Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 matkustajan airbagin poiskytkentä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkiz
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 321
    • Lpr

    E36 matkustajan airbagin poiskytkentä??

    Haulla jo yritin, muttei oikein tulosta tullut...
    Keväällä/Kesällä olisi tarkoitus hakea Saksanmaalta 328i E36 cäbi kesäautoksi ja pitäisi saada matkustajan tyyny pois pelistä. Onnistuukohan merkkiliikkeessä koodaamalla? Kuinka on katsastuksen laita, voiko esim. muutoskatsastaa?
    Kiitti jo etukäteen...
    E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake
  • Bemu500
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 2992
    • INvaLA

    #2
    Originally posted by mikkiz View Post
    Haulla jo yritin, muttei oikein tulosta tullut...
    Keväällä/Kesällä olisi tarkoitus hakea Saksanmaalta 328i E36 cäbi kesäautoksi ja pitäisi saada matkustajan tyyny pois pelistä. Onnistuukohan merkkiliikkeessä koodaamalla? Kuinka on katsastuksen laita, voiko esim. muutoskatsastaa?
    Kiitti jo etukäteen...
    Ei taida laillisesti onnistua jos autosta sellanen löytyy?

    Ihan pakko kysyä: Miks se pitää saada pois? :think
    -Official member of BTCF-Sauna team-


    e91 325i -06

    Comment

    • MMF
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 461
      • Sipoo

      #3
      Ymmärsinkö siis oikein että sitä ei saa tilapäisestikään kytkettyä pois?
      Itsellä e36 328 touring -95.

      Jos meinaa lasta kuljettaa turvaistuimessa etupenkillä, olisi se ihan hyvä saada pois käytöstä..
      E70 X5 3.0D -07
      W124 200d
      Hiace 4wd

      EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


      Comment

      • mikkiz
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 321
        • Lpr

        #4
        Ei saa väliaikaisesti pois. Syynä on vajaa kahden kuukauden ikäinen tytär jota olisi tarvittaessa mukavampi kuljettaa kaukalossa edessä... Löytyy talosta onneksi siihen tarkoitukseen tilavampiakin autoja
        E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

        Comment

        • MakeH
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1170
          • Vantaa

          #5
          Johto hanskalokeron takaa irti ja vikakoodit pois testerillä, ei tarvita muuta.

          Comment

          • intfreak
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 2966
            • Uusikaupunni

            #6
            Originally posted by MakeH View Post
            Johto hanskalokeron takaa irti ja vikakoodit pois testerillä, ei tarvita muuta.
            Ja mitäs sitten kun ajaa kolarin? Tuskin se katsastuskaan menee läpi kun valo palaa kuitenkin koko ajan.

            Merkkiliikkeestä voi kysellä löytyykö rinnakkaismallia ilman sitä apparin bagia ja antaako tehdas luvan poistaa sen, ja jos antaa, niin tästä sitten dokumentit + selvitys poistotyöstä katsastusasemalle ja muutoskatsastus.
            N62 Money Spender Club

            Comment

            • Matula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1706

              #7
              Matkustajan airbag taitaa olla lisävaruste tuon ikäisessä kiesissä ja käsitykseni mukaan sen voi poistaa luvallisestikin ilman seuraamuksia. Volvokokemuksessani bägin pois kytkennässä auttoi sinisen tiskin miehet, vastus (Volvoon saatavissa ihan merkkiosana) matkustajan bagin paikalle ja homma oli selvä.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by MakeH View Post
                Johto hanskalokeron takaa irti ja vikakoodit pois testerillä, ei tarvita muuta.
                Siis vikakoodit eivät suinkaan nollaannu, mikäli apukuskin bagin piuha on irti.
                Jos tämän kuitenkin tekee niin että antaa valon killittää kojelaudassa on koko systeemi tällöin toimimaton...ja sitten jos kuitenkin kolahtaa, niin yhtiö vetäytyy kohteliaasti kaikkien muiden vammojen korvaamisesta siksi, kun kerran maksumies löytyy ihan omastakin piiristä...

                Comment

                • MakeH
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1170
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by intfreak View Post
                  Ja mitäs sitten kun ajaa kolarin? Tuskin se katsastuskaan menee läpi kun valo palaa kuitenkin koko ajan.
                  No mitä v****a tuo kolari tähän liittyy? Jos kysyjä kysyy miten poistetaan bagi käytöstä ja minä annan ohjeet, niin miksi pitää mussuttaa jostain asiaan liittymättömästä?

                  Comment

                  • MakeH
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1170
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Siis vikakoodit eivät suinkaan nollaannu, mikäli apukuskin bagin piuha on irti.
                    Jos tämän kuitenkin tekee niin että antaa valon killittää kojelaudassa on koko systeemi tällöin toimimaton...ja sitten jos kuitenkin kolahtaa, niin yhtiö vetäytyy kohteliaasti kaikkien muiden vammojen korvaamisesta siksi, kun kerran maksumies löytyy ihan omastakin piiristä...
                    Enkös minä tuossa kirjoittanut, että testerillä vikakoodit pois? Jos ne on nollattu, niin valokaan ei pala ja järjestelmä toimii.

                    Comment

                    • reddewil
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 3015
                      • West Coast

                      #11
                      Originally posted by MakeH View Post
                      Enkös minä tuossa kirjoittanut, että testerillä vikakoodit pois? Jos ne on nollattu, niin valokaan ei pala ja järjestelmä toimii.
                      Eikös vika ole päällä jos piuha on irti, eli valo tulee takaisin vaikka kuinka kuittaa pois?
                      ...

                      Comment

                      • Carbonfiber
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 5226
                        • Hki 43

                        #12
                        Originally posted by MakeH View Post
                        Enkös minä tuossa kirjoittanut, että testerillä vikakoodit pois? Jos ne on nollattu, niin valokaan ei pala ja järjestelmä toimii.
                        Mutta Hemi varmaan tarkoitti sitä, että jos johto on irti vika on koko ajan päällä eikä sitä voi silloin nollata.
                        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                        Z3 Roadster 2.8 '98
                        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                        Comment

                        • MakeH
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1170
                          • Vantaa

                          #13
                          Ainakin E36:ssa vikakoodi nollaantuu testerillä ja valo sammuu jos apukuskin bagi on irti!

                          Comment

                          • erese
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 478
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by MakeH View Post
                            Enkös minä tuossa kirjoittanut, että testerillä vikakoodit pois? Jos ne on nollattu, niin valokaan ei pala ja järjestelmä toimii.
                            Jos se airbagin ohjausboxi on ohjelmoitu 2 bägille niin varmasti killottaa merkkivalo jokaisen käynnistyksen jälkeen. Ja vastuu systeemin virittelystä lankeaa virittelijälle.

                            Eiköhän se ole loppujen lopuksi niin että jos tehdas ei ole mahdollisuutta apparin bägin poiskytkentään antanut niin oikoteitä lailliseen ohittamiseen/poiskytkemiseen ei ole.
                            Last edited by erese; 10-01-2008, 15:04.
                            F40 -20
                            F20 -13
                            E46 320D Touring -01
                            E36 "nokivasara" Touring -99

                            Comment

                            • MakeH
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1170
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by erese View Post
                              Jos se airbagin ohjausboxi on ohjelmoitu 2 bägille niin varmasti killottaa merkkivalo jokaisen käynnistyksen jälkeen. Ja vastuu systeemin virittelystä lankeaa virittelijälle.
                              Mikäli bagi on rikki, valoa ei saa sammumaan, mutta jos bagi on kokonaan irti, valo sammuu. Näin ainakin -95 coupessa.

                              Ja mitä tuohon vastuukysymykseen tulee, kysyikö alkuperäinen kysyjä sitä? Ei, mutta kaikki silti antavat auliisti mielipiteitään. Ketään ei kiinnosta vastata kysymykseen, tärkeämpää on paskanjauhanta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎