Olisko kenelläkään heittää hyvää vinkkiä kehiin mikä avuksi kun starttaan auton (e36 325i coupe -92) niin joko heti tai noin muutaman minuutin päästä auton tyhjäkäynti alkaa seilaamaan miltei sammumis pisteestä siihen 800 kierrokseen / min.. Auto ei kuitenkaan sammu mutta vaikka kuinka polkee kaasua niin ei vaikuta oikein mitenkään, välillä yrittää vähän heräillä mutta ei. Tuntuu kuin auto joko tukehtuisi tai saisi liian vähän bensaa. Jos tämä ei tapahdu miltei heti starttauksen jälkeen niin se alkaa sitten siinä helvetin liikenneruuhkassa, että kyllä takaa tulevia vituttaa.. Auto ei kuitenkaan temppuile joka starttauksen jälkeen. Vian saa usein esille kun polkaisee kaasua heti kun auto lähtee käyntiin tai jos lähtee liian pienellä kaasulla liikkeelle niin että auto alkaa täristä.. Vika häviää sitten itsestään kun antaa auton vaan olla, kierrokset siis nousee ensin korkealle yhtäkkiä ja sitten tasaantuu siihen 750/min.. Sen jälkeen vika ei enää tule esille muuta kuin sitten seuraavan kerran kuin starttaan auton!
Vähän aikaa sitten autossa oli se vika että se ei lähtenyt käynttiin ekalla starttauksella mutta toisella sitte lähti iloisesti.. Kuukauden verran kitkuttelin ja sitten ei startannut enää ollenkaan.. Startti pyöri mutta auto ei inahtanutkaan! Hinuri haki sen sitten sitten siitä kerrostalon pihasta korjaamolle, jossa korjaajaukko hyppäs puikkoihin, ja käynnisti auton ihan normaalisti, ja mitään vikaa ei löytynyt.. Vikakoodit mitattiin ja ne oli ok! Auto toimi kuukauden verran, jonka jälkeen viat alkoivat tulla taas esille, jolloin vein auton päivänautoon jossa myös katsottiin vikakoodit ja ne oli ok! Muuta siellä ei kuulemma tehty mutta sen jälkeen auto on toiminut ihan hyvin, paitsi nyt tämä uusi vika sitten..
Ajattelin josko noilla vioilla voisi olla jotain yhteneväisyyttä!
Vähän aikaa sitten autossa oli se vika että se ei lähtenyt käynttiin ekalla starttauksella mutta toisella sitte lähti iloisesti.. Kuukauden verran kitkuttelin ja sitten ei startannut enää ollenkaan.. Startti pyöri mutta auto ei inahtanutkaan! Hinuri haki sen sitten sitten siitä kerrostalon pihasta korjaamolle, jossa korjaajaukko hyppäs puikkoihin, ja käynnisti auton ihan normaalisti, ja mitään vikaa ei löytynyt.. Vikakoodit mitattiin ja ne oli ok! Auto toimi kuukauden verran, jonka jälkeen viat alkoivat tulla taas esille, jolloin vein auton päivänautoon jossa myös katsottiin vikakoodit ja ne oli ok! Muuta siellä ei kuulemma tehty mutta sen jälkeen auto on toiminut ihan hyvin, paitsi nyt tämä uusi vika sitten..
Ajattelin josko noilla vioilla voisi olla jotain yhteneväisyyttä!
Comment