Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320 HC PITOISUUS LIIAN KORKEA KATS.HYLÄTTY viimeisimmät arvot sivulla 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djtimse
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 712
    • jämsä

    #31
    pistetäänpäs nyt sitten paremmaks meillä tyhjäkäynti mittarin mukaan auton + navasta mitattuna 490 rpm eli ihan liian vähän..vai?

    mistä tuo voisi johtua eli mistä ruveta vikaa paikallistamaan??

    HEMI tuntuu ainakin tietävän autojen päälle jos sinä osaisit sanoa.
    e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

    Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

    -JKL-Connection-
    ------------------------------------------------

    BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #32
      Originally posted by djtimse View Post
      pistetäänpäs nyt sitten paremmaks meillä tyhjäkäynti mittarin mukaan auton + navasta mitattuna 490 rpm eli ihan liian vähän..vai?

      mistä tuo voisi johtua eli mistä ruveta vikaa paikallistamaan??

      HEMI tuntuu ainakin tietävän autojen päälle jos sinä osaisit sanoa.
      Tulpista sitä vikaa ei nyt sitten kuitenkaan enään kannata lähteä hakemaan....Paitsi että nyt et tiedä josko uusissa onkin jotain vikaa, eli sinuna laittaisin varmuuden vuoksi ne vanhat takaisin.

      Eli, edelleen veikkaan ilmavuotoa ja jos se massamittarin ja imusarjan välinen putki on nyt oikeasti vaihdettu uuteen, niin sitten se ko.imuputkesta tyhjäkäyntimoottorille menevä letku pitää tsekata=vaihtaa.
      Kun tämä on katsottu=vaihdettu, edelleenkin sillä brakecleanerilla tyhjäkäynnillä ruiskuttelua venttiilikopan tiivisteet, öljykorkki, imisarjantiivistepinta,ym,ym. Jos vuotoja ei 100% varmuudella löydy, niin tässä tapauksessa minä irrottaisin tuon tyhjäkäyntimoottorin ja puhdistaisin se huolellisesti. Nimittäin se tyhjäkäynnin heijaaminen ei todellakaan ole mikään ominaisuus "korkeaviritteisessä bmw:ssä", vaan ihan piilovittuilua.....
      Jos tämäkään ei auta, niin sitten Lambdaa vaihtoon.

      Comment

      • djtimse
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 712
        • jämsä

        #33
        Originally posted by Hemi View Post
        Tulpista sitä vikaa ei nyt sitten kuitenkaan enään kannata lähteä hakemaan....Paitsi että nyt et tiedä josko uusissa onkin jotain vikaa, eli sinuna laittaisin varmuuden vuoksi ne vanhat takaisin.

        Eli, edelleen veikkaan ilmavuotoa ja jos se massamittarin ja imusarjan välinen putki on nyt oikeasti vaihdettu uuteen, niin sitten se ko.imuputkesta tyhjäkäyntimoottorille menevä letku pitää tsekata=vaihtaa.
        Kun tämä on katsottu=vaihdettu, edelleenkin sillä brakecleanerilla tyhjäkäynnillä ruiskuttelua venttiilikopan tiivisteet, öljykorkki, imisarjantiivistepinta,ym,ym. Jos vuotoja ei 100% varmuudella löydy, niin tässä tapauksessa minä irrottaisin tuon tyhjäkäyntimoottorin ja puhdistaisin se huolellisesti. Nimittäin se tyhjäkäynnin heijaaminen ei todellakaan ole mikään ominaisuus "korkeaviritteisessä bmw:ssä", vaan ihan piilovittuilua.....
        Jos tämäkään ei auta, niin sitten Lambdaa vaihtoon.

        pitää huomenna tutkailla mahdolliset vuodot letkuissa ja muissa paikoissa.
        e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

        Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

        -JKL-Connection-
        ------------------------------------------------

        BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

        Comment

        • djtimse
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 712
          • jämsä

          #34
          mitenkäs pitäisi muuten vaikuttaa jos sattuu sitä cleaneria osumaan esim.letkussa olevaan reikään?eli huomaako sen jotenkin auton käynnissä?

          eikös tuo motor starter käy kanssa siihen hommaan ihan hyvin kun sellaista sattui löytymään?
          e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

          Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

          -JKL-Connection-
          ------------------------------------------------

          BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            Originally posted by djtimse View Post
            mitenkäs pitäisi muuten vaikuttaa jos sattuu sitä cleaneria osumaan esim.letkussa olevaan reikään?eli huomaako sen jotenkin auton käynnissä?

            eikös tuo motor starter käy kanssa siihen hommaan ihan hyvin kun sellaista sattui löytymään?
            Siis kun suihkutat sitä moottorin käydessä tyhjäkäyntiä mahdolliseen vuotokohtaan, kierrosluku muuttuu hetkisesti korkeammaksi. Kuulet kyllä käytiäänestä hyvinkin pienet ilmavuodot jos niitä on.
            Se sterttipilotti käy myös ko.hommaan, mutta sillä brakecleanerilla on paljon muutakin käyttöä(mm.ainoa tehokas verhoilupuhdistusaine sormenjäljille vaaleissa katto/pilariverhoiluissa).
            Nykypäivänä jos ei satu omistamaan vanhaa mersua tai Zetoria, on tuolle lopulle starttipilotille huonoa löytää mitään käyttötarkoitusta.

            Comment

            • djtimse
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 712
              • jämsä

              #36
              täytyy sulkea siinä samalla ilmamassamittari pois laskuista eli kuinka auton pitäisi käyttäytyä kun nappaa sen IMM pistokkeen irti tyhjäkäynnillä ollessa.
              e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

              Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

              -JKL-Connection-
              ------------------------------------------------

              BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

              Comment

              • djtimse
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 712
                • jämsä

                #37
                no niin nyt on tutkailtu sitten ja ilmavuotoja ei mistään löytynyt ja massamittarinkin kun otti pois käytöstä niin rupesi huomatavasti huonommin käymään eli enää jäisi sitten oikeastaan 2 vaihtoehtoa:

                -lambda
                -tyhjäkäyntimoottori??

                onko kuinkakin vaikeessa paikassa tuo lambda anturi ja pystyykö esim.pihassa tunkin avulla vaihtamaan?

                p.s jarru asioissa tarvitaan myös apua mutta ne on eri threadissa kyseessä siis käsijarru ongelma :/

                tuossa olisi nyt torstaina mitatut arvot

                kierroksilla:

                co : 0.01
                co2 : 15.2
                o2 : 0.05
                hc : 16

                tyhjäkäynti

                co : 0.02
                co2 : 15.0
                o2 : 0.27
                hc : 100 (pomppi jopa 400 eli heilui koko ajan)

                eli onko se sitten se lanta anturi?
                Last edited by djtimse; 03-11-2007, 17:34.
                e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                -JKL-Connection-
                ------------------------------------------------

                BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                Comment

                • K.S.
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 649
                  • Espoo

                  #38
                  Lamban voi vaihtaa pihassa, jos hermot kestää..
                  auton alta suurinpiirtein keskeltä löytyy,helposti lähtee irti kun ajat putken ensin kuumaksi ja rupeat sitten heti irrottamaan lambahylsyn kera, muuten menee vaikeaksi.
                  Selvitä nyt kumminkin ensin varmaksi se lambavika ennenkuin alat vaihtamaan uutta.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #39
                    Originally posted by K.S. View Post
                    Selvitä nyt kumminkin ensin varmaksi se lambavika ennenkuin alat vaihtamaan uutta.
                    50€ sinnetänne... Vaihdosta ottivat huoltsikalla 25€, en jaksanut ite repiä...

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16460
                      • Asikkala

                      #40
                      Originally posted by djtimse View Post
                      no niin nyt on tutkailtu sitten ja ilmavuotoja ei mistään löytynyt ja massamittarinkin kun otti pois käytöstä niin rupesi huomatavasti huonommin käymään eli enää jäisi sitten oikeastaan 2 vaihtoehtoa:

                      -lambda
                      -tyhjäkäyntimoottori??

                      onko kuinkakin vaikeessa paikassa tuo lambda anturi ja pystyykö esim.pihassa tunkin avulla vaihtamaan?

                      p.s jarru asioissa tarvitaan myös apua mutta ne on eri threadissa kyseessä siis käsijarru ongelma :/

                      tuossa olisi nyt torstaina mitatut arvot

                      kierroksilla:

                      co : 0.01
                      co2 : 15.2
                      o2 : 0.05
                      hc : 16

                      tyhjäkäynti

                      co : 0.02
                      co2 : 15.0
                      o2 : 0.27
                      hc : 100 (pomppi jopa 400 eli heilui koko ajan)

                      eli onko se sitten se lanta anturi?
                      Ihme homma kun kaikki muut arvot hienosti kohdallaan ja sitten toi tyhjäk. hc tollanen. Tosin "ihmehommat" paljastuu yleensä ennenpitkää kun vika löytyy.

                      Comment

                      • djtimse
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 712
                        • jämsä

                        #41
                        no pitää kokeilla tuota jäänesto juttua mitä lueskelin jostain muusta threadista eli 10 litraa nesteen 98 ja 4 litraa jäänestoo sekaan.leima pitää saada nopeeta niin pitä sitten selvitellä ongelmaa.
                        e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                        Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                        -JKL-Connection-
                        ------------------------------------------------

                        BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                        Comment

                        • K.S.
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 649
                          • Espoo

                          #42
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          50€ sinnetänne... Vaihdosta ottivat huoltsikalla 25€, en jaksanut ite repiä...
                          n.110euroa maksaa orginaali lamba..tarvikkeet ei kestä thermoshokkibugia.

                          Comment

                          • jam75
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 654
                            • Tornio

                            #43
                            Originally posted by K.S. View Post
                            n.110euroa maksaa orginaali lamba..tarvikkeet ei kestä thermoshokkibugia.
                            Ei se originaalikaan kestänyt tuota bugia :(. Uus korjattu softa sisään ja homma tuli kuntoon. Ei tarvinnu sen jälkeen ajaa putkia punahehkusiksi ja muutenkaan taikinoida ennen katsastuksia päästöjen kans.

                            Comment

                            • K.S.
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 649
                              • Espoo

                              #44
                              Originally posted by jam75 View Post
                              Ei se originaalikaan kestänyt tuota bugia :(. Uus korjattu softa sisään ja homma tuli kuntoon. Ei tarvinnu sen jälkeen ajaa putkia punahehkusiksi ja muutenkaan taikinoida ennen katsastuksia päästöjen kans.
                              Kestää ainakin pidempään..

                              Kuka tuon softan saa sinne koodattua? merkkiliikkeillä on tieto ja taito mutta ei taida olla kovin innokkaita siltikkään vanhoja ruoskia koodaamaan...:think:think

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #45
                                Originally posted by K.S. View Post
                                .tarvikkeet ei kestä thermoshokkibugia.
                                Mikäs se on...?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎