Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i coupe -92 temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -mKO-
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 4
    • Kouvola

    e36 325i coupe -92 temppuilee

    Olisko kenelläkään heittää hyvää vinkkiä kehiin mikä avuksi kun starttaan auton (e36 325i coupe -92) niin joko heti tai noin muutaman minuutin päästä auton tyhjäkäynti alkaa seilaamaan miltei sammumis pisteestä siihen 800 kierrokseen / min.. Auto ei kuitenkaan sammu mutta vaikka kuinka polkee kaasua niin ei vaikuta oikein mitenkään, välillä yrittää vähän heräillä mutta ei. Tuntuu kuin auto joko tukehtuisi tai saisi liian vähän bensaa. Jos tämä ei tapahdu miltei heti starttauksen jälkeen niin se alkaa sitten siinä helvetin liikenneruuhkassa, että kyllä takaa tulevia vituttaa.. Auto ei kuitenkaan temppuile joka starttauksen jälkeen. Vian saa usein esille kun polkaisee kaasua heti kun auto lähtee käyntiin tai jos lähtee liian pienellä kaasulla liikkeelle niin että auto alkaa täristä.. Vika häviää sitten itsestään kun antaa auton vaan olla, kierrokset siis nousee ensin korkealle yhtäkkiä ja sitten tasaantuu siihen 750/min.. Sen jälkeen vika ei enää tule esille muuta kuin sitten seuraavan kerran kuin starttaan auton!

    Vähän aikaa sitten autossa oli se vika että se ei lähtenyt käynttiin ekalla starttauksella mutta toisella sitte lähti iloisesti.. Kuukauden verran kitkuttelin ja sitten ei startannut enää ollenkaan.. Startti pyöri mutta auto ei inahtanutkaan! Hinuri haki sen sitten sitten siitä kerrostalon pihasta korjaamolle, jossa korjaajaukko hyppäs puikkoihin, ja käynnisti auton ihan normaalisti, ja mitään vikaa ei löytynyt.. Vikakoodit mitattiin ja ne oli ok! Auto toimi kuukauden verran, jonka jälkeen viat alkoivat tulla taas esille, jolloin vein auton päivänautoon jossa myös katsottiin vikakoodit ja ne oli ok! Muuta siellä ei kuulemma tehty mutta sen jälkeen auto on toiminut ihan hyvin, paitsi nyt tämä uusi vika sitten..

    Ajattelin josko noilla vioilla voisi olla jotain yhteneväisyyttä!
  • xtc
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 2908
    • Heinävesi<->Kuopio

    #2
    Originally posted by -mKO- View Post
    Olisko kenelläkään heittää hyvää vinkkiä kehiin mikä avuksi kun starttaan auton (e36 325i coupe -92) niin joko heti tai noin muutaman minuutin päästä auton tyhjäkäynti alkaa seilaamaan miltei sammumis pisteestä siihen 800 kierrokseen / min.. Auto ei kuitenkaan sammu mutta vaikka kuinka polkee kaasua niin ei vaikuta oikein mitenkään, välillä yrittää vähän heräillä mutta ei. Tuntuu kuin auto joko tukehtuisi tai saisi liian vähän bensaa. Jos tämä ei tapahdu miltei heti starttauksen jälkeen niin se alkaa sitten siinä helvetin liikenneruuhkassa, että kyllä takaa tulevia vituttaa.. Auto ei kuitenkaan temppuile joka starttauksen jälkeen. Vian saa usein esille kun polkaisee kaasua heti kun auto lähtee käyntiin tai jos lähtee liian pienellä kaasulla liikkeelle niin että auto alkaa täristä.. Vika häviää sitten itsestään kun antaa auton vaan olla, kierrokset siis nousee ensin korkealle yhtäkkiä ja sitten tasaantuu siihen 750/min.. Sen jälkeen vika ei enää tule esille muuta kuin sitten seuraavan kerran kuin starttaan auton!

    Vähän aikaa sitten autossa oli se vika että se ei lähtenyt käynttiin ekalla starttauksella mutta toisella sitte lähti iloisesti.. Kuukauden verran kitkuttelin ja sitten ei startannut enää ollenkaan.. Startti pyöri mutta auto ei inahtanutkaan! Hinuri haki sen sitten sitten siitä kerrostalon pihasta korjaamolle, jossa korjaajaukko hyppäs puikkoihin, ja käynnisti auton ihan normaalisti, ja mitään vikaa ei löytynyt.. Vikakoodit mitattiin ja ne oli ok! Auto toimi kuukauden verran, jonka jälkeen viat alkoivat tulla taas esille, jolloin vein auton päivänautoon jossa myös katsottiin vikakoodit ja ne oli ok! Muuta siellä ei kuulemma tehty mutta sen jälkeen auto on toiminut ihan hyvin, paitsi nyt tämä uusi vika sitten..

    Ajattelin josko noilla vioilla voisi olla jotain yhteneväisyyttä!
    Tarkasta tulpat ja laita jäänestoa tankkiin..
    Pommit:
    BMW 325 cäbi HooCee optik
    Audee Q7
    Vivaro
    2xFL6

    Comment

    • Keketin
      Newbiemmer
      • Aug 2007
      • 24
      • N/A

      #3
      Onpas näitä threadeja tullut tänne läjäpäin tässä lähiaikoina. Itsellä sama ongelma, ja kun kirjoitin tänne viikko sitten asiasta niin en toista vastaavaa threadia löytänyt. Nyt näitä on jo useita tapauksia. Lienekö sitten sää vai mikä helvetti tämän tekee?
      Itse mietin samaa että oisko kosteutta tankissa?

      Comment

      • BME316
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 446

        #4
        Originally posted by Keketin View Post
        Onpas näitä threadeja tullut tänne läjäpäin tässä lähiaikoina. Itsellä sama ongelma, ja kun kirjoitin tänne viikko sitten asiasta niin en toista vastaavaa threadia löytänyt. Nyt näitä on jo useita tapauksia. Lienekö sitten sää vai mikä helvetti tämän tekee?
        Itse mietin samaa että oisko kosteutta tankissa?
        Pitää tankin aina mahdollisimman täynnä (käytännössä ei ajele bensavalolla) niin ei pääse kosteuttakaan kertymään niin helposti.

        Comment

        • -mKO-
          Newbiemmer
          • Nov 2006
          • 4
          • Kouvola

          #5
          Näköjään muillakin on samaa vikaa.. Olen pitänyt bensaa tankissa aina yli puolenvälin eikä se hyödytä mitään, eli tuskin kosteuden kertymisestä ainakaan tankkiin on kyse.. Olen kyllä miettinyt tuota sää asiaa, että jospa se olisi säästä kiinni mutta en oikein usko enää siihenkään..

          Joskus puolisen vuotta sitten korjaamolla ukot vaihto bensansuodattimen ja laittoivat sen sitten nippusiteillä kiinni kun ei kuulemma kerennyt paremmin laittaa, sanoivat vaan että kyllä se noilla nippusiteilläkin pelaa..
          Ajattelin josko tuolla olisi tekemistä jotenkin tämän vian kanssa?

          Comment

          • Janssoni
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 371
            • Helsinki

            #6
            Mulla teki tota melkeen koko viime talven kosteilla keleillä! Ei siis ollenkaan kun oli pari astetta pakkasta.. Loppujen lopuksi auto meni aina vikatilaan kun käynnisty ja kulutus nous 20 litraan sadalla. Sitten vaihdoin Lambda-anturin ja sen jälkeen säästytty tolta tilttailulta, viime talvena väliaikasesti muuten autto vikakoodien nollaus ihan akkukenkien kautta, saatto toimia pari päivää ainakin ihan normaalisti.. Et uskokkaan monissa aamuruuhkissa kuulu bemarin etuikkunan välistä irtoperkeleitä kun Kehä 1:sen aamuruuhkassa häviää kaasuun vastaavuus ja kierrokset alkaa pomppimaan pariks minuutiks..
            Last edited by Janssoni; 06-02-2008, 16:35.
            .



            sigpic

            Comment

            • Keketin
              Newbiemmer
              • Aug 2007
              • 24
              • N/A

              #7
              Huomenna vissiin mennään kattelemaan vikakoodeja josko niitä löytyisi. Jossei niin sitten ihmetellään.

              Comment

              • -mKO-
                Newbiemmer
                • Nov 2006
                • 4
                • Kouvola

                #8
                Tänään olen itsekkin menossa luetuttamaan vikakoodit, jos sieltä sitten vaikka löytyisi jotain..
                Sen olen huomannut että kun auton starttaa kylmänä niin vikaa ei ilmene, kun taas lämpinänä se tilttailu alkaa lähes joka käynnistyskerta..

                Keketin, pistä ihmeessä viestiä tänne jos saat ongelman ratkaistua..

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎