee. Eli kukaan tai mikään taho ei ole vaatimassa minkäänlaisia toistuksia/dokumentteja tehdystä korjaustyöstä.
                              Toki vuosikatsastuksessa kaikki nyt suunnilleen pitää olla ainakin päällisin puolin ok, mutta itse korjaustyötä tai sen lopputulosta ei todellakaan valvo kukaan. Airbagit/järjestelmä pitää luonnollisesti toimia vuosikatsastuksessa, mutta muuten näitä saa vaihdella/asennella vaikka viikon väöein. AVK:n kautta kulkeneet on toki eri juttu.
                              Ihan vapaasti sen kun vaihdat aisan ym.rikkinäiset palikat ja otat kiesin uudelleen ajoon. Pidät vain kilvet kiinni, niin tätä kiesiä ei koskaan ole kolaroitukaan.
                              Hyvä tietää. Kyllä siitä sitten vielä kalun saa. Kilvistä oon pitäny kiinni ja poliisit ei ole nähnytkään tätä autoa kolari paikalla ja toivottavasti eivät haluakkaan nähdä..
                              Chevrolet captiva -07

                              ex. e91 320d touring -06
                              ex. e39 530da touring "m-sport" -99
                              ex. e36 325i sedan -91
                              ex. e30 318i coupe "m-look" -88

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by js^ View Post
                                Hyvä tietää. Kyllä siitä sitten vielä kalun saa. Kilvistä oon pitäny kiinni ja poliisit ei ole nähnytkään tätä autoa kolari paikalla ja toivottavasti eivät haluakkaan nähdä..
                                Poliiseilla ei todellakaan ole mitään mielenkiintoa autoasi kohtaan mikäli et sillä nyt rikkinäisellä keulalla/ilman valoja lähde ajelemaan.
                                Niin pitkälle tämä "Isoveli valvoo" menttaliteetti ei sentään vielä ole mennyt että poliiseilla olisi siihen mitään sanomista mitä omalle omaisuudellesi teet.
                                Suomessa vain AVK:n kautta kulkeneet autot ovat virallisesti kolhittuja ja tätä kautta myös korjausvalvottuja. Poliisilla ei toki tässäkään prosessissa ole minkäänlaista roolia. Pman autosi voit siis ihan vapaasti korjata niin kuin haluat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎