Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 H&R jouset ja niille iskarit??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by Camo View Post
    Toikin näköjään riippuu niin paljon autosta. Omassa en tainnut kertaakaan huomata puskemista niillä muutamalla Ahveniston kierroksella mitä ajelin. Sen sijaan se peräpää oli kyllä aika vallaton, kuten varmaan huomasitkin jo!


    Voi olla aika paljon pyöränkulmista ja renkaistakin kiinni...
    Tottakai riippuu myös autostakin paljon.

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #17
      Mullahan on H&R 60/30 setin seurana sprintit, ja oon kyllä tykänny tuosta, omaan makuun just passeli.

      Toki tuokaan ei mikään rata-alusta ole, kuten Ahvenistolla tuli todettua. Mutta muuten loistava yhdistelmä, jämäkkä ja tukeva eikä lainkaan pintakova.

      Tuolla pääsee toki vaikka testilenkillekkin...
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • sipi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 320
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Gonzalez View Post
        Mullahan on H&R 60/30 setin seurana sprintit, ja oon kyllä tykänny tuosta, omaan makuun just passeli.

        Toki tuokaan ei mikään rata-alusta ole, kuten Ahvenistolla tuli todettua. Mutta muuten loistava yhdistelmä, jämäkkä ja tukeva eikä lainkaan pintakova.

        Tuolla pääsee toki vaikka testilenkillekkin...
        Mulla oli myös vastaava paketti vanhassa 328:ssa ja allekirjotan yllä olevat mietteet + tuohon kun heitti H&R:n vakaajat jäykimmälle asennolle, niin mahtava peli oli viedä kurveissa ja tuntuma oli hyvä vaikka perästä tulikin hieman liukas

        Nykysessä Z3M:ssa hamann:n säädettävä alusta (h&r:n pumput näytti olevan) + orkkisvakaajat ja meno tosiaan on zetan kansas ihan eri luokkaa kun istutaan taka-akselin päällä. Vaatii vähän erilaisen tyylin tulla kurveihin zetalla, ainakin radalla. Nimimerkillä 2x spinnaten
        e39 M5 Carbonschwarz '2001
        ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
        ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

        Comment

        • Bouma
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 3108
          • Tampere

          #19
          Originally posted by Gonzalez View Post
          Mullahan on H&R 60/30 setin seurana sprintit, ja oon kyllä tykänny tuosta, omaan makuun just passeli.

          Toki tuokaan ei mikään rata-alusta ole, kuten Ahvenistolla tuli todettua. Mutta muuten loistava yhdistelmä, jämäkkä ja tukeva eikä lainkaan pintakova.

          Tuolla pääsee toki vaikka testilenkillekkin...
          Ainii,Enhän mä muistanu Gonza et sulla oli noi H&R.

          Jaahas Bilsteiniä tarjotaan kovasti jousien kaveriksi.Täytyypä kahtella nyt rauhassa noita tolppia jos sattuis tuleen jotain hyviä tarjouksia eteen.Keväällä vaihdan varmaan kaikki sitten yhtäaikaa alle ku on toi katsastus sillo ja vois vaikka noi puslat vaihtaa siinä samalla.
          MB CLS-12 350CGI AMG

          MYSTINEN.FI

          Comment

          • D-sub328i
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 32

            #20
            Mistä jengi on ostellu noita bilstein sprint-iskareita? En ole löytänyt jälleenmyyjiä kuumeisista etsinnöistä huolimatta

            Comment

            • METALLIMIES
              BTCF Member
              • Jun 2007
              • 61
              • Kouvola

              #21
              Originally posted by D-sub328i View Post
              Mistä jengi on ostellu noita bilstein sprint-iskareita? En ole löytänyt jälleenmyyjiä kuumeisista etsinnöistä huolimatta
              KL-varaosalta ainakin saa. Varmaan myös kaikkein halvin paikka, ellei ala saksasta tilaamaan.
              e46 330d
              e30 318iS

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #22
                Originally posted by METALLIMIES View Post
                KL-varaosalta ainakin saa. Varmaan myös kaikkein halvin paikka, ellei ala saksasta tilaamaan.
                ja completos... hintaa n.600-700e/sarja E36:een.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Kilpuri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 831
                  • Tampere

                  #23
                  Mää tiedän yhden paikan missä Bilstein B8 tolpat on kierrokselta n. 950€ ja B4 n. 650€...

                  Ei kannata sitten sekoittaa Sprinttejä ja "normi" kaasuiskareita!
                  Now: 525xd -09
                  Ex: 330d -07
                  Ex: 328i -96

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #24
                    Originally posted by Kilpuri View Post
                    Mää tiedän yhden paikan missä Bilstein B8 tolpat on kierrokselta n. 950€ ja B4 n. 650€...

                    Ei kannata sitten sekoittaa Sprinttejä ja "normi" kaasuiskareita!
                    säähän tosi hyvän paikan sitten tiedät B4 tolpat nyt saa alle 400e hintaan... kyllä sprinttien hinnat on tuon 600-700e suomessakin
                    Last edited by bemu2000; 31-01-2008, 23:30.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Juspa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1223
                      • Pori

                      #25
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      säähän tosi hyvän paikan sitten tiedät B4 tolpat nyt saa alle 400e hintaan... kyllä sprinttien hinnat on tuon 600-700e suomessakin
                      Ite tilasin 328 touringiin sprintit tuolta --> http://www.stg-gmbh.com/tuning.html

                      Oli takaovelle toimitettuna aikalailla tasan 500e. Nyt näyttää olevan hiukan hinnat noussu sitten viime syksyn.
                      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                      Ex.
                      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                      E90 320d -05 Schwartz 2
                      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                      E36 352i -91 Diamantschwartz

                      Comment

                      • D-sub328i
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 32

                        #26
                        jaahas.. luulin olevani ovela ja tilaan h&r:n jouset ja erikseen bilsteinin tolpat säästömielessä. tuohon hintaanhan saa oikeestaan jo variante 2:n

                        Uusia vakioiskareita (Boge/Sachs EI m-sport) ei viitsi välttämättä noille -40/15 vietereille kuitenkaan laittaa vaikka aika mieto madallus kyseessä onkin. Toisaalta etuiskarit ovat kohtalaisen hyväkuntoiset joten iskariremontti on välttämätön vain takapäähän. -15 jousilla varmasti vakioiskaritkin toimivat..?

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16417
                          • Asikkala

                          #27
                          Originally posted by D-sub328i View Post
                          jaahas.. luulin olevani ovela ja tilaan h&r:n jouset ja erikseen bilsteinin tolpat säästömielessä. tuohon hintaanhan saa oikeestaan jo variante 2:n

                          Uusia vakioiskareita (Boge/Sachs EI m-sport) ei viitsi välttämättä noille -40/15 vietereille kuitenkaan laittaa vaikka aika mieto madallus kyseessä onkin. Toisaalta etuiskarit ovat kohtalaisen hyväkuntoiset joten iskariremontti on välttämätön vain takapäähän. -15 jousilla varmasti vakioiskaritkin toimivat..?
                          Edessä e36:ssa -40 h&r jouset ja boge turbo iskarit, toimii radalla ja tiellä, oikeasti.

                          Comment

                          • Spiddu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 3565
                            • Nla

                            #28
                            Lainaanpas aihetta kun puheenaiheena madalus

                            Elikkä tarkoitus olisi tiputtaa hieman omaa autoani ja nytten painottelen kysymyksen kanssa säädettävä alusta vai pelkät madalusjouset. Tietenkin olisi fiksua sijoittaa kerralla kunnon säädettävään alustaan, muttakun pahasti näyttää siltä ettei budjetti anna periksi joten joudun turvautumaan jousiin.
                            Elkkä autossa tehtään m-sport alusta miten paljon tuollaista uskaltaa tiputtaa pelkillä jousilla? tarkoituskun olisi nyt saada autoa hmm... vain hieman matalammalle
                            BMW E90 330dA 2007
                            BMW F30 330e 2017

                            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16417
                              • Asikkala

                              #29
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Edessä e36:ssa -40 h&r jouset ja boge turbo iskarit, toimii radalla ja tiellä, oikeasti.
                              .....

                              Tark. siis että nuo boget varmaankin lähellä orkkis m-tech iskaria, bilsteinit ym. lienee sitten eri juttu.
                              Last edited by jr66; 04-02-2008, 18:48.

                              Comment

                              • Behemoth
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 562

                                #30
                                Tuo Supersportin 60/30-alusta on aivan hirvittävä kivireki. Pitänee suunnitella jos kesäksi heittäis H&R:t alle samalla madalluksella kun hampaat ei tahdo pysyä suussa ajaessa noilla Supersporteilla.
                                E66 730Ld LCI

                                ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎