onko täysin käypänen vai tarviaako paljon muutella? tartteeko niitä tiivisteholkkeja vaihtaa yleensä siitä liitoskohdalta vai saako ne vanhat vielä pitämään kaasut sisällä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 m3 takapönttö 328:iin
Collapse
X
-
Originally posted by JJ View Postonko täysin käypänen vai tarviaako paljon muutella? tartteeko niitä tiivisteholkkeja vaihtaa yleensä siitä liitoskohdalta vai saako ne vanhat vielä pitämään kaasut sisällä?
Hitsaat vakioputkesta liitospäästä 10cm pätkät Ämmäläisen putkeen, niin saat oikeankokoiset laipat.
Kyllä ne holkit kannattaa samalla vaihtaa. Ei montaa euroa maksa
Tais olla foorumilla parikin M3 putkistoa myynnissä:think
-
-
Sen verran M3:n takapöntön anatomiasta,että sielläkin "putkihässäkässä" on juuri ennen ulostuoloa lievä supistus putkissa.Eli koko putkisto ja vaimennin ei ole tuon kokoisella putkella rakennettu,miltä se päällepäin vaikuttaa.Eli virtaus hieman ahdistaa ennen ulostuloa.
Myös itse vaimennin on tolkuttoman painava,Johtuen juuri tuosta vaimentimen sisällä olevista "kolmoisputkista" ja kuoressa olevasta vaimennusvaipasta.Eli M3:n putket ja vaimennin on rosteria,mutta vaimentimen ympärille on prässätty galvanoitu lisäpelti.Tämä sitten aina ruostuu,kuten tavalliset pakoputketkin ja putki näyttäisi erheellisesti äkkisiltään olevan vaihtokunnossa.Ilmeisesti sen tarkoitus on vaimentaa rosterisen vaimentimen äänitasoa.
Mutta jos laikka ja rosterihitsaus on hanskassa,niin suht pienellä työllä tuon ahdistavan supistuksen ja tuplapellityksen poistaa.Tosin mikään läpivirtaava pönttöhän tämä orkkis ei ole ja ilman muutoksia siitä ei hirveän hengittävää tulekkaan.Samalla tyhjentää villat ja teräsvillat pöntöstä painoa lisäämästä.Täten pakoputkesta saa enemmin oikeaa hyötyä.Eli äänet ei pahasti lisäänny,mutta virtaus ja hengitys hieman paranee.
Itse käypäisyys tuossa jo kerrottiinkin.Last edited by Heguli 31; 19-10-2007, 14:11.
Comment
-
Comment