Terve!
Tämmöstä ongelmanpoikasta olis. Elikkäs eilen käytiin tossa huoltsikalla pyörähtämässä. Tyttöystävä kävi ostaa ruokaa sieltä ja itse jäin odottamaan autoon noin 5minuutiksi. Siinä tovin ihmeteltyäni huomasin kun yhtäkkiä rupesi tyhjäkäynti seilaamaan niin että ensin meinasi sammua, sitten nousi jonnekkin 1500rpm/min tietämille, meinasi sammua, taas nousi jne. Mitä ihmettä? Pienen lenkin jälkeen pysähdyin uusiksi, ongelma oli kadonnut. No äsken tulin kotiin, olin juuri sammuttamassa autoa kun taas se alkoi..? Mitään osia ei ole vaihdettu viimeiseen 6kk:teen joten siitä se ei ainakaan ole kiinni.
2 asia. Moottorin lämpötila ei pääsääntöisesti nouse normaaliin käyttölämpöön(mittari kohtisuorassa ylöspäin). Tämän huomasin joskus tuossa joulun alla. Onko ihan normaalia kun on vähän kylmemmät kelit ollut että ei nouse ihan sinne vaan on siinä edellisellä viivalla? Auto kuitenkin sisältä lämpenee aivan normaalisti. Tosin penkinlämmittimet eivät mielestäni toimi, tai jos toimivat ovat tosi tehottomat koska en tunne mielestäni mitään sen nahan + farkkujen läpi. Olisiko termostaatti menossa vai onko ihan normaalia?
3 asia. Kulutusmittari reistailee, normaalisti lepäilee sielä 0L kohdilla, ajoittain vaihtaa asentonsa sinne 10L kohdalle ja hetkellisesti toimii normaalisti.
Liittyisikö jotenkin kohtaan 1?
4 asia. Vähän enemmän kun antaa kenkää ja pysähtyy, nousee ulos autosta niin voi haistaa semmosen palaneen hajun, mielestäni se ei haise mitenkään omituiselta, eikä tätä tapahdu jokakerta, mutta mistähän tämä voisi johtua? Olisiko ihan jotain pakoputken karstaa tms? Auto nimittäin oli ~45v naisella ennen minua ja oli ollut hänellä jo useamman vuoden, eikä hän sillä ollut kuulemma kaahaillut ollenkaan. :p Autossa on lukkoperä, 6-lovinen(?) AT laatikko, jos noista nyt mitään apua tähän asiaan on.
Eikä käry kyllä kumin käryltäkään taida haista, eikä savua näy mistään tulevan.
5 asia.
Kun motarilla ajaa ~100km/h ja vaihteisto vaihtaa 6-vaihteelle(?) niin se tuntuu tapahtuvan hitaammin kuin vaihtaminen muille vaihteille, normaalia?
Tulipa paljon tekstiä, paljon kysymyksiä, mutta toivottavasti joku jaksaa kahlata näiden läpi ja jopa vastaillakkin kysymyksiin.
Mainittakoon nyt vielä että auto on E36 BMW 325iA M-Sport
Moottorin mallista en ole varma, mutta jos jotain auttaa niin tämä on otettu käyttöön 10/92.
Tämmöstä ongelmanpoikasta olis. Elikkäs eilen käytiin tossa huoltsikalla pyörähtämässä. Tyttöystävä kävi ostaa ruokaa sieltä ja itse jäin odottamaan autoon noin 5minuutiksi. Siinä tovin ihmeteltyäni huomasin kun yhtäkkiä rupesi tyhjäkäynti seilaamaan niin että ensin meinasi sammua, sitten nousi jonnekkin 1500rpm/min tietämille, meinasi sammua, taas nousi jne. Mitä ihmettä? Pienen lenkin jälkeen pysähdyin uusiksi, ongelma oli kadonnut. No äsken tulin kotiin, olin juuri sammuttamassa autoa kun taas se alkoi..? Mitään osia ei ole vaihdettu viimeiseen 6kk:teen joten siitä se ei ainakaan ole kiinni.
2 asia. Moottorin lämpötila ei pääsääntöisesti nouse normaaliin käyttölämpöön(mittari kohtisuorassa ylöspäin). Tämän huomasin joskus tuossa joulun alla. Onko ihan normaalia kun on vähän kylmemmät kelit ollut että ei nouse ihan sinne vaan on siinä edellisellä viivalla? Auto kuitenkin sisältä lämpenee aivan normaalisti. Tosin penkinlämmittimet eivät mielestäni toimi, tai jos toimivat ovat tosi tehottomat koska en tunne mielestäni mitään sen nahan + farkkujen läpi. Olisiko termostaatti menossa vai onko ihan normaalia?
3 asia. Kulutusmittari reistailee, normaalisti lepäilee sielä 0L kohdilla, ajoittain vaihtaa asentonsa sinne 10L kohdalle ja hetkellisesti toimii normaalisti.
Liittyisikö jotenkin kohtaan 1?
4 asia. Vähän enemmän kun antaa kenkää ja pysähtyy, nousee ulos autosta niin voi haistaa semmosen palaneen hajun, mielestäni se ei haise mitenkään omituiselta, eikä tätä tapahdu jokakerta, mutta mistähän tämä voisi johtua? Olisiko ihan jotain pakoputken karstaa tms? Auto nimittäin oli ~45v naisella ennen minua ja oli ollut hänellä jo useamman vuoden, eikä hän sillä ollut kuulemma kaahaillut ollenkaan. :p Autossa on lukkoperä, 6-lovinen(?) AT laatikko, jos noista nyt mitään apua tähän asiaan on.
Eikä käry kyllä kumin käryltäkään taida haista, eikä savua näy mistään tulevan.
5 asia.
Kun motarilla ajaa ~100km/h ja vaihteisto vaihtaa 6-vaihteelle(?) niin se tuntuu tapahtuvan hitaammin kuin vaihtaminen muille vaihteille, normaalia?
Tulipa paljon tekstiä, paljon kysymyksiä, mutta toivottavasti joku jaksaa kahlata näiden läpi ja jopa vastaillakkin kysymyksiin.
Mainittakoon nyt vielä että auto on E36 BMW 325iA M-Sport
Moottorin mallista en ole varma, mutta jos jotain auttaa niin tämä on otettu käyttöön 10/92.
Comment