Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320i ei vanos jakoketju poikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hamsu
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 177
    • uusimaa

    E36 320i ei vanos jakoketju poikki

    eli meneekö venat mutkalle?pyörittelin kyl konetta ja pyöri ainakin ympäri.koitin ettiä vastausta mut en nyt tollee äkkiä ainakaa löytäny
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Menee. Ei ole vapaastipyörivä kone.

    M52:sta löytyy muuten parannettu kiristinratkaisu, joka lisää jakopään ikää. Kisko + kiristin on huomattavasti kevyempi (about 65%), jolloin se reagoi nopeammin -> ketju ei pääse "piiskaamaan". Näin tuli vaan mieleen, kun M50 taitaapi olla se konemalli joka syö nopeammin ketjun + kampiakselin rattaan ja johtaa aina sillointällöin näihin ikävämpiin kansiremontteihin. Siis useammin ja nopeammin, monilla tuntuu ajavan vaikka puoli miljoonaa mutta tuossa se perimmäinen syy kuitenkin lienee kun näitä 300tkm korvilla on aina välillä kilkannut.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      OT: Olen käsittänyt, että vain nämä 2,0 koneet katkoo ketjuja kohtuu kilometreillä. Olenko ihan hukassa?

      Comment

      • hamsu
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 177
        • uusimaa

        #4
        juu no täytyy nyt sit harkita et tekeekö kansi rempan vai päivittää koko koneen 325.seks nii juu ja mittarilukemahan on 183tkm:think

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Originally posted by hamsu View Post
          juu no täytyy nyt sit harkita et tekeekö kansi rempan vai päivittää koko koneen 325.seks nii juu ja mittarilukemahan on 183tkm:think
          Oletko purkanu kopan ja todennut että ketju poikki? Millonkohan tuo 183tkm on ollu ensimmäisen kerran mittarissa eihän oo tuontipeli... Kuulostaa vakavalta jos alle 200tkm katkee ketjut ku m40 ei mee vasta ku neljä hihnaa noihin kilsoihin
          ...

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Originally posted by Bmw Master View Post
            OT: Olen käsittänyt, että vain nämä 2,0 koneet katkoo ketjuja kohtuu kilometreillä. Olenko ihan hukassa?
            Jakopää on samanlainen rakenteeltaan, joten onhan se mahdollista mutta enpä kyllä keksi mitään tukemaan tuota teoriaa.

            Reddewil: Osataan suomessakin ruuvata mittaria.

            Jos mittarilukema pitää paikkaansa, niin menee kyllä huonon tuurin piikkiin.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • hamsu
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 177
              • uusimaa

              #7
              Originally posted by reddewil View Post
              Oletko purkanu kopan ja todennut että ketju poikki? Millonkohan tuo 183tkm on ollu ensimmäisen kerran mittarissa eihän oo tuontipeli... Kuulostaa vakavalta jos alle 200tkm katkee ketjut ku m40 ei mee vasta ku neljä hihnaa noihin kilsoihin
              koppa oli valmiiks purettu,eli ostin moottori rikkonaisena.tuonti bemu tietenki

              Comment

              • antti79
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2499
                • Littoinen

                #8
                Originally posted by Bmw Master View Post
                OT: Olen käsittänyt, että vain nämä 2,0 koneet katkoo ketjuja kohtuu kilometreillä. Olenko ihan hukassa?
                Aika hukassa taidat olla. Jakopään rakenne on aivan sama M50B20 koneessa kuin M50B25 koneessa.

                EDIT: Cell näköjään tämän jo kertoikin meille...Olisi pitänyt lukea loppuun.
                sigpic
                Originally Posted by jari kihlman
                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by antti79 View Post
                  Aika hukassa taidat olla. Jakopään rakenne on aivan sama M50B20 koneessa kuin M50B25 koneessa.

                  EDIT: Cell näköjään tämän jo kertoikin meille...Olisi pitänyt lukea loppuun.
                  Jepjep, mutta en ole ikinä kuullut, että b25 olisi katkaissut ketjua, toisin kuin b20 koneita menee kuin varusmiehillä näkkileipää.

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #10
                    Varusmiehillä onkin enemmän kaksilitraisia...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎