Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 S50B30 moottorin öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kannaksenhanu
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 165
    • Klaukkala

    #16
    Itse tuon kyseisen "pirullisen" osan vaihdon pe-la välisenä talliyönä.
    Eli osa 11111318185 e36 m3 vm.93, ja vaihto onnistui kun onnistui alakautta, mutta itselläni on suomalaisenmiehen "lapiomaiset" kädet niin homma oli hankala. Todellakin alakautta tuon saa vaihdettua ihan makaamalla auton alla tai jos nosturi niin niskoille helpompaa. Itse totesin alku koittelun jälkeen että hanskat pois kädestä ja suihkautin vaseliini kämmenen selkäpuolelle ja ranteeseen niin sujahti helposti pakosarjan ja lohkon välistä, sitten vain alkuun räikällä tiukka osuus pois ja sitten loppu pikkuruuvarilla ja sormin, itse suosittelen että vaihtaa koko osan ei todellakaan ole kallis 25-35€ elkää sortuku pelkkään o-renkaan vaihtoon.
    Niin ja aluksi kannattaa alue jossa tuo venttiili on niin pestä kunnolla liasta, ettei kanavaan ajaudu sinne kuulumatonta tavaraa, itse suosin Wurthin jarrupesu suihketta sillä lähtee kaikki rasva.

    Osan vaihto tarvikkeet:

    Pieni 1/2 räikkä
    Jatkovarsi 10-13cm
    1/2 ruuvi hylsy taltta kärjellä mahdollisimman leveä.
    Lyhyt ruuvari sellanen tynkämalli
    Tietenkin uusi osa 11111318185
    Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
    Käyttökärry: E61 530xd M-sport
    Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

    Comment

    • bimmerfan4ever
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 234
      • tyrnävä

      #17
      no öljypohjassako se pultti on??jos se pultti on lohkossa/kannessa nii ei vuoda nimeksikään(ellei auto ole käynnissä).
      e39 ///m5
      e38 740i talvirassina
      e36 320i taxi (suljetun?)alueen penkanlevitin


      ex e36 325 coupe
      ex e30 320i
      ex e30 325 ix
      ex e30 323i
      ex e30 324d
      ex e30 318i
      ex 3x e30 316

      Comment

      • Kannaksenhanu
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 165
        • Klaukkala

        #18
        Constant pressurevalve sijaitsee pakosarjojen takana ylhäällä lähellä kytkinkopan ja moottorinlohkon liitosta, ei voi erehtyä ruuvista.
        Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
        Käyttökärry: E61 530xd M-sport
        Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

        Comment

        • Kannaksenhanu
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 165
          • Klaukkala

          #19
          Ja minulla kun auto kävi vuosi vuolaasti, sillai valu mutta hiljaa öljyä koko ajan kierroksista riippumatta.

          Niin ei noita Castroleja kellään varmaan vara ole tielle levitellä ?
          Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
          Käyttökärry: E61 530xd M-sport
          Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

          Comment

          • TJJ!
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 51
            • Raahe

            #20
            Mulla kans vuoti, oli aika veemäinen irrottaa Meni tunti että sai johonki ruuviin o-rengas vaihettua Entinen oli aika korppuna ja vuoto loppu uuden renkaan ansiosta Pikkusella ruuvimeisselillä en tehny mitään ku oli aika tiukalla. Piti olla räikkä josa oli ainaski 4 jatkovartta ja pakosarjan välistä kikkailla.
            Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
            Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328

            Comment

            • Kilpuri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 831
              • Tampere

              #21
              Ikivanha aihe, mutta itselle ajankohtainen.

              Voiko S50B32 koneessa olla sama ongelma syynä mystiseen öljyvuotoon lämpimänä. Seisoessa ei kuse, mutta ajon jälkeen tekee pikkulammikon alleen.

              Muita vaihtoehtoja? Venakopan tiiviste vaihdettu ja mitään massiivisia muita vuotoja ei ole havaittu.
              Now: 525xd -09
              Ex: 330d -07
              Ex: 328i -96

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6693
                • .......

                #22
                Originally posted by Kilpuri View Post
                Ikivanha aihe, mutta itselle ajankohtainen.

                Voiko S50B32 koneessa olla sama ongelma syynä mystiseen öljyvuotoon lämpimänä. Seisoessa ei kuse, mutta ajon jälkeen tekee pikkulammikon alleen.

                Muita vaihtoehtoja? Venakopan tiiviste vaihdettu ja mitään massiivisia muita vuotoja ei ole havaittu.
                Jos sitä lohkossa pakosarjan alla olevaa takaiskuventtiiliä meinaat niin samanlainen se on tuossa B32:ssa.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎