Kun joku pahoitteli ettei pääse esson pihaan 520sellään piirtelemään pampuloita 525ten tapaan pissisten illan ratoksi, onnistuuko se ässällä? Kokemuksia ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
318 IS COUPE E36
Collapse
X
-
Ite mietin kanssa joskus et ostasinko E36 318is tai E36 325i, mutta päätin sitten että EI EI EI.. en näe tossa autossa(318is) mitään muuta ostamisen arvosta kuin bemarin.. onhan se "hieno" ja "sporttimalli", mutta mitään muuta siinä ei olekkaan.. Päädyin sit lopulta rakentamaan sillä rahalla -69 vuoden 1602 bemua.. Emmä noista uusista oikee pidä. Makuasioita tottakai.I Believed I Would Die.
Comment
-
-
Noissa E30 318is:sissä oli tuo 100 kW ja kuvittelin että ensimmäisissä E36:sissa olisi ollut tuo sama kone, koska konehan esiteltiin vasta 89.No sitähän minäkin :juo
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82Noissa E30 318is:sissä oli tuo 100 kW ja kuvittelin että ensimmäisissä E36:sissa olisi ollut tuo sama kone, koska konehan esiteltiin vasta 89.No sitähän minäkin :juo
Ei se kulutus mulle kovinkaan paljon merkkaa kunhan kone on terve ja ei sitä varten kuluta enempää :wink:
Comment
-
-
jos itse olisin valitsemassa 318is:n ja 320:n väliltä niin ehdottomasti 320. ja syynä on 6 syl 24v kone 4 mukisen 16 naulasen sijaan. kutonen on mukavampi ajaa kuin nelikko ja ne kutosen soundit on hienoa kuultavaa toisin kuin nelikon teinipörinä. eihän niistä kumpikaan mikään raketti ole mutta onhan tuo 320 selvästi kestävämpi tekniikaltaan kuin 318is. ja hintaeroa ei juurikaan oleE63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
-
Originally posted by TpoMulla oli vaihtoehtoina 318is ja 320i.Valitsin 318is:n pienemmän bensankulutuksen takia.Ja tuu Lassi kuuntelemaan tänne pohjanmaalle yhtä turbotettua +400 heppasta e30 m3:sta Ei oo mitkään teinipörinät :juo
Oon itse kans kuullu E30 m3 laulua ja hyvältä kuulostaa . Wrc autoissa on parilitraiset neloset ja mun mielestä niis on aika pornot äänet ku ne painaa hiekkapoluilla lyhyillä getrageillaan .
Mut biimerin 2 litrainen toki kuulostaa hienolta mutta miinuksena mun mielestä on se että se kuulostaa vähän isommaltakin autolta. Ei olis kiva jos joku teini corolla kepittäis möreen murisijan :shock:
Ja onko sitä vääntöökään siinä kakslitraisessa paljoakaan paremmin? Kun mun ymmärryksen mukaan V-koneissa on laakeampi vääntökäyrä kuin vastaava iskuisessa rivikoneessa. Mutta suhteessahan 2L on vain iskutilavuuden eron takia enemmän vääntöä kun sekin on rivi kone? Ja perstuntumalla se voi ehkä tuntua kun ollaan niin olevinaan kuus pyttysten maailmassa
Toki siin kutoses männät ei saa niin kovaa kyytiä kun taas siin nelosessa missä lohkojen koot on suuremmat...
Milläs kierroksilla 318IS huipputehot on- entä 320I? E36sista
Comment
-
-
Originally posted by M-TechnicOriginally posted by SledgeHammer82Mutta pointti oli kuitenki, että 96-> autossa on eri (lue parempi) kone, kuluttaa vähemmän ja vääntää paremmin. Ja iskutilavuus on tosiaan 1,9 kun vanhemmissa 1,8.
Ei se kulutus mulle kovinkaan paljon merkkaa kunhan kone on terve ja ei sitä varten kuluta enempää :wink:
Comment
-
-
Originally posted by sqxoJos oikein ymmärsin aiemmista, niin tossa vanhemmassa IS-koneessa on nokkahihna ja uudemmassa nokkaketju. (Tätä en itekään aiemmin tiennyt, luulin että IS:t on kaikki ketjukoneita)½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Käytännössä suorituskyky tuntuu samalta, joskin kutonen jonkin verran nöyremmältä ja mielekkäämmältä. Kumpikaan ei mikään raketti ole, mutta nelosella pääsee maantiellä 6 litran kulutukseen jos se nyt yhtään painaa valintakriteereissä.
Mut joo osta sedan niin saat isomman koneen ja käytännöllisyyttä. Jos haluat huolettomia kilometrejä niin osta Toyota, bemarin kanssa täytyy totutella pieniin korjauksiin aina silloin tällöin.
e34 koppaset ovat ajettavuudeltaa aika eri luokkaa(=vakaampia, parempia) kuin e36:set. Suosittelisin harkitsemaan malleja 525-535, niitä pitäisi saada suunnilleen samalla rahalla kuin 318iS-320:siä. Äänieristys on parempi ja ajettavuus. e36 coupe ei paljon poikkea Camryn ajettavuudesta(toimivuudesta tosin merkittävästi..).
320:sen hinnalla saisi paremmin varustellun ja uudemman turbo-saabin, jossa viri-potentiaaliakin löytyisi enemmän ja ajettavuus merkittävästi parempi, mutta se onkin makuasia josta ei voine kiistellä.Mini Countryman PHEV 2018
-
ex. Primera 05
ex.E36 318iS coupe ´92
Comment
-
-
Kattelet rauhassa Keltaista pörssiä niin silloin tällöin on ihan asiallisia 325 coupeja hintaan 5000-6000 euroa. Veroja tulee -92 malliin 3000 euroa tai vähän päälle.
Tollasen iS:n tai 320:n saa Suomesta sellaiseen 4000-5000 euroon ja verot varmaan ~2500 euroa. Ei kovin iso säästö mun mielestä kun toi 325 on kuitenkin ihan eri auto! Kokemusta on sekä 320, että 325 mallista. :wink:
Comment
-
-
Originally posted by tth78320:sen hinnalla saisi paremmin varustellun ja uudemman turbo-saabin, jossa viri-potentiaaliakin löytyisi enemmän ja ajettavuus merkittävästi parempi, mutta se onkin makuasia josta ei voine kiistellä.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by tth78320:sen hinnalla saisi paremmin varustellun ja uudemman turbo-saabin, jossa viri-potentiaaliakin löytyisi enemmän ja ajettavuus merkittävästi parempi, mutta se onkin makuasia josta ei voine kiistellä.
Tosiasiahan on muuten se että missä tuo 318iS:n ja 320i suorituskyvyn minimaalinen ero tasaantuu on autojen painoerot... 318iS painaa 1240 kg kun taas 320i painaa 1315 kg... teho/paino suhteen eroksi tulee siis minimaaliset 0,0005856 kW/kg...Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
Comment