eli auto on e36 328i -96 ja tarttis vaihtaa kaksoismassavauhtipyörä ns.kovaan vauhtipyörään.. mikä vauhtipyörä passais tuohon ja miten passaa alkuperäinen paineasetelma jne.. ? ja vaikuttaako mitenkään muuten ajettavuuteen ?
e36 328i vauhtipyörän vaihto ?
Collapse
X
-
M50b20 = 228mm... ja pitäs olla 240mm ! jos joku tietää mistä vehkeestä kävis niin ois hyvä.... huhun mukaan M20...???Originally posted by Kouris View PostTuskin se juurikaan ajettavuuteen vaikuttaa jos ei hitausmomentissa ole suurta eroa. Jos M50b20 koneen kova vauhtipyörä kelpaa / käy niin miulta löytys.Last edited by hamann; 04-12-2007, 17:45.
Comment
-
M20 vauhtista käytettäessä startin joutuu sitten modaamaan M20 vauhtiksen hammastukselle sopivaksi taikka vie koneistamoon ja pyytää sovittamaan M50:sen kehän M20:sen vauhtikseen. Sama homma tuon M50b20 vauhtiksen kanssa eli otat siitä M52B28 vauhtiksen irti ja koneistamoon juttusille.Originally posted by hamann View Posteli auto on e36 328i -96 ja tarttis vaihtaa kaksoismassavauhtipyörä ns.kovaan vauhtipyörään.. mikä vauhtipyörä passais tuohon ja miten passaa alkuperäinen paineasetelma jne.. ? ja vaikuttaako mitenkään muuten ajettavuuteen ?Nykyiset
-63 Pontiac Catalina convertible
-05 E53 X5 3.0d
Comment
-
startin hammastuksen sovittaminen ei ole ongelma, mutta pitäisi saada varma tieto että mikä vauhtipyörä passaa tuohon (M52b28) ! ettei tarttis rueta kytkintä (240mm) uusimaan... ?Originally posted by visa e36 View PostM20 vauhtista käytettäessä startin joutuu sitten modaamaan M20 vauhtiksen hammastukselle sopivaksi taikka vie koneistamoon ja pyytää sovittamaan M50:sen kehän M20:sen vauhtikseen. Sama homma tuon M50b20 vauhtiksen kanssa eli otat siitä M52B28 vauhtiksen irti ja koneistamoon juttusille.
Comment
-
M20 vauhtiksia ei ole 240mm kokoisena. M30 pyöriä on ja starttikin sopii.
Mutta kovan pyörän kanssa ei kyllä ole hirveän hyväksi käyttää jäykkää kytkintä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
Comment
-
Onkos tuon vauhtipyörän pakko olla 240mm? Omaan on tulossa M20-koneisen 228mm kova vauhtipyörä kevennettynä, kytkilevyksi joko jousitettu nelilapainen sintteri, tai e30 M3 Sachsin levy. Ja paineasetelmaksi todennäköisesti Sachs ...618, riippuen senhetkisestä budjetista. Joudut vaan ostamaan tosiaan kytkimenkin jos tuohon pienempään vauhtikseen päädyt.
Ja tuolle 228mm vauhtipyörälle riittää, kun starttiin vaihtaa M20-koneen startista pelkän rattaan. Tai näin ainakin M50-koneessa, tietääkseni myös M52:ssa.
Last edited by O-Peksi; 05-12-2007, 09:25.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
240mm kytkimessä on se etu, että voi ajaa massalevyllä ja löysemmällä asetelmalla = mukavampi. Itse en pistäisi kyllä sintteriä ikinä sellaiseen autoon jolla pitäisi ajaa muutakin kuin rataa ympäri.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Tuo on kyllä totta. Kaverilla on 2-koppaisessa turbo Golffissa Moposportin jousitettu sintterilevy, ja kuulemma kytkintuntuman/ajomukavuuden puolesta eroaa todella vähän massalevystä. Varmasti on levykohtaisiakin eroja, ja fiksuinta varmasti on katuautoon laittaakin mahdollisimman "mukava" paketti.Originally posted by Cell View Post240mm kytkimessä on se etu, että voi ajaa massalevyllä ja löysemmällä asetelmalla = mukavampi. Itse en pistäisi kyllä sintteriä ikinä sellaiseen autoon jolla pitäisi ajaa muutakin kuin rataa ympäri.
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Comment