Eli auto on e36 M3 -93 ja ongelma on seuraavanlainen: normaalisti ajettaessa, vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle, joskus myös vaihdettaessa kakkoselta kolmoselle laatikon paikkeilta kuuluu vaimea kolahdus/tumpsahdus. Yritin etsiä vikaa haulla ja tulin siihen tulokseen, että vika voisi löytyä vauhtipyörästä tai laatikon ja kardaanin välisestä rättinivelestä. Kytkin alkaa olla tiensä päässä eli voisiko se olla tuo vauhtipyörä? Onko muita ehdotuksia, mistä vikaa lähteä etsimään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 M3 laatikko "kolahtaa"
Collapse
X
-
Kannattaa ekana tarkistaa se rättinivel. Pienetkin murtumat aiheuttaa jo kummia tutinoita kaasulla ja muksahduksia sitten jälkeenpäin vaihteiden kanssa. Tai sitten muksahdukset voi tosin myös kuulua väljästä perästä.
Uusi kuminivel oli ainakin Merteilissä 150€. Voi löytyä halvemmalla jostain muualta
Auto ylös ja käy kurkkaamassa. Fikkarilla näkee jos jotain halkeamia tmv siinä kumissa on.Last edited by JTMD; 26-11-2007, 05:38.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
-
-
Originally posted by O.J View PostEli auto on e36 M3 -93 ja ongelma on seuraavanlainen: normaalisti ajettaessa, vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle, joskus myös vaihdettaessa kakkoselta kolmoselle laatikon paikkeilta kuuluu vaimea kolahdus/tumpsahdus. Yritin etsiä vikaa haulla ja tulin siihen tulokseen, että vika voisi löytyä vauhtipyörästä tai laatikon ja kardaanin välisestä rättinivelestä. Kytkin alkaa olla tiensä päässä eli voisiko se olla tuo vauhtipyörä? Onko muita ehdotuksia, mistä vikaa lähteä etsimään?
Laita siihen kova kevyt vauhtis! zJarkilla mahtais vielä löytyä jokunen?Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Originally posted by Samppasika View PostÄäni kaksoismassalle. Päästi samanlaisen kolauksen, ennen kuin vaihdettiin kovaksi. Väljää noin 1 cm puolelta toiselle, josta alkoi jouset vastaamaan.
Laita siihen kova kevyt vauhtis! zJarkilla mahtais vielä löytyä jokunen?
Mites tää kova vauhtipyörä eroaa tästä kaksoimassasta (normaaliajossa ja kovemassa) käytössä? Kumpaa itse suosit ja miksi?e39 530i touring -01
Ex. E36 328iC Club Sport
Comment
-
-
Originally posted by Jummi_Jammi View PostKevyttä ot'ta:
Mites tää kova vauhtipyörä eroaa tästä kaksoimassasta (normaaliajossa ja kovemassa) käytössä? Kumpaa itse suosit ja miksi?
Comment
-
-
Originally posted by O.J View PostIlmeisesti kovalla vauhtipyörällä autosta tulee kierrosherkempi (johtuen painosta verrattuna kaksoismassaan) ja myös moottorijarrutukseen se vaikuttaa jotenkin verrattuna kaksoismassaan. Yleisesti ottaen kova vauhtipyörä on ilmeisesti kestävämpi. Sitä käytetään monesti ns. kisakytkimien kanssa. Viisaammat voivat korjata, jos olen väärässä...
Kaikinpuolin on ollut onnistunut modifikaatio. Kytkin on todella mukava käyttää ja ottaa kiinni napakasti.
M3:n laittaisin luultavasti tuon vauhtipyörän kaveriksi E28 M5:n tai E34 M5 3,6:n kytkimpaketin... Siinä ei ole vielä kaksoismassaa, vaan jousitettu levy..Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Nyt on sen verran päästy eteenpäin, että pitäsi tilata tuo vauhtipyörä ja kytkinasetelma. Kysymys kuuluukin nyt, että käykö 3.2 vauhtipyörä ja asetelma tuohon 3 litraiseen?
Eli esim. Ebaystä olen katsellut tälläistä;
Uskaltaako tuon tilata vai tuleeko ongelmia asennuksessa? Kysyin asiaa myyjältä ja väitti, että homma on ok, jos tilaa nuo molemmat. Eli esim pelkkä kytkinasetelma ei käy tuon nykyisen vauhtipyörän kanssa ja toistepäin.
Comment
-
-
Tuo ei ole 3,2 vakiovauhtis joten yllätys yllätys ei sovi muiden palikoiden kanssa. Tekee hyvää voimansiirrolle poistaa kaikki jousto, jäykkä vauhtis ja jousittamaton kytkinlevy...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by O.J View PostNyt on sen verran päästy eteenpäin, että pitäsi tilata tuo vauhtipyörä ja kytkinasetelma. Kysymys kuuluukin nyt, että käykö 3.2 vauhtipyörä ja asetelma tuohon 3 litraiseen?
Eli esim. Ebaystä olen katsellut tälläistä;
Uskaltaako tuon tilata vai tuleeko ongelmia asennuksessa? Kysyin asiaa myyjältä ja väitti, että homma on ok, jos tilaa nuo molemmat. Eli esim pelkkä kytkinasetelma ei käy tuon nykyisen vauhtipyörän kanssa ja toistepäin.
Osta ennemmin nimimerkki zJarkilta jousitetulle kytkinlevylle tehty teräsvauhtis ja siihen E34 M5 3,6 kytkinpaketti. Ei tarvi alkaa säätämään työsylinterin ja kytkinhaarukan kanssa, että saa pelaamaan kunnolla...
Toinen vaihtoehto vois olla UUC:n alumiinivauhtis, jossa sama M5 kytkinpaketti, mutta voi tulla vähän hintavaksi..: http://www.uucmotorwerks.com/flywheel/LFWLE36SH.htmAlku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Originally posted by Samppasika View PostTuon vauhtipyörän korkeus on sama kuin kaksoismassalla, eli sen kanssa ei taida saada sopimaan jousitettua levyä tuon paineasetelman kanssa? Itselläni oli tuo paketti pitkään ostaslistalla, mutta tuo täysin kova rakenne mutti lopulta mielen.
Osta ennemmin nimimerkki zJarkilta jousitetulle kytkinlevylle tehty teräsvauhtis ja siihen E34 M5 3,6 kytkinpaketti. Ei tarvi alkaa säätämään työsylinterin ja kytkinhaarukan kanssa, että saa pelaamaan kunnolla...
Toinen vaihtoehto vois olla UUC:n alumiinivauhtis, jossa sama M5 kytkinpaketti, mutta voi tulla vähän hintavaksi..: http://www.uucmotorwerks.com/flywheel/LFWLE36SH.htm
Ok, kiitos tiedosta eli tuo e34 M5 kytkinpaketti käy sitten tuohon E36 M3:seen, realoemin mukaan tuossa 3litraisessakin on jo kaksoismassavauhtipyörä, mene ja tiedä sitten. Laitoin eilen zJarkille privaa, mutta ei ole ainakaan vielä vastannut...
Comment
-
Comment