no joo..perän vasemman puolen stefa vuotaa..no ei hätää , se maksaa 14e alkuperäinen stefa..ongelmat ei siihen lopu..kun otat niistä "murikoista" kiinni perän sivuilla ..en osaa tarkemmin selittää..ne liikkuu n.2-3cm sivuille päin molemmilla puolilla,tämä liikehän pitäis olla vain vetoakselis vain. eli joko sieltä puuttuu sokat, tai ne on edellisen omistajan revittelyn vuoks irronnut. onko mitään tehtävissä enää..erikoista on se että ne "murikat" liikkuu molemmin puolin yhtä paljon mutta vain vasen puoli vuotaa...minkä perä tuohon käy ku se on 95 touring 320? onko v-mäinen vaihtaa..merkkiliikkeen mukaan tämä ylimääräinen liikkumavara saa olla vain muutaman millin..vaihdanko turhaan sen stefan?ilmeisesti sen sokan paikallaan olon näkee kun vetoakseli on irti? saako sokkaa paikalleen muuta kuin avaamalla perän takaosan? onko kellään myydä perää??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320 touring e36 perä vuotaa
Collapse
X
-
En muista aivan tarkalleen mikä oli tilanne omassa perässä, kun se purettiin, mutta kyllä on semmoinen muistikuva, että vetoakseleiden laipat lähtee vetämällä ihan irti asti perämurikasta. Siis että niitä ei kiinnitetä millään sokillakaan. Toivottavasti joku korjaa, jos muistan aivan väärin!ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
DRIVE FLANGE SUSPENSION/GASKET: tuos kuvas bemarin räjäytyskuvas on sokka pääs.. tuo osa jos joku viittii katsoo http://www.realoem.com se mulla retajaa siinä akselistossa...
Comment
-
-
Siis onko ongelma että et saa vaihdettua tiivistettä vai mitä? Jos vähän raotat lisää niin osaan neuvoa..
Kyllä miulla tuossa perässä ne laipat myöskin muutaman millin liikkuu ulos ja sisään. Vetoakselihan painaa niitä periaatteessa sisään kokoajan, ja sokka vaan pitelee niitä paikoillaan etteivät ihan tietämättä irti lumpsahda. Ja laipan on tarkoitus irrotakin hieman kovemmalla voimalla vetämällä ---> sokka painuu uraan. Eli tuskin perässäs mitään vikaa on, koska hammaskosketukseen ei vetoakseleiden laipoilla vaikuteta.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
ongelma onkin siinä että ne laipat liikkuu auto ilmassa ainakin 2cm molemminpuoli, (voi olla että sokka puuttuu...)sitä murehdin että kun liikkumavara on niin suuri : jos laitan uuden stefan niin vuotaako se tuon suuren liikkumavaran vuoks sieltä välistä ettei se alunperin vuodakkaan stefasta öljyjä pihalle!
Comment
-
-
Originally posted by kovaluu1 View PostDRIVE FLANGE SUSPENSION/GASKET: tuos kuvas bemarin räjäytyskuvas on sokka pääs.. tuo osa jos joku viittii katsoo http://www.realoem.com se mulla retajaa siinä akselistossa...
Comment
-
-
Joo no kyllä noin suuri liike kuulostaa vähän omituiselta. Laipan jos vedät irti kokonaan niin sittenhän selviää ainakin sokan kunto. Öljyjä vaan tulee jonkin verran pihalle, mutta joutuu sitä varmaan muutenkin vähän lisäämään tiivisteen vaihdon jälkeen. Mutta kyllä sen sokan pitäisi tosiaan muutamaan milliin rajata se tumpin liike.:thinkReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by kovaluu1 View Postok..oon samaa mieltä ettei se liikkuvuus saa olla noin suuri. huomenna asia selviää. hain uudet sokat ja stefan..ilmeisesti vaan sikapoljennalla saa nuo sokat paskaks..jos vielä sen verran tietoo löytyis et mihin nuo sokat "naksahtaa" tuolla perän sisällä??
Comment
-
-
Originally posted by kovaluu1 View Posthuohotin? moottorin puolelta tuttua kauraa mutta laatikos??minne sen kuuluu huohottaa??letku laatikosta johonkin??
Comment
-
-
joo..olit oikeessa..perän huohotuksesta kysyin..mutta nyt on stefa vaihdettu, molemmin puolin laippojen sokat pettäneet johon tulee vetoakselit kiinni, ainakaan käsin vetämällä ku auto oli ylhäällä eivät enää liikkuneet kuin ehkä millin verran. ilmeisesti sikapoljennan vuoks sokat irronneet. oli bemari spesialistilla käsittelys ja kehui et ainut bemari hänen käsis jossa sokat piti vaihtaa uusiin.pitää seurata ettei enää ala vuotamaan, oli peräpönttö pikkasen öljyssä
Comment
-
-
öljytiivisteen vaihdosta..
e36 328i:stä vuotaa kanssa vasemman puoleinen perän stefa. Pitääkö todella paikkaansa, että stefan vaihtaakseen pitää irroittaa siltä puolelta kaikki takatukivarret jotta vetoakselin saa tarpeeksi ulos itse perämurikasta. Kuulosti 4 tunnin arvioitu työ melkoisen pitkältä ajalta ammattilaiselle? :think
Comment
-
Comment