Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m3 takapönttö 328:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJ
    Bimmer Rookie
    • Oct 2002
    • 94
    • Juva

    e36 m3 takapönttö 328:iin

    onko täysin käypänen vai tarviaako paljon muutella? tartteeko niitä tiivisteholkkeja vaihtaa yleensä siitä liitoskohdalta vai saako ne vanhat vielä pitämään kaasut sisällä?
    E46 325
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    #2
    Originally posted by JJ View Post
    onko täysin käypänen vai tarviaako paljon muutella? tartteeko niitä tiivisteholkkeja vaihtaa yleensä siitä liitoskohdalta vai saako ne vanhat vielä pitämään kaasut sisällä?
    Ei käy suoraan. Putkien halkaisija M3:ssa suurempi
    Hitsaat vakioputkesta liitospäästä 10cm pätkät Ämmäläisen putkeen, niin saat oikeankokoiset laipat.
    Kyllä ne holkit kannattaa samalla vaihtaa. Ei montaa euroa maksa
    Tais olla foorumilla parikin M3 putkistoa myynnissä:think

    Comment

    • JJ
      Bimmer Rookie
      • Oct 2002
      • 94
      • Juva

      #3
      joo pitää hitsailla sitten. joo niin OLI
      E46 325

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10047
        • KVLA

        #4
        Sen verran M3:n takapöntön anatomiasta,että sielläkin "putkihässäkässä" on juuri ennen ulostuoloa lievä supistus putkissa.Eli koko putkisto ja vaimennin ei ole tuon kokoisella putkella rakennettu,miltä se päällepäin vaikuttaa.Eli virtaus hieman ahdistaa ennen ulostuloa.

        Myös itse vaimennin on tolkuttoman painava,Johtuen juuri tuosta vaimentimen sisällä olevista "kolmoisputkista" ja kuoressa olevasta vaimennusvaipasta.Eli M3:n putket ja vaimennin on rosteria,mutta vaimentimen ympärille on prässätty galvanoitu lisäpelti.Tämä sitten aina ruostuu,kuten tavalliset pakoputketkin ja putki näyttäisi erheellisesti äkkisiltään olevan vaihtokunnossa.Ilmeisesti sen tarkoitus on vaimentaa rosterisen vaimentimen äänitasoa.

        Mutta jos laikka ja rosterihitsaus on hanskassa,niin suht pienellä työllä tuon ahdistavan supistuksen ja tuplapellityksen poistaa.Tosin mikään läpivirtaava pönttöhän tämä orkkis ei ole ja ilman muutoksia siitä ei hirveän hengittävää tulekkaan.Samalla tyhjentää villat ja teräsvillat pöntöstä painoa lisäämästä.Täten pakoputkesta saa enemmin oikeaa hyötyä.Eli äänet ei pahasti lisäänny,mutta virtaus ja hengitys hieman paranee.

        Itse käypäisyys tuossa jo kerrottiinkin.
        Last edited by Heguli 31; 19-10-2007, 14:11.

        Comment

        • Kimmo_M
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 508
          • Suomi

          #5
          Originally posted by JJ View Post
          joo pitää hitsailla sitten. joo niin OLI
          Vähän off topic, mutta joko myyt ne ne "BMW E36 Coupe In Pro hopeat takavalot", mitä oon jo 1,5 kk privalla kysellyt?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎