Hiukan pidemmän ajon jälkeen (yli 10km) auton sisälle tulee kitkerä haju hiukan muistuttaa palaneen kumin hajua. Auton kun sammuttaa ja aukaisee kuljettajan oven on haju niin kitkerä, että meinaa oksennus tulla. Olen yrittänyt paikallistaa mistä haju tulee ja näyttäisi siltä, että eniten haisee auton alla keskellä. Hiukan vähemmän haisee moottoritilassa. Nyt kysynkin mistähän tämä voisi johtua. Itselle on tullut lähinnä mieleen katalysaattorin tukkeutuminen. Se, kun sijaitsee juuri noilla paikoilla. Auto on siis E36 coupe vuosimalliltaan 1995 ja ajettu todistettavasti vain 160.000 km. Mikä neuvoksi? Kiitos jo etukäteen!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Coupe 320i M50 vanos haisee ajossa ja ajon jälkeen palaneelle/kitkerälle
Collapse
X
-
Mikäli katti/katit olisi tukkeessa,pitäisi kyllä tuntua voimanpuutteena yms.Vedät vaan auton kuumaksi ja tunnustelet kaikki jarrut läpi.Myös pakoputken kiinnikkeiden kumit (yleensä takapäässä) tuppaa E36:ssa joskus haiskahtamaan.
Mikähän auto/moottorimalli on kyseessä.Tuota E36 coupea kun on moneen lähtöön.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMikäli katti/katit olisi tukkeessa,pitäisi kyllä tuntua voimanpuutteena yms.Vedät vaan auton kuumaksi ja tunnustelet kaikki jarrut läpi.Myös pakoputken kiinnikkeiden kumit (yleensä takapäässä) tuppaa E36:ssa joskus haiskahtamaan.
Mikähän auto/moottorimalli on kyseessä.Tuota E36 coupea kun on moneen lähtöön.
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View Postjos autossa asc(vetoluistonesto) niin haju tulee todennäköisesti jarruista, ainakin aikanaa omassa näin. onko haj ilmennyt nimenomaan liukkailla keleillä?
Comment
-
-
Kannattaa ajaa auto nosturille ja tiirailla pohjaa, irronneet lämpösuojat voi oikeassa paikassa päästellä aika hyvät käryt, varsinkin jos ovat saaneet vähän öljyäkin päällensä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Hajun lähde selvisi. Niinkuin täällä monet ehdottivat tuli käry jarruista. Tarkemmin sanottuna vasen etujarru jää päälle, kun sitä käytetään enemmän. Kävin sitä korjaamolla näyttämässä ja olivat aukaisseet jarrun ja crc:llä voidelleet jarrusylinterin. Ainakin tällä hetkellä se näyttää auttavan. Katsotaan kuinka kauan toimii tuo korjaus. Oli kuulemma paikat lämmenneet niin paljon ,että jarrulevy oli muuttunut sinertäväksi.
Comment
-
-
Helpoin (ja kallein) tapa on vaihtaa uusi tai takuukorjattu osa.Halvin (ja työläämpi) tapa taas on purkaa satula.Ja sitten pudistaa se ruosteesta ja kaikesta liasta päältä sekä sylinteristä.Myös mäntä täytyy puhdistaa kunnolla.Ja mikäli syöpymiä ei ole, niin uudella kumisarjalla kasaan ja ilmauksen jälkeen pelaa vuosia.Last edited by Heguli 31; 08-12-2007, 13:27.
Comment
-
-
Originally posted by rockyfi View PostMikä olisi paras tapa korjata tämmöinen vika? Vaihtaa uusi osa?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment