Announcement

Collapse
No announcement yet.

Etupään kolina E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kurko
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 72
    • Oulu

    Etupään kolina E36

    Eli 325 E36 kolisee etupäästä ajettaessa kuoppaisella tiellä/mukulakivillä. Katsastuksessa ei löytynyt mainittavia välyksiä alapalloista yms, voisko yläpäät aiheuttaa moisen kolinan? Ääni kuuluu molemmilta puolilta keulaa ja on selkeä "klonk klonk"-tyylinen lotina, missä vois olla välystä?
    Teoria = kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi.
    Käytäntö= kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
    Meillä teoria ja käytäntö sekoittuneet: mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi :think
  • heikki81
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 176
    • Rauma

    #2
    Oletko seurannu puslien kuntoo?Ittelläni on samat tuntomerkit täyttävä kolina 316, mut siinä puslat o just vaihdettu, et siin se ei auttanu mitää...
    Tapaturmassa irronnut käsi pystyy jo vähän vasaroimaan.
    Otsikko Aamulehdessä 12.1.

    Comment

    • zonos
      Newbiemmer
      • Mar 2004
      • 21
      • Haparanda/Tornio

      #3
      Joo, itellä samat vaivat ja olettaisin kolinan kuuluvan juuri iskarin yläpäästä. Osat oon kyllä jo hommannu enää ei tarvis ku vaihtaa ja toivoa, että kolina loppuu, oli nimittäin kiitettävän hintaiset.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Kyllähän nämä etupään kolinat mitkä eivät ilmene katsastuksessa ovat 99%:sti lähtöisin kallistuksenvakaajan "koiranluista".

        Comment

        • j328
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 310
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Hemi
          Kyllähän nämä etupään kolinat mitkä eivät ilmene katsastuksessa ovat 99%:sti lähtöisin kallistuksenvakaajan "koiranluista".

          Mulla sama vika, autona e36 328. Katsastuksessa ei löytynyt välystä, mutta terävissä montuissa kolisi. Vaihdoin "koiranluut" eikä auttanut. Lopulta pitkän etsinnän jälkeen löytyi klappia etupyörästä kun auto oli tasaisella alustalla. Klapin takia vaihdettiin ulommat alapallot mutta taas kolina jatkui ja välys jäi pyörään. Seuraavaksi vaihdettiin iskarit jonka jälkeen pyörän välys hävisi ja kolina loppui hetkeksi. Pieni kolahdus kuuluu edelleen ja seuraavaksi on menossa vaihtoon raidetangot kun niissäkin tuntuu muutenkin hieman väljää. :|

          Oli muuten hankala paikantaa tuo iskarin väljyys. Jos autoa nosti tunkilla ylöspäin niin ei tuntunut klappia ollenkaan ja jos kaveri painoi etukulmaa alaspäin niin ei tuntunut välystä ollenkaan.

          Comment

          • pekka heikkinen
            Newbiemmer
            • Jun 2004
            • 27

            #6
            tarkista etu jarrulevyjen suoja pellit ne voi olla löysällä tai ruostunu kokonaan rikki klonksuu ja kolisee ja kilisee itellä ainaki autto

            Comment

            • hydesport
              Bimmer Rookie
              • Dec 2002
              • 154
              • Fin

              #7
              Iskarin ylätuennan laakeri oli mulla aikoinaan kolinan ja klonksunan lähde.

              Comment

              • illinois
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 68
                • Raceland

                #8
                Originally posted by hydesport
                Iskarin ylätuennan laakeri oli mulla aikoinaan kolinan ja klonksunan lähde.
                Olen samaa mieltä, omaan kokemukseen perustuen.
                DetroitDieselandia

                Comment

                • Jaksu
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 753
                  • Kempele

                  #9
                  Originally posted by illinois
                  Originally posted by hydesport
                  Iskarin ylätuennan laakeri oli mulla aikoinaan kolinan ja klonksunan lähde.
                  Olen samaa mieltä, omaan kokemukseen perustuen.
                  iskarin yläpäät kolisi mun autossa
                  xdrive

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎