kyllä mun mielestä asc eli vetoluistonesto käyttää kans jarruja ja pätkii moottoria, en oo 100% varma kylläkään että joku fiksumpi voi korjata sit
näin se e39:n kohdalla onkin. e36 en tiedä, siinä kun on ilmeisesti ollut molemmilla merkinnöillä sitä... e39:ssä siis aina asc tai dsc, asc+t merkinnästä on siinä jo luovuttu.
Itse luistonesto ensin rajoittaa tehoa extra kaasuläpällä ja sen jälkeen lyö jarrua tarvittavasti. Ei mitään käryä mitä itse +T siihen tekee. Tämä siis normaalilla ASC:llä.
Kyllä ainakin ensimmäisissä luistoneston versioissa ASC tarkoitti nimenomaan pelkkää bensansyötön katkomista ja ASC+T toi lisäksi jarrun painamisen. Tämä siihen aikaan kun mistään ajonvakautusjärjestelmistä ei vielä ollut myyntiin asti ehtinyttä sovellusta olemassakaan eli n. 20 vuotta sitten. Uudemmissa malleissa lyhenteiden merkitystä on voitu tietenkin muuttaa.
näin se e39:n kohdalla onkin. e36 en tiedä, siinä kun on ilmeisesti ollut molemmilla merkinnöillä sitä... e39:ssä siis aina asc tai dsc, asc+t merkinnästä on siinä jo luovuttu.
E39:ssä on nimen omaan asc+t. Napissa lukee vain asc, mutta asian voit tarkistaa käyttöohjekirjasta.
Comment