Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M50 konehuoneen pesu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ässä lavaan
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1717
    • Savo

    E36 M50 konehuoneen pesu?

    tuli tossa auto pestyä ja moottoritilakin kaipaisi myös siistimistä enimmästä shitistä.
    ajattelin suihkasta painepesurilla, onko se turvallista ja mitä muuta pitää suojata ku sulakerasia pussilla? :think
    E91

    Exät:
    E36 325i -93 Cabriolet
    E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
    E36 325i -91 Sedan
    E30 325i -85
  • kiraffi
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 427
    • Shangri'la / SYSMÄ

    #2
    Voihan sen pestä ja on ihan hyväkin pestä aina joskus!

    Laturi ja sulakerasia, ilmanputsari + ilmamassamittari nyt ainakin kannattaa suojata, eikä välttämättä ihan hirveällä paineella kannata suihkia
    -> kunnon liuotin auttaa paljon!

    Pesun jälkeen suosittelen ehdottomasti kuivaamaan konehuoneen hyvin ja varsinkin kannattaa ottaa kannen päältä se muovisuojus fakkiin ja puhaltaa paineilmalla puolat + ne "kolot" joissa sytytys tulpat majailee koska jos tulppien juureen jää vettä sanovat tulppien eristeet noin 200% todennäköisyydellä RÄKS ja sitten uusitaan tulpat
    Ajossa: Citroën Jumper h1l2
    Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

    Ex:
    1x F30
    1x E60
    5x E36
    1x E34
    1x E46
    2x E30
    2x Toyota
    1x Ford
    1x Honda

    Comment

    • Bemu500
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 2992
      • INvaLA

      #3
      Originally posted by kiraffi View Post
      Voihan sen pestä ja on ihan hyväkin pestä aina joskus!

      Laturi ja sulakerasia, ilmanputsari + ilmamassamittari nyt ainakin kannattaa suojata, eikä välttämättä ihan hirveällä paineella kannata suihkia
      -> kunnon liuotin auttaa paljon!

      Pesun jälkeen suosittelen ehdottomasti kuivaamaan konehuoneen hyvin ja varsinkin kannattaa ottaa kannen päältä se muovisuojus fakkiin ja puhaltaa paineilmalla puolat + ne "kolot" joissa sytytys tulpat majailee koska jos tulppien juureen jää vettä sanovat tulppien eristeet noin 200% todennäköisyydellä RÄKS ja sitten uusitaan tulpat
      Itse tuli tuo opittua kantapään kautta Ja sittä vettä tosiaan tulee niihin koloihin aika reilusti. Jos ei oo paineilma vehkeitä käytössä kannattaa unohtaa pesu. Ei niitä koloja oikeen muuten saa kuivaks.
      -Official member of BTCF-Sauna team-


      e91 325i -06

      Comment

      • Jesper
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1448

        #4
        Kunnon liuotin ja letkulla huuhtelee, niin ei pitäis olla ongelmia.
        (koskahan itse uskaltais pestä...)

        Comment

        • K.S.
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 649
          • Espoo

          #5
          tulpankolot saa kyllä kuiviksi ilman paineilmaakin, jos yhtään mielikuvitusta löytyy. esimerkiksi talttapää ruuvarilla ja talouspaperilla saa joka ikisen vesitipan pois, mutta aikaa siinä tietysti tuhraantuu hiukka enempi.

          Comment

          • Bouma
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 3108
            • Tampere

            #6
            Mä ainakin heitin kunnon liuottimet konehuoneeseen,annoin vaikuttaa ja pesin painepesurilla pois tiettyjä kohtia varoen.En peittänyt mitään kone huoneesta. 2-3 annoin kuivua ja höräytin käyntiin. Komeesti lähti käymään. En muuten kuivannut mistään mitään.
            MB CLS-12 350CGI AMG

            MYSTINEN.FI

            Comment

            • [BMW]
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 700
              • Joensuu

              #7
              Vedät ekaks jotain vahvaa liotinta ja sit painepesurilla. Kaikkien tärkein suojauksen kohde on ABS-yksikkö! Periaatteessa laturia ei tarvitse edes peittää jos kuivaa sen hyvin PAINEILMALLA. Olen pessyt monia moottoreita ja ei ne rikki mene....
              Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
              -----------------------------
              VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
              BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
              Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
              Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎