Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 tyhjäkäynti ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laakeri
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 983
    • Rovaniemi

    #16
    Omaan autoon en enää boschin tulppia laita, kestivät alle 1000 km ja poksahteli yks kerrallaan paskaksi. Aikasemminki meni rikki jossain 10tkm kohdalla (tosin silloin vuoti hieman öljyä tulpille tiivari sai pyöritellä sitä valkosta osaa siinä rungossa) ngk:t on nyt ja ovat kestäneetki niinku pitää. Toki vähän tupsuttaa käyntiä, mutta päästöt on kohdallaan ja pelaa muuten hyvin. Koskaan tuohon ei oo löytyny sitä syyllistä tyhjiksen tupsutukseen, meinaan puolia on vaihdettu täydellistä käyntiä käyvästä autosta mutta ei auttanu mitään. Öljyä vuotaa ja tarkotus nyt tänään laittaa se vuoto kuntoon, josko se käynti sitte asettus
    E34 S38B38
    E36 S50B30us hx52 ->M50B32
    2gen RAM 5.9 cummins

    Comment

    • K.H.M
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 159
      • Kuopio-Iisalmi

      #17
      Originally posted by Laakeri View Post
      Omaan autoon en enää boschin tulppia laita, kestivät alle 1000 km ja poksahteli yks kerrallaan paskaksi. Aikasemminki meni rikki jossain 10tkm kohdalla (tosin silloin vuoti hieman öljyä tulpille tiivari sai pyöritellä sitä valkosta osaa siinä rungossa) ngk:t on nyt ja ovat kestäneetki niinku pitää. Toki vähän tupsuttaa käyntiä, mutta päästöt on kohdallaan ja pelaa muuten hyvin. Koskaan tuohon ei oo löytyny sitä syyllistä tyhjiksen tupsutukseen, meinaan puolia on vaihdettu täydellistä käyntiä käyvästä autosta mutta ei auttanu mitään. Öljyä vuotaa ja tarkotus nyt tänään laittaa se vuoto kuntoon, josko se käynti sitte asettus
      Itelläni on ollu noita boschin tulppia ja ei ole hajonneet kertaakaan mut päästöt on ollu tosin toisinaan aika korkeat.

      Mitenhän muuten toimisi noi platina tulpat?? Vaihtovälihän noil olis valmistajan mukaan se 100tkm ja hinta jonkun verran korkeempi ku tavallisilla kupari tulpilla mut jos noilla kone pelaisi hyvin ja kestäisivät tosiaan ton luvatun kilometri määrän niin ei noi kovin kalliiksi tulisi loppuken lopuksi. Ite vois noita tosiaan kokeilla mut kerkäsin vaihtaa noin viikko sitten noi tavan bosch:it tohon omaani joten en kehtaisi jatkuvaan noita vaihdella.

      Mut kokeilkaa ja kertokaa miten on toiminut jos joku teistä on noita platinoita käyttäny muissa kuin M3:ssa.
      BMW 328Ci Alpinweiß III

      Comment

      • BME316
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 446

        #18
        Itsekään en usko että NGK tulpat olisi syylliset, kyllä ennemminkin on nuo boschit olleet jotka eivät kestä. Sen takia en niitä uskaltanut ostaakaan, itselläni ei siis ole kokemusta tästä. Uusintaan menee myös tuon venttiilikopan tiiviste, kun kerkeää vaihtamaan. Lambda taitaa olla aivan kunnossa kuitenkin, kun tyhjäkäynti ei seilaa? Kone näytti mielestäni käyvän hiukan laihalla..

        Comment

        • humala
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 739
          • Kemi

          #19
          vilkaiseppa myös tyhjäkäyntiventtiili, jos se vaikka jumittais...Meikä joutui sen 2 vuotta tappelemaan tuon e36:n kanssa noide tyhjäkäynti ongelmien kanssa, sitten ku se vihdoin tuli kuntoon piti myydä pois..
          E70 X5 3.0d -07
          E39 530da touring -99
          ex: E36 325i sedan -93

          Comment

          • BME316
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 446

            #20
            Originally posted by humala View Post
            vilkaiseppa myös tyhjäkäyntiventtiili, jos se vaikka jumittais...Meikä joutui sen 2 vuotta tappelemaan tuon e36:n kanssa noide tyhjäkäynti ongelmien kanssa, sitten ku se vihdoin tuli kuntoon piti myydä pois..
            Täytyykin tarkastaa tämä, on tietysti imusarjan alapuolella

            Comment

            • humala
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 739
              • Kemi

              #21
              Jep siellähän se, kannattaa olla helläkätinen niiden muoviklipsujen kanssa jolla se on kii siellä..Ahdasta on mutta irtoaa kun vähän aikaa taistelee.
              E70 X5 3.0d -07
              E39 530da touring -99
              ex: E36 325i sedan -93

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #22
                Olenko ainut joka huomasi tuon kulutusmittarin kummallisen toiminnan?
                Senhän kuuluisi olla kokonaan tuolla jemmassa piilossa kun auto on vapaalla, eikä jäädä tuohon 30l/100km alueelle jumittelemaan.
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • BME316
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 446

                  #23
                  Originally posted by Janzki View Post
                  Olenko ainut joka huomasi tuon kulutusmittarin kummallisen toiminnan?
                  Senhän kuuluisi olla kokonaan tuolla jemmassa piilossa kun auto on vapaalla, eikä jäädä tuohon 30l/100km alueelle jumittelemaan.
                  Ahaa, eli sen kuuluisi mennä kokonaan piiloon? En ole juurikaan muita samanlaisia nähnyt, niin en tiennyt miten sen pitää toimia. Muutenkin tuo näyttää 4l/100km kun ajaa tasasta vauhtia.

                  Comment

                  • MooMoo
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2006
                    • 169
                    • Forssa

                    #24
                    Mulla näyttää semmosta vähä alle 8l/100km kun ajaa 80km/h..

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #25
                      Originally posted by BME316 View Post
                      Ahaa, eli sen kuuluisi mennä kokonaan piiloon? En ole juurikaan muita samanlaisia nähnyt, niin en tiennyt miten sen pitää toimia. Muutenkin tuo näyttää 4l/100km kun ajaa tasasta vauhtia.
                      Kyllä, jollen nyt täysin väärin muista niin se on siellä kolmenkympin yli, piilossa, ja sitten kun lähtee ajamaan noin 20km/h vauhdissa "aktivoituu".
                      Tästä taatusti joku kitisee että toimii aikasemminkin, no niin toimiikin. Tuo 20km/h on bmw:n omista manuaaleista.

                      Eli voisi kuvitella notta jotain häikkää on imu, lambda ja pensansyöttö akselilla.
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • Energizer
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 51

                        #26
                        Niin tosiaan itsekin vaihdoin ton venakopan tiivisteen tuossa ihan vasta ikään kun havaitsin, että kone syö öljyä. Sieltä parista tulpanreiästä löytyi öljyä. Onkohan tämä kovinkin yleistä?

                        Puhdista pinnat huolella ja laita tiivisteisiin tiivistelakkaa joka kestää öljyt sun muut ja huolella kiinni.

                        Comment

                        • BME316
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 446

                          #27
                          Kävin laittamassa alkuperäisen tiivisteen tilaukseen. Ei kai tuonne mitään lakkoja tarvitse väliin laittaa? Eiköhän se pidä öljyt siellä, jos on lähes 18 vuotta pitänyt. Tyhjäkäynti myös näytti hieman heijaavan kylmällä koneella, ennen ei ole noin tehnyt. Enää ei kuulunut putkestakaan tupsivaa ääntä.

                          Suhahdus ääni kylmällä koneella:


                          Tyhjäkäynti kylmällä koneella:

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #28
                            Originally posted by BME316 View Post
                            Kävin laittamassa alkuperäisen tiivisteen tilaukseen. Ei kai tuonne mitään lakkoja tarvitse väliin laittaa? Eiköhän se pidä öljyt siellä, jos on lähes 18 vuotta pitänyt. Tyhjäkäynti myös näytti hieman heijaavan kylmällä koneella, ennen ei ole noin tehnyt. Enää ei kuulunut putkestakaan tupsivaa ääntä.

                            Suhahdus ääni kylmällä koneella:


                            Tyhjäkäynti kylmällä koneella:
                            http://s265.photobucket.com/albums/i...t=MVI_2786.flv
                            Varaudu pesemään venttiilinkoppa..Se lakkapaska halkeilee hevon nevadaan sieltä tiivisteiden pinnoilta, kannattaa melkee samalla "restauroida" se koppa.

                            En sen kummemmin jaksanut lukea tätä mutta onhan vikakoodit luettu sekä lambda putsattu?
                            Tyhjäkäyntimoottori ja sen putket kannattaa myös putsailla.
                            Voi myös olla että esim suuttimen o-rengas vuotaa.
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • BME316
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2007
                              • 446

                              #29
                              Originally posted by Janzki View Post
                              Varaudu pesemään venttiilinkoppa..Se lakkapaska halkeilee hevon nevadaan sieltä tiivisteiden pinnoilta, kannattaa melkee samalla "restauroida" se koppa.

                              En sen kummemmin jaksanut lukea tätä mutta onhan vikakoodit luettu sekä lambda putsattu?
                              Tyhjäkäyntimoottori ja sen putket kannattaa myös putsailla.
                              Voi myös olla että esim suuttimen o-rengas vuotaa.
                              Koppa menee kyllä puhdistukseen ja maalataan uudelleen. Vikakoodeja ei ole luettu, kun epäilen kovasti ettei tuollainen näy vikakoodeissa. Lambdaankaan ei ole koskettu.

                              Comment

                              • MooMoo
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2006
                                • 169
                                • Forssa

                                #30
                                Ite lähtisin kyllä luettamaan ne vikakoodit, kun tietääkseni aika paljon ne osaa kertoo missä mättää..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎