Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325td

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    e36 325td

    Mikähän mahtaa olla vikana kun koneen ollessa lämmin saa hangata käyntiin melko pitkään ennen kuin käynnistyy?
    Nyt alkanut tekemään tätä aina koneen ollessa lämmin, aiemmin ilmeni silloin tällöin.
    Ja joskus kylmänä ei lähde heti pyörimään kaikilla pytyillä, joutuu startilla avittamaan. Mutta yleensä kyllä kylmänä lähtee tosi hyvin käyntiin.

    Pystyykö muuten hehkut mittaamaan tavallisella yleismittarilla?
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
  • Guest's Avatar

    #2
    Mä kattoisin pumpun ajoituksen.

    Comment

    • joni_wt
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 3627
      • Yka

      #3
      Originally posted by herrakani View Post
      Mä kattoisin pumpun ajoituksen.
      Määkin antasin pisteet tälle. Eli jakoketju pikkasen venyny ja pumpun ajotukset pielessä :think
      e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #4
        Täältäkin ääni ajoitukselle. Hehkut voi mitata yleismittarilla, helpoin on ottaa hehkuboksin pistoke irti ja mitata siitä. Yksittäisen hehkun resistanssi pitäisi olla alle 1ohm, rikkinäiset on yleensä useita Mohm.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • tapio87
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 235
          • Haapajärvi

          #5
          ajoitus kohdalleen, hehkut luultavasti ok, jos lähtee kylmänä hyvin käyntiin. syöttöpumppu tiensä päässä?
          324tdic savukonerojekti

          Comment

          • kaitsute
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 79

            #6
            jos lähtee kylmänä hyvin käyntiin. syöttöpumppu tiensä päässä?

            Tai saa ilmoja jostain.

            Jos ei hehkut lämpene niin ei myöskään siirtopumppu hoida ilmausta.
            Kylmänä kun hehkut lämmittää niin siirtopumppu hoitelee ilmauksen.

            Kojelaudassa saattaa lämpimänä palaa hehkun merkkivalo, vaikka ei hehkuta oikeesti- eli ei myöskään siirtopumppu pyöri.

            searchiin ilmavaivat niin löytyy vaikka mitä kummallista.

            Comment

            • ropo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 648

              #7
              Onko normaalia että hehkun merkkivalo ei syty jos kone on vähänkään lämmin?
              Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

              Comment

              • ropo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 648

                #8
                Ohjeita ajoituksen tarkistukseen/säätämiseen voi antaa.
                Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #9
                  faq:ssa e34 kohdalla on ainakin linkki pdf:n jossa on seikkaperäinen ohje

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎