Omaan autoon en enää boschin tulppia laita, kestivät alle 1000 km ja poksahteli yks kerrallaan paskaksi. Aikasemminki meni rikki jossain 10tkm kohdalla (tosin silloin vuoti hieman öljyä tulpille tiivari sai pyöritellä sitä valkosta osaa siinä rungossa) ngk:t on nyt ja ovat kestäneetki niinku pitää. Toki vähän tupsuttaa käyntiä, mutta päästöt on kohdallaan ja pelaa muuten hyvin. Koskaan tuohon ei oo löytyny sitä syyllistä tyhjiksen tupsutukseen, meinaan puolia on vaihdettu täydellistä käyntiä käyvästä autosta mutta ei auttanu mitään. Öljyä vuotaa ja tarkotus nyt tänään laittaa se vuoto kuntoon, josko se käynti sitte asettus
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 tyhjäkäynti ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by Laakeri View PostOmaan autoon en enää boschin tulppia laita, kestivät alle 1000 km ja poksahteli yks kerrallaan paskaksi. Aikasemminki meni rikki jossain 10tkm kohdalla (tosin silloin vuoti hieman öljyä tulpille tiivari sai pyöritellä sitä valkosta osaa siinä rungossa) ngk:t on nyt ja ovat kestäneetki niinku pitää. Toki vähän tupsuttaa käyntiä, mutta päästöt on kohdallaan ja pelaa muuten hyvin. Koskaan tuohon ei oo löytyny sitä syyllistä tyhjiksen tupsutukseen, meinaan puolia on vaihdettu täydellistä käyntiä käyvästä autosta mutta ei auttanu mitään. Öljyä vuotaa ja tarkotus nyt tänään laittaa se vuoto kuntoon, josko se käynti sitte asettus
Mitenhän muuten toimisi noi platina tulpat?? Vaihtovälihän noil olis valmistajan mukaan se 100tkm ja hinta jonkun verran korkeempi ku tavallisilla kupari tulpilla mut jos noilla kone pelaisi hyvin ja kestäisivät tosiaan ton luvatun kilometri määrän niin ei noi kovin kalliiksi tulisi loppuken lopuksi. Ite vois noita tosiaan kokeilla mut kerkäsin vaihtaa noin viikko sitten noi tavan bosch:it tohon omaani joten en kehtaisi jatkuvaan noita vaihdella.
Mut kokeilkaa ja kertokaa miten on toiminut jos joku teistä on noita platinoita käyttäny muissa kuin M3:ssa.BMW 328Ci Alpinweiß III
Comment
-
-
Itsekään en usko että NGK tulpat olisi syylliset, kyllä ennemminkin on nuo boschit olleet jotka eivät kestä. Sen takia en niitä uskaltanut ostaakaan, itselläni ei siis ole kokemusta tästä. Uusintaan menee myös tuon venttiilikopan tiiviste, kun kerkeää vaihtamaan. Lambda taitaa olla aivan kunnossa kuitenkin, kun tyhjäkäynti ei seilaa? Kone näytti mielestäni käyvän hiukan laihalla..
Comment
-
-
Originally posted by humala View Postvilkaiseppa myös tyhjäkäyntiventtiili, jos se vaikka jumittais...Meikä joutui sen 2 vuotta tappelemaan tuon e36:n kanssa noide tyhjäkäynti ongelmien kanssa, sitten ku se vihdoin tuli kuntoon piti myydä pois..
Comment
-
-
Olenko ainut joka huomasi tuon kulutusmittarin kummallisen toiminnan?
Senhän kuuluisi olla kokonaan tuolla jemmassa piilossa kun auto on vapaalla, eikä jäädä tuohon 30l/100km alueelle jumittelemaan.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostOlenko ainut joka huomasi tuon kulutusmittarin kummallisen toiminnan?
Senhän kuuluisi olla kokonaan tuolla jemmassa piilossa kun auto on vapaalla, eikä jäädä tuohon 30l/100km alueelle jumittelemaan.
Comment
-
-
Originally posted by BME316 View PostAhaa, eli sen kuuluisi mennä kokonaan piiloon? En ole juurikaan muita samanlaisia nähnyt, niin en tiennyt miten sen pitää toimia. Muutenkin tuo näyttää 4l/100km kun ajaa tasasta vauhtia.
Tästä taatusti joku kitisee että toimii aikasemminkin, no niin toimiikin. Tuo 20km/h on bmw:n omista manuaaleista.
Eli voisi kuvitella notta jotain häikkää on imu, lambda ja pensansyöttö akselilla.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Niin tosiaan itsekin vaihdoin ton venakopan tiivisteen tuossa ihan vasta ikään kun havaitsin, että kone syö öljyä. Sieltä parista tulpanreiästä löytyi öljyä. Onkohan tämä kovinkin yleistä?
Puhdista pinnat huolella ja laita tiivisteisiin tiivistelakkaa joka kestää öljyt sun muut ja huolella kiinni.
Comment
-
-
Kävin laittamassa alkuperäisen tiivisteen tilaukseen. Ei kai tuonne mitään lakkoja tarvitse väliin laittaa? Eiköhän se pidä öljyt siellä, jos on lähes 18 vuotta pitänyt. Tyhjäkäynti myös näytti hieman heijaavan kylmällä koneella, ennen ei ole noin tehnyt. Enää ei kuulunut putkestakaan tupsivaa ääntä.
Suhahdus ääni kylmällä koneella:
Tyhjäkäynti kylmällä koneella:
Comment
-
-
Originally posted by BME316 View PostKävin laittamassa alkuperäisen tiivisteen tilaukseen. Ei kai tuonne mitään lakkoja tarvitse väliin laittaa? Eiköhän se pidä öljyt siellä, jos on lähes 18 vuotta pitänyt. Tyhjäkäynti myös näytti hieman heijaavan kylmällä koneella, ennen ei ole noin tehnyt. Enää ei kuulunut putkestakaan tupsivaa ääntä.
Suhahdus ääni kylmällä koneella:
Tyhjäkäynti kylmällä koneella:
http://s265.photobucket.com/albums/i...t=MVI_2786.flv
En sen kummemmin jaksanut lukea tätä mutta onhan vikakoodit luettu sekä lambda putsattu?
Tyhjäkäyntimoottori ja sen putket kannattaa myös putsailla.
Voi myös olla että esim suuttimen o-rengas vuotaa.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostVaraudu pesemään venttiilinkoppa..Se lakkapaska halkeilee hevon nevadaan sieltä tiivisteiden pinnoilta, kannattaa melkee samalla "restauroida" se koppa.
En sen kummemmin jaksanut lukea tätä mutta onhan vikakoodit luettu sekä lambda putsattu?
Tyhjäkäyntimoottori ja sen putket kannattaa myös putsailla.
Voi myös olla että esim suuttimen o-rengas vuotaa.
Comment
-
Comment