Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 käy hetken viidellä pytyllä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    E36 käy hetken viidellä pytyllä

    Eli, kun käynnistää auton pidemmän seisomisen jälkeen niin käy hetken aikaa viidellä pytyllä ja tällöin koko auto tärisee.
    Kun vähän aikaa käyttää, niin käynti alkaa tasaantumaan ja tärinä vaimenemaan. Tämä ei kuitenkaan tapahdu ihan hetkessä.
    Tätä ei kuitenkaan tapahdu, joka kerta eli välillä käynnistyy ihan niinkuin kuuluukin. Ja ihan varma en ole, mutta kosteilla keleillä vois olla jotain yhteyttä tähän.
    Mikä vois olla vialla? Suuttimet?
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
  • OMN
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 103

    #2
    Originally posted by siksta View Post
    Eli, kun käynnistää auton pidemmän seisomisen jälkeen niin käy hetken aikaa viidellä pytyllä ja tällöin koko auto tärisee.
    Kun vähän aikaa käyttää, niin käynti alkaa tasaantumaan ja tärinä vaimenemaan. Tämä ei kuitenkaan tapahdu ihan hetkessä.
    Tätä ei kuitenkaan tapahdu, joka kerta eli välillä käynnistyy ihan niinkuin kuuluukin. Ja ihan varma en ole, mutta kosteilla keleillä vois olla jotain yhteyttä tähän.
    Mikä vois olla vialla? Suuttimet?
    Mulla ihan sama robleema, tuntus ajan kanssa vaan pahenevan tuo. Ois kiva kuulla jos joku on onnistunu paikallistamaan vian.

    Comment

    • siksta
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 675
      • Orimattila

      #3
      Oletko OMN huomannut saman asian, että jos lähtee heti ajamaan eikä jää odottelemaan sitä yhtä pyttyä, niin paljon nopeammin tulee kuudes pytty mukaan kuin jos odottaa paikallaan?
      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Paikallista sylinteri joka ei lähde heti mukaan, sitten vaihda ristiin puolaa toisen sylinterin kanssa ja katso siirtyikö vika.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • siksta
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 675
          • Orimattila

          #5
          Miten tuo puola voi olla rikki niin, että se ei heti toimi, mutta hetken päästä alkaa toimimaan?
          Jättääkö puolat mitään vikakoodeja? Ei varmaan...
          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

          Comment

          • kovaluu1
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 299
            • seinäjoki

            #6
            Ettei vaan ois kampiakselin asento tunnistin hajalla. Tutun autos teki vain startates saman et kävi hetken 4-5 pytyllä.Käy varalta lukemas vikakoodit.

            Comment

            • Bemu500
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 2992
              • INvaLA

              #7
              Itellä oli melkolailla tollasia ongelmia ja suuttimethan ne vuoti. Kaikki muut kokeiltiin/vaihdettiin(lamba, puolat, bensapumppu, bensanpaineet, tulpat, vikakoodit ja ilmavuodot) ja lopen sit ostin käytetyt suuttimet ja vika korjaantui sillä.

              Eli oli silleen et jos auto seiso muutamankaan minuutin niin lähti vaivalloisesti käymään just vajailla ja jonku ajan päästä kävi kunnolla. Ja tulpat kannattaa vaihtaa kun saat toimiin.
              -Official member of BTCF-Sauna team-


              e91 325i -06

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Lämpeäminen tekee ihmeitä käämeille. Tuskin on vikakoodia puolasta, kurkata voi. Puolan paikan vaihtaminen nyt kuitenkin on ilmaista, ja samalla kannattaa tsekata ettei tulpan kolossa ole mitään ylimääräistä kuten öljyä tai vettä.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • siksta
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 675
                  • Orimattila

                  #9
                  Originally posted by Bemu500 View Post
                  Itellä oli melkolailla tollasia ongelmia ja suuttimethan ne vuoti. Kaikki muut kokeiltiin/vaihdettiin(lamba, puolat, bensapumppu, bensanpaineet, tulpat, vikakoodit ja ilmavuodot) ja lopen sit ostin käytetyt suuttimet ja vika korjaantui sillä.

                  Eli oli silleen et jos auto seiso muutamankaan minuutin niin lähti vaivalloisesti käymään just vajailla ja jonku ajan päästä kävi kunnolla. Ja tulpat kannattaa vaihtaa kun saat toimiin.

                  Mites on, kun en tuohon tekniikkaan ole ihan noihin suuttimiin asti perehtynyt.. niin vuotaako itsessään tuo suutin vai O-rengas, joka on sen ympärillä? eikös siinä semmoinen ole?
                  F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                  Comment

                  • visa e36
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 753
                    • Järvenpää

                    #10
                    Originally posted by siksta View Post
                    Mites on, kun en tuohon tekniikkaan ole ihan noihin suuttimiin asti perehtynyt.. niin vuotaako itsessään tuo suutin vai O-rengas, joka on sen ympärillä? eikös siinä semmoinen ole?
                    Suutin
                    Nykyiset
                    -63 Pontiac Catalina convertible
                    -05 E53 X5 3.0d

                    Comment

                    • OMN
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2003
                      • 103

                      #11
                      Originally posted by siksta View Post
                      Oletko OMN huomannut saman asian, että jos lähtee heti ajamaan eikä jää odottelemaan sitä yhtä pyttyä, niin paljon nopeammin tulee kuudes pytty mukaan kuin jos odottaa paikallaan?
                      Joo viimenenki pytty tulee nopeemmin mukaan ku antaa vähän kierroksia starttauksen jälkeen. Jos antaa vaan käydä tyhjäkäyntiä niin käy epätasasesti paljo pitempään.

                      Tuo suutinjuttu pitäis tarkistaa, miten pystyy helpoiten testaamaan vuotaako suuttimet?

                      Puolat olen testannut sillee että käydessä nostaa puolaa yks kerrallaan, samanlainen naputus kuuluu joka puolasta, mitään eroa en huomannut.

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Omassa autossa hajosi kampiakselin asentotunnistin, ja sitä ennen teki juuri tuota että kun käynnisti niin kävi vajaalla hetken. Ääni siis sille, vikakoodeissa näkyy kyllä
                        M550d

                        Comment

                        • kovaluu1
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 299
                          • seinäjoki

                          #13
                          Käy ensin luetuttamas vikakoodit..jos ei anna koodia niin sitte alkaa etsimään muualta.

                          Comment

                          • Bemu500
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 2992
                            • INvaLA

                            #14
                            Originally posted by OMN View Post
                            Joo viimenenki pytty tulee nopeemmin mukaan ku antaa vähän kierroksia starttauksen jälkeen. Jos antaa vaan käydä tyhjäkäyntiä niin käy epätasasesti paljo pitempään.

                            Tuo suutinjuttu pitäis tarkistaa, miten pystyy helpoiten testaamaan vuotaako suuttimet?

                            Puolat olen testannut sillee että käydessä nostaa puolaa yks kerrallaan, samanlainen naputus kuuluu joka puolasta, mitään eroa en huomannut.
                            Kait niistä suuttimista täyden varmuuden saa vain jossain huollossa testaamalla tai voit testata silleenki, tosin suutinten pitää vuotaa jo kohtalaisesti mutta et otat suutintukin irti(bensaletkut jää kiinni) ja virta-avainta kääntää sen verran et pumppu nostaa paineet ja seuraat et vuotaako joku suutin.
                            -Official member of BTCF-Sauna team-


                            e91 325i -06

                            Comment

                            • siksta
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 675
                              • Orimattila

                              #15
                              Eli järjestys seuraava:

                              1. vikakoodien luku
                              2. jos koodeista jotain löytyy (kampiakselin asentotunnistin) laitetaan
                              se kuntoon
                              3. jos vikaa ei koodeilla löydy lähdetään tutkailemaan tuonne suuttimien
                              suuntaan

                              Toivottavasti ois tuo asentotunnistin, koska ois helppo vaihtaa eikä mielestäni pitäisi olla kallis.
                              Voiko muuten nokkien asentotunnistin aiheuttaa tuota?
                              F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎