Elikkäs mulla on vm94 E36 1.8IS M-port Limited Edition joka on tekniikaltaan aivan tavallista 1.8IS:ää vastaava, asiaan.
ku lähden kiihdyttämään (yleensä lämä pojassa) niin auto kiihtyy aivan kuten kuuluukin mutta kun kierrokset ovat 4000rpm kohilla veto jotenkin katoaa ja kun kierrokset saavuttavat suunillee ton 5000rpm ehkä hiuka yli niin auto oikein huomattavasti lähtee kovemmin kiihtymään tutuu että 3000-4000rpm kohilla auto kiihtyy paljon paremmin kuin 4000-5000välillä.
autoon on vaihdettu Ansa-Sportin tehoputkisto vissii joku 2" paksunen, sekä 2.5 litraan riittävä motonet-katti ja laadukas vapaavirtaus suodatin.
en tiedä että onko auto lastutettu kun kuulema vakiona kiertää 6500rpm ja mulla ottaa mittariin hiukan alle 7000rpm. ja kuulema lastu nostaa rajottimen 7000rpm kohille voisko toi kierrosten nousu johtuu moottorin parantuneesta hengitettävyydestä, kun tuntuu että toi rajoitin aloittaa jo hiuka pätkimään tossa 6800rpm kohilla mittarin mukaan.
elikkä ratkeisiko toi "kadonneiden tehojen" ongelma lastulla jos ecu ei pysty säätämään tota enää tarpeeks? ilmanmäärämittaria on kanssa koitettu säätää eikä kellon mukaan ainakaan olisi vaikutusta ollut (mitattiin 80kmh -> 120kmh 4.s vaihteella)
ideita?
Edit. Moottorin äänet kuulostavat kokoajan ihan normaalilta koko kierrosalueen läpi.
ku lähden kiihdyttämään (yleensä lämä pojassa) niin auto kiihtyy aivan kuten kuuluukin mutta kun kierrokset ovat 4000rpm kohilla veto jotenkin katoaa ja kun kierrokset saavuttavat suunillee ton 5000rpm ehkä hiuka yli niin auto oikein huomattavasti lähtee kovemmin kiihtymään tutuu että 3000-4000rpm kohilla auto kiihtyy paljon paremmin kuin 4000-5000välillä.
autoon on vaihdettu Ansa-Sportin tehoputkisto vissii joku 2" paksunen, sekä 2.5 litraan riittävä motonet-katti ja laadukas vapaavirtaus suodatin.
en tiedä että onko auto lastutettu kun kuulema vakiona kiertää 6500rpm ja mulla ottaa mittariin hiukan alle 7000rpm. ja kuulema lastu nostaa rajottimen 7000rpm kohille voisko toi kierrosten nousu johtuu moottorin parantuneesta hengitettävyydestä, kun tuntuu että toi rajoitin aloittaa jo hiuka pätkimään tossa 6800rpm kohilla mittarin mukaan.
elikkä ratkeisiko toi "kadonneiden tehojen" ongelma lastulla jos ecu ei pysty säätämään tota enää tarpeeks? ilmanmäärämittaria on kanssa koitettu säätää eikä kellon mukaan ainakaan olisi vaikutusta ollut (mitattiin 80kmh -> 120kmh 4.s vaihteella)
ideita?
Edit. Moottorin äänet kuulostavat kokoajan ihan normaalilta koko kierrosalueen läpi.
Comment