Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 3,2 katkeamaton voimantuotto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RedBullet
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 256
    • Anttola

    E36 M3 3,2 katkeamaton voimantuotto

    Jep.
    Söörzillä ei löytänyt vastaavaa joten laitanpa sitten uuden.

    Eli vika on seuraavanlainen: Lähtiessäni esimerkiksi ohittamaan polkaisen kaasua ja auto lähtee liikkeelle ihan mukavasti, mutta jatkaa kaasun tuottamista n. 3-6 s polkaisun voimakkuudesta riippuen vaikka jalka on nostettu kaasulta. Jos painan jarrua meno vaan jatkuu ko. ajan, jos taas polkaisen kytkimen pohjaan käyttää auto kierrokset aivan tapissa ja pudottaa ne sen jälkeen normaaliin.

    En ymmärrä mikä vikana. Diagnoosi ei näyttänyt mitään ja auto muutenkin moitteettomassa kunnossa. Itse veikkaisen kaasuläpän asennontunnistinta. Onko muilla ollu samantyyppisiä vikoja?

    Niin ja koslan tiedot: S50B32 -97 manuaali lodjulla.
    No coffee breaks... No weekends... No sick days...

    "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."
  • bmwpowerman
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 190
    • Lestijärvi

    #2
    eihän kaasupolkimessa ole vika koska itsellä teki tuota samaa e36:ssa koska oli menny katki se kaasupolkimen muovi nivel ja sitten jumitti pohjaan välillä jos paino kaasun ihan pohjaankatsii tarkistaa sitä ei aina huomaa helposti eikä hoksaa katsoakkaan
    e91 320d -05
    ex:
    e46 328ci -99
    e36 316i -92
    e30 325i -86

    Comment

    • jumbo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 6603
      • Lappeenranta

      #3
      Kaukalomatto painaa poljinta "salaa"
      M550d

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        Mulla hirtti vanhassa ämmässä kans, ku polvin meni "niskoillensa". Mutta tässä epäilen takertelevaa kaasuvaijeria, kun eikös tässä kuitenkin sellainenkin ole? Tietysti tuo matto/poljin kannattaa tsekkaa myös...
        ...

        Comment

        • RedBullet
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2007
          • 256
          • Anttola

          #5
          Jep-jep.

          Kiitti noista vinkeistä, mutta vika ei ollut matossa, polkimessa eikä vaijerissa.

          Tarkennetaan sen verran, että jos kone käy tyhjäkäynnillä ja polkaisen kaasua niin kaasu toimii aivan normaalisti. Ainoastaan veto päällä hirttää kaasu jumiin vähäks aikaa... :think

          Tai sit on vaan töhö kuski...
          No coffee breaks... No weekends... No sick days...

          "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

          Comment

          • 10+
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2084
            • Nivala

            #6
            Originally posted by RedBullet View Post
            Jep-jep.

            Kiitti noista vinkeistä, mutta vika ei ollut matossa, polkimessa eikä vaijerissa.

            Tarkennetaan sen verran, että jos kone käy tyhjäkäynnillä ja polkaisen kaasua niin kaasu toimii aivan normaalisti. Ainoastaan veto päällä hirttää kaasu jumiin vähäks aikaa... :think

            Tai sit on vaan töhö kuski...
            Onko sulla vakionopeudensäädin siinä autossa?
            E39 M5 -00

            Ex E60 530Da M-Sport -04
            Ex E39 M5 -00
            Ex E39 M5 -00 Individual
            Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
            Ex E36 3.0 M3 -93
            Ex E36 2.5 Cabrio -94
            Ex E36 3.2 M3 -97
            Ex E36 2.5 Coupe -93

            Comment

            • RedBullet
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2007
              • 256
              • Anttola

              #7
              Ei näyttäs olevan vakionopeudensäädintä. Tai ainakaan viikseä ei ole... En tiedä onko joskus ollut kun edellinen omistaja oli hiukan "kevennellyt" autoa.

              Harmittava vika kun meinaa ohitukset olla aika jännittäviä jos on liukasta, kun auto puskee hulluna vaikka jarruttaa.
              No coffee breaks... No weekends... No sick days...

              "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Kyllä siellä sitten vivusto/vaijeri/poljin jumittaa, ei siellä ole mitään sähköistä osaa joka voisi lisätä kaasua tuolla lailla.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Jonttula
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2007
                  • 43

                  #9
                  en tiedä kauheesti autoista mutta heitän kylmän veikkauksen, voiko vika olla jossain ruiskun ohjauksessa? jos poljin joutokäynnillä toimii normaalisti niin eihän siellä mikään voi jumittaa? kun taas kierroksilla hirttää niin jos ruiskun ohjauksessa jotain vikaa eikä tajua laskea kirroksia kun vasta viivellä? voi olla että ei ollu mistään tämä kotosin mutta antakaa se tyhmälle anteeksi

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Originally posted by Jonttula View Post
                    en tiedä kauheesti autoista mutta heitän kylmän veikkauksen, voiko vika olla jossain ruiskun ohjauksessa?
                    Ei voisi. Ei kaasua -> ei ilmaa koneelle -> ei voimaa.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • leppala
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2007
                      • 190
                      • järvenpää

                      #11
                      Mun veikkaus on vaijeri.
                      Moottori liikkuu kun on veto päällä, ja vaijeri jumii johonkin?

                      Comment

                      • RedBullet
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2007
                        • 256
                        • Anttola

                        #12
                        JES!!

                        Nyt löyty, kun nostin laiskan perseeni ja menin ropeltamaan...

                        Eli ei ollut matto, vaijeri tai ym... vaan konehuoneen puolella seuraava osa:
                        Mikä lie suom. nimeltään...



                        Eli oli jotenkin jumissa koko tangon matkalta (paskaa liikkuvien osien välissä). Palautti todella hitaasti kaasun painamisen jälkeen. Ja korjauksena edelliseen väittämääni niin kyllä se jumitti myös paikalla ollessa kun polkaisi vain lutkun pohjaan (toki kone lämpimänä).
                        En vaan ymmärrä, että mistä sinne sitä kakkelia on päässy...
                        No, mut puhdistin päällisin puolin, öljysin, ja taas toimii kun junan vessa
                        Kiitti kaikille vinkeistä, ja toivottavasti on apua muille samanlaisten ongelmien kanssa painiville.
                        No coffee breaks... No weekends... No sick days...

                        "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

                        Comment

                        • suti
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2003
                          • 103
                          • Häme

                          #13
                          kaasunasennontunnistin

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎