Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sopiiko vakio iskarit M- versioiden tilalle? (e36)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha77
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 749
    • Vaasa

    Sopiiko vakio iskarit M- versioiden tilalle? (e36)

    Autossa on M-sport suspension (varustekoodi 704), ja nyt pitäis vaihtaa iskarit eteen. Nuo alkuperäiset M- iskarithan on suht. kalliita ja ajattelinkin että voiskos tohon laittaa ihan vakio iskarit mitä esim. Motonet kauppaa. Siis ei "M" versiot. Noi M- iskarit on ilmeisesti vähän lyhemmät ja jäykemmät kun noi vakiot, mutta onko muuta eroa? Meneekö asennus kivuttomasti jos vaihdan tilalle vakiohilppeet??? Entä nouseeko keula noilla vakioiskareilla? Nuo alkuperäiset M- jouset pidän tai sitten toinen vaihtoehto on Weitecin -30mm jouset. Tietysti joku Weitecin alustasarjakin vois olla ihan hyvä, mutta takapää on jo aiemmin rempattu ja toisaalta auto varmaan vaihtuukin kesän mittaan - eli kovin suuria summia ei viittis enää sijottaa. Auto on e36 325i Coupe mallia 10/1991. kiitos!
    e90 330ia
    E36 328i touring
    Ex:
    e46 330i touring facelift
    e46 318ci facelift
    e36 320i cab M-Sport
    e36 325i coupe
    e30 318i
  • arzi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 453
    • Vantaa

    #2
    Itselläni on kans toi varuste 704 ,mutta epäilen vahvasti et onko siellä edes tommoset msportit enää:think

    Comment

    • Rossifumi
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1030
      • Hamina

      #3
      Kannattaa kysyä kuitenkin paikallisesta merkkiliikkeestä jos et ole kysynyt. Real-oem:n mukaan ovat parin kympin luokkaa dollareissa joten lienevät täällä sen pari kymppiä euroissa per kulma.
      Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

      On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

      Comment

      • theelekrep
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1653
        • Vantaa

        #4
        Laakkosella on e46 M-iskarit halvemmat kuin vakiot, joten ihme olisi jos ne todellakin on e36 biimeriin kovin paljon kalliimmat?
        e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

        Comment

        • kovaluu1
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 299
          • seinäjoki

          #5
          mulla kans sama ongelma..autos ON M-sport alusta ja etuiskarit pitäis uusia..auto on e36:n. Laita tänne minkälaisia iskarin hintoja löysit. Mun käsityksen mukaan keula nousee jos laittaa tavalliset iskarit tilalle.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Älä sinne nyt ainakaa mitää motonetin vempuloita laita, suosittelen niitä alkuperäsiä M-iskareita. Ihan jo perjaatteesta ja on kuitenkin varmasti paremmat ajaa kuin vakiot tarvikeiskarit
            Epäilen myös että yläpäänlaakeri voi olla erilainen kuin vakio alustaisessa.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • theelekrep
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1653
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Supa View Post
              Älä sinne nyt ainakaa mitää motonetin vempuloita laita, suosittelen niitä alkuperäsiä M-iskareita. Ihan jo perjaatteesta ja on kuitenkin varmasti paremmat ajaa kuin vakiot tarvikeiskarit
              Epäilen myös että yläpäänlaakeri voi olla erilainen kuin vakio alustaisessa.
              Motonetin vempuloita
              Täysin samat iskarit myy Motonet kuin laakkonen. Jos siis BMW:n vakioiskareista (Sachs) puhutaan...
              Last edited by theelekrep; 09-01-2008, 16:55.
              e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16414
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Supa View Post
                Älä sinne nyt ainakaa mitää motonetin vempuloita laita, suosittelen niitä alkuperäsiä M-iskareita. Ihan jo perjaatteesta ja on kuitenkin varmasti paremmat ajaa kuin vakiot tarvikeiskarit
                Epäilen myös että yläpäänlaakeri voi olla erilainen kuin vakio alustaisessa.
                Ylälaakeri on samanlainen vakio- ja m-alustassa, m3 erikseen sitten ja tämä ei ole epäily, realoem kertoo.
                Niin ja mulla on h&r -40 jousien parina boge turbot eikä mitään valittamista.
                Meneeköhän pitkäkin aika että joku haukkuu bogeja...
                Last edited by jr66; 09-01-2008, 18:04.

                Comment

                • juha77
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 749
                  • Vaasa

                  #9
                  Originally posted by kovaluu1 View Post
                  mulla kans sama ongelma..autos ON M-sport alusta ja etuiskarit pitäis uusia..auto on e36:n. Laita tänne minkälaisia iskarin hintoja löysit. Mun käsityksen mukaan keula nousee jos laittaa tavalliset iskarit tilalle.
                  Kävin pikasesti kyselemässä noita iskarin hintoja -> paikallisessa varaosaliikkeessä tarjottiin Sachsin vastaavaa kun mitä toi M- malli on. Hintaa olis jäänyt 155€/kpl (ovh kuulemma 205€). Tuolla realoem sivuilla hinnat on dollareissa ja M-iskarin (Boge) kpl. hinta 301$, kun taas vakiomalli on 215$. Motonetin vakioiskarit abaut 85€. Pitää varmaan huomenna vielä kysellä merkkiliikkeenkin nettohinta . Noi halvimmat alustasarjat tietty olis 400€ pintaan ja olis sitten jousetkin uudet. Hmmm....
                  Last edited by juha77; 09-01-2008, 18:22.
                  e90 330ia
                  E36 328i touring
                  Ex:
                  e46 330i touring facelift
                  e46 318ci facelift
                  e36 320i cab M-Sport
                  e36 325i coupe
                  e30 318i

                  Comment

                  • eukko
                    BTCF Member
                    • Dec 2003
                    • 127
                    • Luoma, Kirkkonummi

                    #10
                    itte tilaisin tässä vaiheessa ebaysta säädettävän alustan, ihan laadukkaita sarjoja saa 600€->1000€

                    Hakusanalla "gewindefahrwerk"

                    Huollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.

                    E60 M5
                    I3 120AH

                    Comment

                    • ktm
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2006
                      • 45
                      • Lahti

                      #11
                      Vakio iskarit käy suoraan. Itselläkin tuo m-alusta ja on kyllä tullut kokeiltua iskareita jos toisiakin.

                      Comment

                      • ktm
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2006
                        • 45
                        • Lahti

                        #12
                        Last edited by ktm; 09-01-2008, 22:03.

                        Comment

                        • ktm
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2006
                          • 45
                          • Lahti

                          #13
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Ylälaakeri on samanlainen vakio- ja m-alustassa, m3 erikseen sitten ja tämä ei ole epäily, realoem kertoo.
                          Niin ja mulla on h&r -40 jousien parina boge turbot eikä mitään valittamista.
                          Meneeköhän pitkäkin aika että joku haukkuu bogeja...
                          Mulla on muuten sun vanhat boget edessä.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16414
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by Rossifumi View Post
                            Kannattaa kysyä kuitenkin paikallisesta merkkiliikkeestä jos et ole kysynyt. Real-oem:n mukaan ovat parin kympin luokkaa dollareissa joten lienevät täällä sen pari kymppiä euroissa per kulma.
                            Iskarit parikymppiä per kulma??

                            Comment

                            • ockelbo4500
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 923
                              • Sotkamo--Oulu

                              #15
                              Eiköhän kuitenkin kannata laittaa jotku hieman jämäkämmät iskarit jos kerran on matalampi M-sport alusta. Saattaa olla liian pehmeät ne vakioiskarit jäykemmille jousille, no toi oli mututuntumaa, mutta eikös Bilstein Sprintiä löydy E36:een. Luulis ainakin olevan hyvä iskari.
                              Hinnoista en kyllä ole kovin tietoinen, mutta tuskin ne ainakaan alkuperäisiä kalliimmat on.
                              BMW E84 X1 18dXdrive -14

                              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                              Ex, E46 320 d Touring -01
                              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎