Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 e36 / 318 e36 - erot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janii
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 51

    316 e36 / 318 e36 - erot?

    topicin mukaisista autoista valitsemassa toista, elikkä tarkotus ois saada käyttöauto. onko kyseisillä huomattavia eroja bensankulutuksessa / tehoissa? ja muitakin eroja olis hyvä tietää. tästä varmaan keskusteltu jo täällä mut en löydä searchilla..
    Last edited by -Tate-; 28-09-2007, 15:26. Reason: Siirsin -tekniikka puolelle
  • tuningki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1206
    • $ievi

    #2
    Originally posted by janii View Post
    topicin mukaisista autoista valitsemassa toista, elikkä tarkotus ois saada käyttöauto. onko kyseisillä huomattavia eroja bensankulutuksessa / tehoissa? ja muitakin eroja olis hyvä tietää. tästä varmaan keskusteltu jo täällä mut en löydä searchilla..
    osta 318!!!

    316 vie saman mitä 318 ellei jopa enemmän... ja onhan 1.8 hieman tehokkaampi nii ja varmasti mukavempi käyttöpelinä kuin 1.6!
    Last edited by tuningki; 27-09-2007, 18:39.
    Bmw 320d -10
    Volvo s40 2.4 -05
    ex:bmw 316 e46 1.9 -02
    ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
    ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

    Comment

    • Tuoppo
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 558
      • Joensuu

      #3
      Käytännössä samoja autoja molemmat mutta ehdottamasti 318 jos mahdollisuus valita. 318 :ssa muistaakseni noin 10 heppaa enempi tehoa ja kulutus jopa pienempi paremman väännön takia. Jos budjettia löytyy niin mielellään -93 tai uudempi jossa moottori muuttuu hihnamallista ketjumalliin. Tosin ei vanhemmassakaan mitään vikaa ole jos vaan ehjän jostain löytää. 318is olisi varmaan se kaikkein parasvaihto ehto näistä neloskoneisista.
      G30 530e xDrive iPerformance -20
      E70 X5 xDrive40d -10

      Comment

      • janii
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 51

        #4
        Originally posted by Tuoppo View Post
        Käytännössä samoja autoja molemmat mutta ehdottamasti 318 jos mahdollisuus valita. 318 :ssa muistaakseni noin 10 heppaa enempi tehoa ja kulutus jopa pienempi paremman väännön takia. Jos budjettia löytyy niin mielellään -93 tai uudempi jossa moottori muuttuu hihnamallista ketjumalliin. Tosin ei vanhemmassakaan mitään vikaa ole jos vaan ehjän jostain löytää. 318is olisi varmaan se kaikkein parasvaihto ehto näistä neloskoneisista.
        käytännössä on mahdollisuus kyllä valita.. mutta koitan vaan suhteuttaa että kumpi olis järkevämpi valinta. täytyy vielä tutkiskella, tänne voi kertoo omia mielipiteitä kylläkin :think

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Ajelin 110 tkm e36 318i:llä, kulutus oli sellaisen reilu 7 litraa sadalla.
          Tehoista: Valitsee kumman tahansa niin tallan saa polkaista konehuoneeseen joka välissä jotta muiden perässä pysyy. Jälkeenpäin kaduttaa etten tuota IS:ää silloin hankkinut.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • janii
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 51

            #6
            Originally posted by petrolhead View Post
            Ajelin 110 tkm e36 318i:llä, kulutus oli sellaisen reilu 7 litraa sadalla.
            Tehoista: Valitsee kumman tahansa niin tallan saa polkaista konehuoneeseen joka välissä jotta muiden perässä pysyy. Jälkeenpäin kaduttaa etten tuota IS:ää silloin hankkinut.
            juu, no yks vaihtoehto melkein olis vielä e34 525.. eroaako se paljoa tuosta 520 ?

            Comment

            • tuningki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1206
              • $ievi

              #7
              Originally posted by janii View Post
              juu, no yks vaihtoehto melkein olis vielä e34 525.. eroaako se paljoa tuosta 520 ?
              eroaahan se mut pistä ennemmin 318is
              Bmw 320d -10
              Volvo s40 2.4 -05
              ex:bmw 316 e46 1.9 -02
              ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
              ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

              Comment

              • Cesium
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 561
                • UAE

                #8
                Ei tuo 325 vielä kauheasti kuluta:think, mutta ei ainakaan kaduta että tuli liian pieni ostettua. Alunperin oli tarkoitus ostaa 320 tai 318is. Kannatta kummiskinpitää mielessä, että kyllähän se kuutoskone olisi aina kuutonen.

                Comment

                • janii
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 51

                  #9
                  ei ekan bemarin osto niin vaikeeta ollu ku ei mitään mistään tiennykkä, nyt meni jo vaikeeksi

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #10
                    E34, tyylikkäämpi ja tilavampi, myös mahdollisesti paremmin varusteltu. Ja ohan se 2.5l tehokkaampi kun joku 1.6 tai 1.8.. Ja ISO plus on mun mielestä E34:lle todella hyvä äänieristys, ei E36 yllä lähellekkään samalle tasolle mun korvissa ainakaan..
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Vecara
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 342
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by Peltsii View Post
                      E34, tyylikkäämpi ja tilavampi, myös mahdollisesti paremmin varusteltu. Ja ohan se 2.5l tehokkaampi kun joku 1.6 tai 1.8.. Ja ISO plus on mun mielestä E34:lle todella hyvä äänieristys, ei E36 yllä lähellekkään samalle tasolle mun korvissa ainakaan..
                      Ja lisätään vielä ajettavuus, kun alusta on kunnossa sekä yleinen laatuvaikutelma.
                      ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

                      Comment

                      • janii
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 51

                        #12
                        Originally posted by Peltsii View Post
                        E34, tyylikkäämpi ja tilavampi, myös mahdollisesti paremmin varusteltu. Ja ohan se 2.5l tehokkaampi kun joku 1.6 tai 1.8.. Ja ISO plus on mun mielestä E34:lle todella hyvä äänieristys, ei E36 yllä lähellekkään samalle tasolle mun korvissa ainakaan..
                        no vanha oli lusmu 520, tykkäsin siinäkin juuri tosta äänieristyksestä

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          #13
                          E34 menee tosiaan kun juna kiskoilla jos alusta on kunnossa! Itelläkin on sachsin advance tolpat edessä ja takana ja -50 ja -20 jouset ja kaikki nivelet tiukkoja, ajettavuus on parempi kuin monessa uudessa autossa Ainut mikä omassa on niin vetelee uraisella tiellä aika reilusti, johtuen 225/45-17 ja 255/40-17 rengastuksesta, mutta sehän nyt ei oo auton vika


                          MUN mielestä E34 plussat ja miinukset ja E36 plussat ja miinukset

                          E34
                          +äänieristys
                          +varustetaso
                          +ajettavuus
                          +sisätilat

                          -painavampi ja suurempi polttoaineenkulutus

                          E36

                          +sporttisempi
                          +pienempi polttoaineenkulutus

                          -laatuvaikutelma(nitinät ja natinat)
                          -heikompi varustetaso yleensä
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • janii
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 51

                            #14
                            Originally posted by Peltsii View Post
                            E34 menee tosiaan kun juna kiskoilla jos alusta on kunnossa! Itelläkin on sachsin advance tolpat edessä ja takana ja -50 ja -20 jouset ja kaikki nivelet tiukkoja, ajettavuus on parempi kuin monessa uudessa autossa Ainut mikä omassa on niin vetelee uraisella tiellä aika reilusti, johtuen 225/45-17 ja 255/40-17 rengastuksesta, mutta sehän nyt ei oo auton vika


                            MUN mielestä E34 plussat ja miinukset ja E36 plussat ja miinukset

                            E34
                            +äänieristys
                            +varustetaso
                            +ajettavuus
                            +sisätilat

                            -painavampi ja suurempi polttoaineenkulutus

                            E36

                            +sporttisempi
                            +pienempi polttoaineenkulutus

                            -laatuvaikutelma(nitinät ja natinat)
                            -heikompi varustetaso yleensä
                            onko tuo e36 sitte iha hirvee vempula oikeesti? kokemusta ei ole kuin e34 ja oli kyllä hyvä kokemus.

                            Comment

                            • tuningki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 1206
                              • $ievi

                              #15
                              Originally posted by Peltsii View Post
                              E34, tyylikkäämpi ja tilavampi, myös mahdollisesti paremmin varusteltu. Ja ohan se 2.5l tehokkaampi kun joku 1.6 tai 1.8.. Ja ISO plus on mun mielestä E34:lle todella hyvä äänieristys, ei E36 yllä lähellekkään samalle tasolle mun korvissa ainakaan..
                              onhan se e34 tilavampi mut ei tyylikkäämpi ja muutenki tulee semmonen manne rönttä fiilis ku ajaa ja tajuton laiva... kyl e36 on parempi ajaa mun mielestä.. mut näähän on maku asioita
                              Bmw 320d -10
                              Volvo s40 2.4 -05
                              ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                              ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                              ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎