Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 käy hetken viidellä pytyllä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #16
    Halvin ja järkevin järjestys on kyllä tarkistaa sytytystulppien kolot, ettei ole vaikkapa öljyä. Milloin tulpat ovat vaihdettu? Sitten voit vaihtaa puolien paikkoja. Tosin pitäisi häiriön sattuessa ensin tutkia, mikä niistä ei anna kipinää...

    Comment

    • siksta
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 675
      • Orimattila

      #17
      Tulpat vaihdettu viime keväänä ja sen jälkeen ajettu varmaan joku 15000 kilsaa. Eli ne ainakin pitäis olla kunnossa. Ja silloin kun vaihdoin niin oli kyllä tulpan kolot niin siistissä kunnossa, kun olla ja voi.
      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

      Comment

      • Bemu500
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2992
        • INvaLA

        #18
        Originally posted by siksta View Post
        Tulpat vaihdettu viime keväänä ja sen jälkeen ajettu varmaan joku 15000 kilsaa. Eli ne ainakin pitäis olla kunnossa. Ja silloin kun vaihdoin niin oli kyllä tulpan kolot niin siistissä kunnossa, kun olla ja voi.
        Vaan jos vika on suuttimissa et ne kusee niin tulpat/tulppa on sen pytyn kohdalta entinen. Tai ainaki iteltä meni tulpat samalla vaikka oli alle 2000km ajetut ngk:t.
        -Official member of BTCF-Sauna team-


        e91 325i -06

        Comment

        • Boreas
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 54

          #19
          Oma auto teki samaa kun vettä pääsi tihkumaan kannentiivisteen välistä pyttyyn. Sitten tuli se viimeinen käynnistys sillä pahvilla, tai sen yritys

          Comment

          • opl21
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 320
            • Itävalta

            #20
            Oireet sopisi kyllä tuohon vialliseen puolaan,(kiinnitys/kotelovikaa)kerta alkaa kummiskin lämmöllä toimimaan,,,,e36 vakivikoja meinaan.
            Last edited by opl21; 11-01-2008, 09:21.
            sigpic

            F01 730d -09
            Ex
            E70 x5 3.0d-08
            e39 M5-99
            e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
            (Ego)
            e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
            e39 528ia -97 200hp/290nm
            e36 320i -94
            e30 320i -89

            Comment

            • OMN
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 103

              #21
              Originally posted by opl21 View Post
              Oireet sopisi kyllä tuohon vialliseen puolaan,(kiinnitys/kotelovikaa)kerta alkaa kummiskin lämmöllä toimimaan,,,,e36 vakivikoja meinaan.
              Jos käynnistyksen jälkeen käynti tasoittuu muutaman sekunnin kaasuttelun jälkeen niin ei siinä vielä puolat ehi pahemmin lämmetä. Omassa ritsassa ei anna vikakoodeja joten seuraava tarkistus on suuttimet.

              Comment

              • siksta
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 675
                • Orimattila

                #22
                Originally posted by Bemu500 View Post
                Vaan jos vika on suuttimissa et ne kusee niin tulpat/tulppa on sen pytyn kohdalta entinen. Tai ainaki iteltä meni tulpat samalla vaikka oli alle 2000km ajetut ngk:t.
                Joo, mutta kun auto kuitenkin alkaa toimia kun on hetken käynyt niin silloin ei voi olla tulpassa vika. Kyllä tulppa hajoaa kerrasta.
                F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                Comment

                • -JvH-
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 55
                  • Oulu

                  #23
                  itellä kävi myös välillä viidellä ja kävin luetuttaan vikakoodit mut mitn ei löytyny.. kävin ostaan yhden uuden puolan ja vaihtelin sitä niin sillä se vika löyty, eli yks puola oli rikki..
                  Nykyinen:
                  BMW 323CI Cabriolet E46

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎