Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Alavesiletku kylmä!?!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tamzu
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 56
    • Tampere

    E36 Alavesiletku kylmä!?!?!

    Eli oon ihmetelly jo vähän aikaa että miks lämppäri ei puhalla sisälle lämmintä kun vasta 2000rpm jälkeen. Tänään sit koitin ajon jälkeen alavesiletkua ja se oli ihan kylmä. Lämpömittari näyttää normaalia lämpötilaa (viisari ylös) ja siihen se on aina pysähtynyt.

    Vanhoja topikkeja lukiessa tulee ilmi että joko vesipumppu lopussa tai sitten ilmaa jarjestelmässä. Kylmänä jäähdytys nesteen pinta on ihan alhaalla. Eikös sen pitäisi olla tuossa kalt -merkissä.

    Voisko tota M43B16 koittaa ilmata siten että lisäisin paisariin nestettä ja ilmausruuvi auki syyläristä ja painelisin vaikka alavesiletkua?
    BMW 730iA E32
    BMW 525iA E34
  • Tamzu
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 56
    • Tampere

    #2
    Äsken kävin ajamassa lenkin, sammutin auton ja otin paisarin korkin pois -> ei pihissyt yhtään?? Eikös siellä pitäisi vähän olla painetta vaikka auton sammuttaa? Neste pinta aika alhaalla. Porinaa kuuluu kun puristelee alavesiletkua.

    Tutkailin myös tota konetta ja koneen alaosa viskosta alaspäin on aivan märkä. En tiedä onko se öljyä vai jäähdytysnestettä. Sijaitseeko tuo vesipumppu tuossa viskon alla?

    Voisko oireena olla vuotava vesipumppu -> kadottaa nestettä, ei puhalla lämmintä, mutta mistä johtuu ettei paisarissa ole painetta??
    BMW 730iA E32
    BMW 525iA E34

    Comment

    • Erska
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 439
      • Tuusula

      #3
      Kyllä se vesipumpulta kuulostas...siinä se on viskon alapuolella...ei lämpöjä ole vielä nostellut tavallista korkeammalle?
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

      Nyt: VOLVO S60 D5 -03

      EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

      Comment

      • armageddon
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 443
        • Kokkola

        #4
        lämpeneekö syyläri?ylävesiletku? mulla oli sellainen ongelma et tupaan tuli lämmöt vasta+2500rpm ja aina nestettä hukassa noo, aloin vaihtaan vesipumpun jonka jälkeen ilmasin tarkistin nestemäärän et menee se mitä kerrotaan menemään kyseiseen koneeseen, ja avot ei oo nesteet enään vittuillu
        ei ne tehot vaan se kuski...

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Lisäähän nyt nestettä siihen kalt rajaan, aja päivä ja tarkista taas kylmänä. Tuo mosa ilmautuu ihmeen hyvin iteksiinkin, mutta lämpimänä voit raotella sitä ruuvia syylärissä ja päästää ilmaa ulos, mutta kato ettei nestepinta tipu liian alas.
          ...

          Comment

          • Tamzu
            Bimmer Rookie
            • Jan 2007
            • 56
            • Tampere

            #6
            Ei ole nostanut lämpöjä! Ylävesileku kuuma ja syyläri tuntuu ainakin ylävesiletkun puolelta lämpimältä. Tätyy huomenna hakea nestettä ja tarkistella tilannetta. Mutta tosiaan kun tuo lohko on märkä öljyä ei ole kuluttanut yhtään 5000km niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää vesipumppu. Kai se ulospäinkin voi vuotaa?
            BMW 730iA E32
            BMW 525iA E34

            Comment

            • armageddon
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 443
              • Kokkola

              #7
              Originally posted by Tamzu View Post
              Ei ole nostanut lämpöjä! Ylävesileku kuuma ja syyläri tuntuu ainakin ylävesiletkun puolelta lämpimältä. Tätyy huomenna hakea nestettä ja tarkistella tilannetta. Mutta tosiaan kun tuo lohko on märkä öljyä ei ole kuluttanut yhtään 5000km niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää vesipumppu. Kai se ulospäinkin voi vuotaa?
              no mulla ei ollu mitää näkyvää vuotoa siinä, mutta ku sen irroti huomasin että joku oli aikoinaan roplannu tiivisteliimankansoli varmaan ollu kans pumpun vaihto mielessä mut luulen et ei ollu tuletinta saanu irti, ku olu tiukas.nii ja nesteen katoaminen loppui siihen, ja lämmöt on riittäny.
              ei ne tehot vaan se kuski...

              Comment

              • Tamzu
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 56
                • Tampere

                #8
                Mitäköhän nestettä tonne uskaltaa laittaa? Siellä on nyt jotain vihreän väristä! Motonetissä myydään jotain BMW:n omaa, mutta se on sinistä. Voikohan noita sekoittaa?

                Sitten siellä on jotain Monoetyleeniglygoli-pohjaisia joka pitäisi olla vihreää.


                Käyköhän toi???
                BMW 730iA E32
                BMW 525iA E34

                Comment

                • Tamzu
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 56
                  • Tampere

                  #9
                  Mikäs painekorkki tohon koneesees on oikea. Itellä on korkissa 200 mutta ihan niinku oisin jostain lukenut että 140 olis oikea??
                  BMW 730iA E32
                  BMW 525iA E34

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    #10
                    Originally posted by Tamzu View Post
                    Mikäs painekorkki tohon koneesees on oikea. Itellä on korkissa 200 mutta ihan niinku oisin jostain lukenut että 140 olis oikea??
                    2,0 Bar on oikea paine korkille.
                    Muistaakseni pääsääntöisesti noita jäähdytysnesteiden eri värejä ei saa sotkea keskenään, mutta poikkeuksiakin löytyy. Paras on että laitat samaa väriä tai vaihdat nesteet kokonaan ja huuhtelet järjestelmän vedellä.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • armageddon
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 443
                      • Kokkola

                      #11
                      juuri näin, jotain "sääntöjä" näis väreis on mut mene ja tiedä koko totuutta.ite huuhtelisin järjestelmän ja laittasin kokonaan uudet nesteet (niin ku teinki)
                      ei ne tehot vaan se kuski...

                      Comment

                      • Tamzu
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2007
                        • 56
                        • Tampere

                        #12
                        Jäähdytys nestettä lisätty. Nyt tarkenee sisälläkin. Seuraillaan vp:n ja nesteen kulumisen tilannetta!
                        BMW 730iA E32
                        BMW 525iA E34

                        Comment

                        • Tamzu
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2007
                          • 56
                          • Tampere

                          #13
                          Ei juma! Tänään ajettu n. 20km. ja paisari taas melkeen tyhjä. Sisälle tulee kyllä edelleen lämmintä. Mihkä voi hukkua litra nestettä vaikkei autolla ole ajettu kun moottori lämpimäksi.

                          Lisäsin tänään taas toisen litran joten katsotaan huomenna miltä näyttää.
                          BMW 730iA E32
                          BMW 525iA E34

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎