Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 : airbag valo palaa 2min ja sammuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Queso
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 36
    • Helsinki

    E36 : airbag valo palaa 2min ja sammuu

    Moro,

    Tiedän, että tästä juttua palstalla... ja olen niitä selaillut.

    Ongelman voi saada korjautumaan ilmeisesti useimmissa tapauksissa, kun nollaa virhelokin. Itselläni ei sellaista lukijaa ole, joten käännyn teidän puoleen Jos jollain on tässä pk-seudulla sellainen lukija ja haluaisi nollata tuon lokin, niin voisin mielusti maksaisinkin siitä palveluksesta. Itse majailen Helsingin keskustassa.

    Auto ei mennyt tuon ja jarruletkun murtuman takia katsastuksesta läpi. Muut on hoidettu, mutta tuosta on enää kiinni...

    Nöyrästi kumartaen
    Queso
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Jos on kyse vikakoodien nollauksesta niin akkukaapelit akusta irti ja kytke vaikka kahdeksi minuutiksi piuhanpätkällä/starttikaapelilla yhteen ja sitten takas akkuun kiinni, homma tällä bueno!

    Lisää söörtsillä "vikakoodi" tms...
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #3
      Originally posted by Gonzalez View Post
      Jos on kyse vikakoodien nollauksesta niin akkukaapelit akusta irti ja kytke vaikka kahdeksi minuutiksi piuhanpätkällä/starttikaapelilla yhteen ja sitten takas akkuun kiinni, homma tällä bueno!

      Lisää söörtsillä "vikakoodi" tms...
      Ei auta airbägiin tuo.
      Itselläni on diagnostiikkahärvelit ja nollaus onnistuu helsingissä ensiviikolla jos et ole saanu siihen mennessä nollattua.

      Comment

      • Queso
        Bimmer Rookie
        • Jun 2004
        • 36
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Juubi View Post
        Ei auta airbägiin tuo.
        Itselläni on diagnostiikkahärvelit ja nollaus onnistuu helsingissä ensiviikolla jos et ole saanu siihen mennessä nollattua.
        Moro,

        Hienoa! Mulla ei oo keinoa tuolle tehdä. Voisin huomenna kokeilla tuota akku-juttua, mut jos se ei sit toimi... ehkä ei sitä sit. Sovitaanko treffit ens viikolle?

        Mun kärry on -95 compact 318TI. Saksatuotia, jos se jotain noihin diagnostiikkoihin vaikuttaa???
        Last edited by Queso; 09-11-2007, 23:31.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Queso View Post
          Moro,

          Hienoa! Mulla ei oo keinoa tuolle tehdä. Voisin huomenna kokeilla tuota akku-juttua, mut jos se ei sit toimi...

          Voin luvata että ei maksa vaivaa edes kokeilla, vaan sammuu jos on sammuakseen ainoastaan testipistokkeen kautta. Itse vikahan löytyy apukuskin istuintunnistimesta, mikäli penkkejä ei ole vaihdettu "rallimalleihin"?

          Comment

          • Queso
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 36
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Voin luvata että ei maksa vaivaa edes kokeilla, vaan sammuu jos on sammuakseen ainoastaan testipistokkeen kautta. Itse vikahan löytyy apukuskin istuintunnistimesta, mikäli penkkejä ei ole vaihdettu "rallimalleihin"?
            Moro,

            Kiitos kommentista Ei ole vaihdettu penkkejä. Ihan orggis penkit ovat.

            Tuo vika ilmestyi viime keväällä, kun vaihdon itse kesärenkaat!!! Kumma yhteen sattuma indeed. Ei palanut ennen vaihtoa ja sit kun vaihdon jälkeen käynnistin moottorin, niin jopas paloi ja sammuin viiveellä. Jos oikein muista niin alussa vain vähän aikaa paloi nyt on palanut tuon 2 minuuttia.

            Comment

            • molotow
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 450
              • pohjanlahden rannoilla

              #7
              voi myös johtua kuskinpenkin turvavyön kiristimestä?
              sigpic
              F11 520d 2014

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by molotow View Post
                voi myös johtua kuskinpenkin turvavyön kiristimestä?
                Tuskin, koska ko.autossa on ihan mekaaniset vyönkiristimet, joten ne eivät ole yhteydessä bagijärjestelmän elektroniikkaan.

                Comment

                • Juubi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 999

                  #9
                  Originally posted by Queso View Post
                  Hienoa! Mulla ei oo keinoa tuolle tehdä. Voisin huomenna kokeilla tuota akku-juttua, mut jos se ei sit toimi... ehkä ei sitä sit. Sovitaanko treffit ens viikolle?

                  Mun kärry on -95 compact 318TI. Saksatuotia, jos se jotain noihin diagnostiikkoihin vaikuttaa???
                  Tehdään näin, paiskaa vaikka privalla numeroos niin sovitaan aikaa paremmin. Kyllä nuo diaggimokkula + softa e36:set osaa.

                  Comment

                  • Queso
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2004
                    • 36
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Juubi View Post
                    Tehdään näin, paiskaa vaikka privalla numeroos niin sovitaan aikaa paremmin. Kyllä nuo diaggimokkula + softa e36:set osaa.
                    Näin se oli. Juubin mokkulat tunnistivat vian ja pysytyivät nollaaman vikapuskurin , kiitos siitä

                    Hetken päästä valo syttyi aina uudelleen, vaikka apukuskin penkin alla olevaa mokkulaa ja johtoja renkattiin. Ongelmana lienee apukuskin tunnistelevy. Sellainen sit hankintaan ja vaihtoon...

                    Comment

                    • Queso
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2004
                      • 36
                      • Helsinki

                      #11
                      Laakkosella pitkät jonot huoltoon, eikä muka voi vaihtaa tunnistemattoa suorapalvelussa. Menee kullemma 3 tuntia aikaa sanoi juippi tiskintakana, vaikka puhelimessa toinen sanoi normihinnan tuolle vaihdolle olevan 71€.

                      No nyt on penkki irti. Ja yritän repiä istuin pehmusteet irti ja kaivaa tuon tunnistematon irti...

                      Ai niin. Voiko muuten tuota autoa käynnistellä tai ajaa, nyt kun ei ole nuo piuhat kiinni? Vai pakkuuko bagit silmille...
                      Last edited by Queso; 17-11-2007, 17:18.

                      Comment

                      • D-sub328i
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 32

                        #12
                        Itselläni tuli tuo vika että bagin valo palaa 2 min. kun vaihdoin ajotietokoneen 11-nappisesta 18-nappiseksi. Akun kaapelit eivät olleet irti tarpeeksi kauaa. Nollaus merkkiliikkeessä kuitenkin auttoi. Mitään varsinaista vikaa siis ei autossa ollut, eli voi näköjään johtua muustakin.

                        Autona siis e36.

                        Comment

                        • Queso
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2004
                          • 36
                          • Helsinki

                          #13
                          Jep... Laakkosella vikatietojen luku ja nollaus oli 106€. Melko hapanta. En usko, että niillä on sen kummemmat lukulaitteet kuin juubilla. Saatiin nollattua ja valo sammumaan. Se sitten alkoi kuitenkin noin 1-5 minuutin jälkeen palaa uudelleen ja ilmoitti samasta ongelmasta.

                          Comment

                          • superb
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2827

                            #14
                            Originally posted by D-sub328i View Post
                            Itselläni tuli tuo vika että bagin valo palaa 2 min. kun vaihdoin ajotietokoneen 11-nappisesta 18-nappiseksi. Akun kaapelit eivät olleet irti tarpeeksi kauaa. Nollaus merkkiliikkeessä kuitenkin auttoi. Mitään varsinaista vikaa siis ei autossa ollut, eli voi näköjään johtua muustakin.

                            Autona siis e36.
                            Siis ennen vaihtoa pitäs olla irti jonkin aikaa, kuinka kauan?

                            Comment

                            • D-sub328i
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2005
                              • 32

                              #15
                              Tarkkaa aikaa en tiedä, mutta näköjään kauemmin se pitää olla kuin mulla oli Uskoisin että joku 15 minuuttia riittää. Itse otin heti mittariston ja vanhan OBC:n irti kun olin irroittanut akusta kengän. Samalla tietysti rikoin mittariston takaa ne johtojen liittimien klipsit. Liittimet pysyvät kyllä ainakin mulla hyvin kiinni ilman niitä, mutta turha niitä on ehdoin tahdoin rikkoa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎