Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i perä-->328i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hamann
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 485
    • Oulu

    e36 325i perä-->328i

    eli tarttisin varmaa tietoa tai onko joku vaihtanut e36 328.iin 325i.n perää.. että meneekö 325i perä suoraan paikoilleen 328.iin ? (kumpikin perä on typ 188) passaako kardaanin ja vetareiden puolesta jne. ja miten vaikuttaa erityisesti ajettavuuteen ? 325i perän välitys=3.15 ja 328i perän välitys=2.93
  • Tomba87
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 4029
    • Imatra

    #2
    Ite vaihdoin omaani(328i) juuri 325i:n lukollisen murikan ja suoraan se sinne menee. Kyllähän sen välityseron huomaa, itseäni ei juuri haitannut mutta jos paljon ajat matka-ajoa niin saattaa alkaa häiritä..
    Luukku auki ja risut kyytiin

    Comment

    • hamann
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 485
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Tomba87 View Post
      Ite vaihdoin omaani(328i) juuri 325i:n lukollisen murikan ja suoraan se sinne menee. Kyllähän sen välityseron huomaa, itseäni ei juuri haitannut mutta jos paljon ajat matka-ajoa niin saattaa alkaa häiritä..
      miten esim. tuon välityseron huomaa ? esim. jos tällä hetkellä tuolla 2.93 perällä nelosella kulkee noin 210km/h ennen ku rajoitin alkaa hakkaamaan, niin paljoako se menis tuolla 325i perällä ? ja huomaako kiihtyvyydessä selvää eroa ?

      Comment

      • Tomba87
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 4029
        • Imatra

        #4
        Originally posted by hamann View Post
        miten esim. tuon välityseron huomaa ? esim. jos tällä hetkellä tuolla 2.93 perällä nelosella kulkee noin 210km/h ennen ku rajoitin alkaa hakkaamaan, niin paljoako se menis tuolla 325i perällä ? ja huomaako kiihtyvyydessä selvää eroa ?
        Ei ole enää niin tarkkaa muistikuvaa kun on kohta vuoden päivät ollu tuo 2,93 perä taas kiinni, piti vaihtaa takas kun alko ujeltaa niin pahasti se lukkoperä.
        Luukku auki ja risut kyytiin

        Comment

        • hamann
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 485
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Tomba87 View Post
          Ei ole enää niin tarkkaa muistikuvaa kun on kohta vuoden päivät ollu tuo 2,93 perä taas kiinni, piti vaihtaa takas kun alko ujeltaa niin pahasti se lukkoperä.
          ok. kiitos tiedoista !

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by hamann View Post
            miten esim. tuon välityseron huomaa ? esim. jos tällä hetkellä tuolla 2.93 perällä nelosella kulkee noin 210km/h ennen ku rajoitin alkaa hakkaamaan, niin paljoako se menis tuolla 325i perällä ? ja huomaako kiihtyvyydessä selvää eroa ?
            laske! eihän tuo mitään ydinfysiikkaa ole
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • hamann
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 485
              • Oulu

              #7
              Originally posted by bemu2000 View Post
              laske! eihän tuo mitään ydinfysiikkaa ole
              laskin jo !

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #8
                Äkkiseltään laskettuna ~225,8km/h. Ite ehkä vertaisin kierroksia maantieajossa viitosvaihteella vaikka 100km/h, kun sillä alueella korkeat kierrokset/lyhyet välit eniten häiritsee, jos on häiritäkseen.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by O-Peksi View Post
                  Äkkiseltään laskettuna ~225,8km/h. Ite ehkä vertaisin kierroksia maantieajossa viitosvaihteella vaikka 100km/h, kun sillä alueella korkeat kierrokset/lyhyet välit eniten häiritsee, jos on häiritäkseen.
                  no tulihan se sieltä meinaatko että tiuhemmalla perällä kulkee kovempaa samoilla kierroksilla?
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6698
                    • PK-seutu

                    #10
                    Eiköhän tuo 225 ole lähempänä huippuja vitos vaihteella

                    Itseä ainakin häiritsisi suunnattomasti jos motarivauhdeissa kierrokset nousee yhtään. Nytkin kaipaisi kutospykälää. Harmi vaan, että 3.2 M3:n 6-loviset ei oo turhan yleisiä myynnissä ja jos on niin hintaa löytyy
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #11
                      Oho, meni verrannot väärinpäin... pitikin mennä koskemaan näppikseen..
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • hamann
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 485
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by pyroz View Post
                        Eiköhän tuo 225 ole lähempänä huippuja vitos vaihteella

                        Itseä ainakin häiritsisi suunnattomasti jos motarivauhdeissa kierrokset nousee yhtään. Nytkin kaipaisi kutospykälää. Harmi vaan, että 3.2 M3:n 6-loviset ei oo turhan yleisiä myynnissä ja jos on niin hintaa löytyy
                        kyllä se mulla ainaki vitosella menee sen 250km/h.. mittarin mukaan

                        ja ite sain tulokseksi 195km/h sillä 325i perällä...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎