Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 Alustasarja madaltaa liikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O.J
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 66
    • Helsinki

    E36 M3 Alustasarja madaltaa liikaa

    Eli ongelma seuraavanlainen; laitatin alustasarjan autooni (E36 M3 -93) ja auto madaltui perästä liikaa, edestä mitattuna 335mm (eli ihan ok), mutta takana 285mm. Onko ehdotuksia millä nostaa autoa perästä pari senttiä? Iskarit Konin säädettävät ja jouset Intraxin (ostin setin käytettynä, joten en voinut tietää liiallisesta madalluksesta etukäteen).
  • mikko_77
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 52

    #2
    Originally posted by O.J View Post
    Eli ongelma seuraavanlainen; laitatin alustasarjan autooni (E36 M3 -93) ja auto madaltui perästä liikaa, edestä mitattuna 335mm (eli ihan ok), mutta takana 285mm. Onko ehdotuksia millä nostaa autoa perästä pari senttiä? Iskarit Konin säädettävät ja jouset Intraxin (ostin setin käytettynä, joten en voinut tietää liiallisesta madalluksesta etukäteen).
    eipä ole ensimmäinen kerta kun intraxin jouset jättää auton keulan ilmaan
    ainoa järkevä vaihtoehto on laittaa toisen merkkiset jouset esim eibach

    Comment

    • goldenm
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 544

      #3
      H&R:n jousien kanssa oma E36 on aikalailla tasapainossa, kun katselee sivuprofiilista pyörien ja lokasuojien välejä..
      En ole tosin mitannut. Ja jouset ovat Comfort Kit sarjasta, muistaakseni. Kuitenkin 40/15mm madalluksella
      Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

      Comment

      • datzka
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 778
        • Jyväskylä

        #4
        Mulla bilstein + eibach setti. Voin sanoo että on hyvä, ei tosin madalla kuin 20mm . En muutenkaan m3:n mitään intraxeja alkas änkemään
        ///M3 97-

        Comment

        • O.J
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 66
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by datzka View Post
          Mulla bilstein + eibach setti. Voin sanoo että on hyvä, ei tosin madalla kuin 20mm . En muutenkaan m3:n mitään intraxeja alkas änkemään
          No, ne nyt ovat kuitenkin jo alla ja eikä nuo pahalta ajossa tuntuneet. Ongelma vaan on se, että tuo setti madaltaa autoa liikaa perästä eli kysymys kuuluu edelleen, mikä olisi järkevin tapa nostaa tuota perää pari senttiä (jos ei siis uusien jousien vaihtoa oteta huomioon) ?

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            #6
            No ei siinä nyt kauheasti vaihtoehtoja jää jos et alustaan halua kerta koskea. Jotkut 50 profiiliset renkaat alle niin voi nousta vähän.
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • Rusty
              Bimmer Rookie
              • Aug 2002
              • 183
              • Kajaani

              #7
              Laita sellaisen korkeussäädettävän sarjan säätöosa tai teetä vastaavanlainen "koroke"?

              Comment

              • jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6602
                • Lappeenranta

                #8
                Originally posted by Night-Wind View Post
                No ei siinä nyt kauheasti vaihtoehtoja jää jos et alustaan halua kerta koskea. Jotkut 50 profiiliset renkaat alle niin voi nousta vähän.
                M550d

                Comment

                • Bemu500
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 2992
                  • INvaLA

                  #9
                  Originally posted by Night-Wind View Post
                  No ei siinä nyt kauheasti vaihtoehtoja jää jos et alustaan halua kerta koskea. Jotkut 50 profiiliset renkaat alle niin voi nousta vähän.
                  Olettasin et omistajan mielestä vanne painuu liian syvälle kaaren sisään ja sitä kautta on hoopon näköinen? Eli eipä vaikuta mitään tollaset järjettömät rengaskikkailut Ja eipä siihen juuri muita järkeviä vaihtoehtoja ole kuin tuo jousien vaihto. Ja e36:ssahan tuo takajousien vaihto on about. 15.min homma per puoli.
                  -Official member of BTCF-Sauna team-


                  e91 325i -06

                  Comment

                  • Night-Wind
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1534
                    • 02

                    #10
                    Originally posted by Bemu500 View Post
                    Olettasin et omistajan mielestä vanne painuu liian syvälle kaaren sisään ja sitä kautta on hoopon näköinen?
                    Miä taas aattelin ihan toisinpäin, jos näin on niin sitten ei auta juu mitkään renkaan vaihdot.
                    ex: BMW E38 735iA -97
                    ex: MB W211 E200CDI -03
                    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                    ex: BMW E39 528iA -96
                    ex: MB W126 300SE -89
                    ex: BMW E34 525iAT -95
                    ex: BMW E36 316iA -91

                    Comment

                    • O.J
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 66
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Bemu500 View Post
                      Olettasin et omistajan mielestä vanne painuu liian syvälle kaaren sisään ja sitä kautta on hoopon näköinen? Eli eipä vaikuta mitään tollaset järjettömät rengaskikkailut Ja eipä siihen juuri muita järkeviä vaihtoehtoja ole kuin tuo jousien vaihto. Ja e36:ssahan tuo takajousien vaihto on about. 15.min homma per puoli.

                      Itseasiassa tuo ulkonäkökään ei ole se ongelma, vaan ongelma on se että perästä tuli liian matala. Ottaa kiinni töyssyissä jne., vaikka ajaisi rauhallisestikin. Anyway ratkaisin ongelman (toivottavasti) tilaamalla siihen Eibachin madallusjouset, joiden pitäisi madaltaa 25/15 (ainakin valmistajan mukaan). Katsellaan lisää, kunnes saan nuo alle...

                      Comment

                      • Laakeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 983
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Eikö se oo helpoin, kun ostaa tarvikepuljusta jousien väliin niitä kumeja. Itse niillä sain perän korkeuden passeliksi, ei ole tullu vastaan jousia missä ois ollu perän korkeus hyvä. Katsotaan nyt, kun saadaan korkeussäädettävä taakse paikalleen miten käy.. Ja nuo kumit ei montaa euroa maksa, riittää ko tunkkaa auton ylös ja pukkaa väliin.
                        E34 S38B38
                        E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                        2gen RAM 5.9 cummins

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎