Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tehot kateissa 4000-5000RPM: kohdilla E36 1.8IS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    Tehot kateissa 4000-5000RPM: kohdilla E36 1.8IS

    Elikkäs mulla on vm94 E36 1.8IS M-port Limited Edition joka on tekniikaltaan aivan tavallista 1.8IS:ää vastaava, asiaan.

    ku lähden kiihdyttämään (yleensä lämä pojassa) niin auto kiihtyy aivan kuten kuuluukin mutta kun kierrokset ovat 4000rpm kohilla veto jotenkin katoaa ja kun kierrokset saavuttavat suunillee ton 5000rpm ehkä hiuka yli niin auto oikein huomattavasti lähtee kovemmin kiihtymään tutuu että 3000-4000rpm kohilla auto kiihtyy paljon paremmin kuin 4000-5000välillä.

    autoon on vaihdettu Ansa-Sportin tehoputkisto vissii joku 2" paksunen, sekä 2.5 litraan riittävä motonet-katti ja laadukas vapaavirtaus suodatin.
    en tiedä että onko auto lastutettu kun kuulema vakiona kiertää 6500rpm ja mulla ottaa mittariin hiukan alle 7000rpm. ja kuulema lastu nostaa rajottimen 7000rpm kohille voisko toi kierrosten nousu johtuu moottorin parantuneesta hengitettävyydestä, kun tuntuu että toi rajoitin aloittaa jo hiuka pätkimään tossa 6800rpm kohilla mittarin mukaan.

    elikkä ratkeisiko toi "kadonneiden tehojen" ongelma lastulla jos ecu ei pysty säätämään tota enää tarpeeks? ilmanmäärämittaria on kanssa koitettu säätää eikä kellon mukaan ainakaan olisi vaikutusta ollut (mitattiin 80kmh -> 120kmh 4.s vaihteella)

    ideita?

    Edit. Moottorin äänet kuulostavat kokoajan ihan normaalilta koko kierrosalueen läpi.
    Last edited by Takalo_kari; 03-10-2007, 22:09.
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think
  • Jaskaz
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 205
    • Tampere

    #2
    elä ota kettuiluna mutta ota ekaks vapari ja lastu ja vaihdavakioihinn
    Bmw e39 523i sedan vm97

    ex e34 525ix touring
    ex mb 300ce sl
    ex e32 750ia luxury
    ex e34 525i
    ex mb 300sel
    ex e34 520 24v

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16400
      • Asikkala

      #3
      Vaihda ainakin se suodatin orkkikseen tai esim. laadukkaaseen "viri"paneelisuodattimeen joka on tarkoitetu vakiokoteloon. Putkisto on jo alunperin 2" joten eipä tuolla ansalla taida saada kun ääntä lisää? Lastu ilmeisesti on jos kiertää melk. 7000, nimim. kokemusta on.

      Comment

      • visa e36
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 753
        • Järvenpää

        #4
        Yllämainituitten kannalla, taikka sitten ajat autosi karalalle säädettäväksi.
        Nykyiset
        -63 Pontiac Catalina convertible
        -05 E53 X5 3.0d

        Comment

        • DannyBoy
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 720

          #5
          Kyllä tossa aikavarmasti tuo lastu on. Oma ex 318is:än sain kiertämään lastun kera tuon vähän alle 7000.
          Kyllä tuo suodatin kannattaa vaihtaa. noista vapaaviriviri kakoista ei oo mitää muuta kuin harmia.
          Kokovartalokyrpä

          Nyt ajossa:
          BMW X5 E45 M-Sport -20
          BMW X5 Sport package -07
          EX: Pirusti Pemareita

          Comment

          • Takalo_kari
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 1359
            • tku

            #6
            voishan tota vakio pömpeliä koittaa laittaa siihentokkopa se sitä vertaa vaikuttaisi että meo paranisi mutta voihan sitä koittaa.
            olen tolle vaparille tehnyt kotelon josta se ei pääse vetämään lämmintä ilmaa koneeseen, aan ottaa siitä vakio putkesta mikä tulee keulilta ja imee myös sieltä oikean etuvalon alapuolelta kolosta. luulisi ECU:n ja lamdan pystyvän mukautumaan noin pieniin asioihin kun tuskin toi vakio pömpeli nyt niin paljoa ahdisti?

            kylmänä toi tehojen katoaminen on vielä pahempaa että voisihan se mennäkkin kyllä laihalle:think tarttee koittaa ton orkkis purkin laittoa.
            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
            Kiitos ajastasi? :think

            Comment

            • Jochen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1229
              • Valkeakoski & Trondheim

              #7
              Kyllä E36 korissa M42 moottoriin kuuluu pieni kuoppa 4000-5000 välillä. Koneessa on muuttuvapituuksinen imusarja joka vaihtaa pituutta 4800 tienoilla jolloin tuntuu selvä tehonlisäys.

              Joten nou hätä.

              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

              Comment

              • Takalo_kari
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1359
                • tku

                #8
                Originally posted by Jochen View Post
                Kyllä E36 korissa M42 moottoriin kuuluu pieni kuoppa 4000-5000 välillä. Koneessa on muuttuvapituuksinen imusarja joka vaihtaa pituutta 4800 tienoilla jolloin tuntuu selvä tehonlisäys.

                Joten nou hätä.
                jaa mistäs kohtaa se muuttaa sitä ja miten?:think ois kiva mennä tutkimaan miten se toimii. tota ei varmastikaan kannata pois ottaa, mutta jos sitä vois jotenkin säätää muuttamaan sitä "säätöä" aikasemmaksi, että toi potku tulis jo tossa 4000rpm kohilla.
                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                Kiitos ajastasi? :think

                Comment

                • Jochen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 1229
                  • Valkeakoski & Trondheim

                  #9
                  Se läppä on kuvassa vasemmalla olevan kannen alla:



                  Tässä taas se läppä ja sen ohjaus:



                  Joo ei sitä oikein kannata poistaa, ei se siinä ihan turhaan ole. Jos se jumittaa jompaan kumpaan asentoon niin silloin kärsii vääntö joko ylä tai alakierroksilla.

                  Sitä läpän asennon vaihtumista ohjaa ECU joten se pitäisi uudelleenohjelmoida vaihtamaan sitä asentoa eri kierroksilla, hankala homma. Tai sitten pitää rakentaa oma ohjaus tuolle läpälle mikä lienee helpompi homma.

                  No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                  Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                  Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                  Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                  Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                  Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                  Comment

                  • Takalo_kari
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1359
                    • tku

                    #10
                    tarkotat varmaan oikella? tossan numero 2 kohalla?

                    voi olla parempi ettei mene ronkkimaan tota. taidanpa pistää kohta kärryn myyntiin ja tilalle 325 tai 328 tais 200SX tms. joku tubo kone mutta kun sais olla takatuuppari mieluusti tai sitten joku 4-veto.
                    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                    Kiitos ajastasi? :think

                    Comment

                    • Seve
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 269
                      • "Kauhava"

                      #11
                      Mun iS kiertää vähä alle 7000 eikä tietääkseni oo lastua :think
                      sigpic

                      Comment

                      • Jochen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 1229
                        • Valkeakoski & Trondheim

                        #12
                        Kyllä se on vasemmalla, siinä missä alkupään kaksi putkea muuttuu neljäksi

                        Vakio E36 M42:ssa rajoitin on tiettävästi 6800 kierroksen kohdalla.

                        No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                        Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                        Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                        Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                        Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                        Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                        Comment

                        • Takalo_kari
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 1359
                          • tku

                          #13
                          Asensin ton vapaavirtaus suodattimen hiukan eri asentoon / paikkaan, niin alkoi toimimaan "kone" paremmin ja toi kuollut alue tuntuu nytten paljon lievemmältä...
                          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                          Kiitos ajastasi? :think

                          Comment

                          • Takalo_kari
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 1359
                            • tku

                            #14
                            no joo toi paikan muuttaminen autto sitten hetken... ilmeisesti siellä on joku liitin irti kun välillä lähtee ja yleensä ei... :think vai olisko joku anturi sökö? noh tarttee tarkastaa noi liittimet tossa viikon lopulla... onko tossa imusarjassa mitään anturia mikä tunnistaasen missä asennossa se on?
                            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                            Kiitos ajastasi? :think

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16400
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by Aksuli89 View Post
                              no joo toi paikan muuttaminen autto sitten hetken... ilmeisesti siellä on joku liitin irti kun välillä lähtee ja yleensä ei... :think vai olisko joku anturi sökö? noh tarttee tarkastaa noi liittimet tossa viikon lopulla... onko tossa imusarjassa mitään anturia mikä tunnistaasen missä asennossa se on?
                              Tarkoitat siis läppää joka muuttaa imuputkiston pituutta? Ei ole asentoanturia sille.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎