Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 NYKII JO SADANNEN KERRAN AUTTAKAA!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bandit
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 489
    • oulu

    e36 NYKII JO SADANNEN KERRAN AUTTAKAA!!!

    eli homman nimi on tämä auto e36 325i vanos ja mallia 1993

    jo aijemmin korjattua eli lamda vaihdettu uuteen auttoi nykimiseen vikakoodit luettu ja ei vikoja..imuvuodot tsekattu ja haitariputki yms letkut uusittu!

    vaihtamatta vielä nokka ja kampiakselin tunnistimet,puolat ja ilmamassa mittari
    kaikkee ei viittis vaihtaa nii kokeillaan aluksi noita halvimpia..

    nykyinen tilanne kiihdyttäessä hyppii varaohjelman ja oikeen ohjelman välillä eli välillä lähtee ku tykin suusta välillä taas ei...vika luultavasti asentotunnistimessa ja mallia kampiakseli..

    auto käy loistavasti tyhjäkäyntiä...kylmänä tuntuu lähtevän paremmin ku lämpimänä ilman kosteudella ei mitään vaikutusta asiaan satoi tai paistoi!

    kysymys kuuluu eli kumpaa tunnistinta tässä kannattis tsekkailla kampuran vai nokan ?? ja jos joku vois pistää kuvaa kautta hyvää vinkkiä missä kyseiset tunnistimet sijaitsee ja asennus ohjetta..nokka-akselin tunnistimen sijainnista jotain hajua mut misä kampuran? ja tunnistimien hintaa/mistä olette ostaneet?

    ja kauheen paljon jo kiitoksia etukäteen!
    Last edited by bandit; 27-09-2007, 21:11.
    NHF- Nerd Home Function
  • [BMW]
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 700
    • Joensuu

    #2
    Ei kumpaakaan tunnistinta. Vaihda se ilmamassamittari, uusi maksaa sen 300-400€, toimiva käytetty alta 100€ jos jostain löydät. Voithan kokeilla puhdistaa ilmamassamittarin esim.jarrukliinerilla ja sit ne nokka/kampi anturit...
    Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
    -----------------------------
    VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
    BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
    Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
    Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

    Comment

    • visa e36
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 753
      • Järvenpää

      #3
      En nyt heti lähtisi ostamaan massamittaria, jos vaan jollain kaverilla/tutulla on kans 325 niin kokeilee siitä. Eiköhän tuolta löydy kaikkia tarvitsemasia osia-->

      lähetät vaan mailia koska kaikki osat ei näy netissä.
      Nykyiset
      -63 Pontiac Catalina convertible
      -05 E53 X5 3.0d

      Comment

      • juha77
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 749
        • Vaasa

        #4
        tuli vaan mieleen että onko puolat tsekattu...voi kans aiheuttaa nykimistä jos kaikki ei oo kunnossa
        e90 330ia
        E36 328i touring
        Ex:
        e46 330i touring facelift
        e46 318ci facelift
        e36 320i cab M-Sport
        e36 325i coupe
        e30 318i

        Comment

        • Patrolli
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 552
          • Kempester

          #5
          Originally posted by juha77 View Post
          tuli vaan mieleen että onko puolat tsekattu...voi kans aiheuttaa nykimistä jos kaikki ei oo kunnossa
          Kompataan tätä lausetta.. Itsekkin puolavikaisen kikottimen omistaneena kuulostaa noi viat niin tutulta että kylmänä toimii joten kuten mutta lämpimänä sit ...
          projekten:
          3xxTTiX e30 2d 6gang
          316 e30 2d ”kaljan auto”

          Chevy K3500 Dually 6.5td 4x4 "Cowboy Cadillac"
          Corsa A 1.2ässä
          trucks: Scania 141 tukkiyhdistelmä, Kontio-Sisu turpoleukulla, paloautosauna Dodge
          TRX300 "Big Red"
          nauhahiomakoneet: Ski-Doo Alpine II, kaljakori-okkeli, Sno-Tric SC12

          "Jemand bekommt alles in den Arsch gesteckt"

          Comment

          • mika68
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1966
            • ......

            #6
            Originally posted by [BMW] View Post
            Ei kumpaakaan tunnistinta. Vaihda se ilmamassamittari, uusi maksaa sen 300-400€, toimiva käytetty alta 100€ jos jostain löydät. Voithan kokeilla puhdistaa ilmamassamittarin esim.jarrukliinerilla ja sit ne nokka/kampi anturit...
            Samoilla linjoilla, veikkaan ilmamassamittaria. Onhan vikakoodit luetettu?
            Omaan ilmamassamittari n.330e (M52B28TU), mutta tohon vanhempaan halvempi. Kannattaa kysyä myös Merteil/KL liikkeistä.
            Käytetty ainoastaan, mikäli löytyy alle 100tkm ajetusta. Noiden mittareiden keskimääräinen käyttöikä on 150tkm!

            Comment

            • bandit
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2002
              • 489
              • oulu

              #7
              vika koodit on luettu ja ei vikoja!! icv tänään putsattu ja uusitti kummatkin kumiletkut siihen eli 1 kpl imusarjaan tulevia ja 1kpl haitariputkelle meneviä!

              kampiakselin asentotunnistimen vaihdan vielä ja sitten jos vika ei häviä niin aletaan miettiin noita puolia ja ilmamassa mittaria! nyt kummiskin kaikki kumiletkut läpi käyty eikä vuotoja!


              ps jos jollain sattuis olemaan kuva siitä kampiakselin asentotunnistimen paikasta tai linkki niin olisin enemmän ku kiitollinen
              NHF- Nerd Home Function

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Aika oleellista olisi kuitenkin tietää päästöt, ennen osien arvontavaihtoa?

                Comment

                • bandit
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2002
                  • 489
                  • oulu

                  #9
                  päästöt ok ku katsastuksestakin meni läpi.
                  NHF- Nerd Home Function

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by bandit View Post
                    päästöt ok ku katsastuksestakin meni läpi.
                    Se ei vielä todellakaan kerro mitään itse ongelmasta, että kiesi menee leimalla läpi päästöistä. Eli ongelmaahan kuitenkin on vaikka läpi menikin.
                    Päästöt kuitenkin helposti kertoo+poissulkee montakin asiaa.
                    Nimittäin jos jokin kampiakselin asentotunnistin jättää väliin, niin tuskimpa kuitenkaan menee pakoseos katin toimintaikkunaankaan?

                    Comment

                    • bandit
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2002
                      • 489
                      • oulu

                      #11
                      tuota ainut mitä se katsastus setä sanoi että oli pitänyt polkee jonkun aikaan enen ku oli saanut ne arvot kohilleen.....sano että piti katteja lämmitellä..
                      itse en jaksa uskoa tuohon ilmamassa mittariin enemmänkin omassa syvässä mielessä epäilen pääsääntöisesti puolia ja bensapumppua!? mutta tuo kampiakselin tunnistin tuli mieleen ihan luettuani tuota nykkii topiickkia vastaavilla oireilla oli saatu kuntoon tuo vaihtamalla...
                      NHF- Nerd Home Function

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Voit toki epäillä ihan mitä tahansa ja lähteä vaihtelemaan yksitellen sokkona osan toisensa jälkeen, mutta jos oikeasti ko.ongelmaa lähdetään purkamaan minimikustannuksin, niin päästöt siitä on saatava/otettava
                        Tällä saadaan edes se oikea suunta mihin ja mistä lähdetään.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎