Hommasin kyseisen pirssin ja nyt ajeleskellessani tullut jonkunlainen nykimis ongelma. Olen lukenut täältä aika monia 525 tai 325 diesel koneen (m51?) ongelmia ja monenlaista vikaa on näköjään ollut. Kaikki on tullut kohta testattua mutta mikään ei auta...
Käy tyhjäkäyntiä normaalisti eikä paikallaan kaasuttaessa huomaa mitään vikaa. Nykii ainoastaa puolesta kaasusta eteenpäin. Nykimistä ei aina tapahdu ja jos tapahtuu niin kone käy edelleen sievästi eli ei mitään jyrinöitä tai vastaavia..eli niinkuin kaasu puolittuisi?!? Autossa oli alussa sellainen ongelma että sai startata tosi kauan jos auto oli seissyt pitkään. (Keulan asennolla ei tietääkseni ollu mitää vaikutusta.) Tästä johtuen akku oli aika sökö. Vaihdoin akun ja jonkun ajan kuluttua alkoi nykimään pahemmin. Kulutusmittarissa kohtuullisen korkeita lukemia 13.2-14.5 l/100km
Olen nyt vaihtanu tai korjannut:
-Kaikki suuttimelta lähtevät paluuletkut ja ensimmäisestä suuttimesta lähtenyt pitkä letku (yksi paluuletku vuoti)
-Kirkas letku suodattimelta polttoainepumpulle (oli halkeama pumpun päässä)
-Alipaineletku joka lähtee koneen edestä johonkin imusarjaan?! (öljyinen)
-Käytin siirtopumpun liittimiä irti auton ollessa käynnissä..->auto sammui noin 2 minuutin kuluttua -> johdot takaisin ja luulisin ettei sekään ole vikana.Johdot ei ollut hapettuneita.
-Viides suutin öljykorkista laskettuna vuoti...ilmeni kuplimisella suuttimen juuresta mutta käytin sen irti ja purin ja putsasin varsinkin kaikki kierreosat-> lopetti vuotamisen
-Polttoaine suodatin
Mitä tuohon voisi viellä itse tehdä? Pumpun/pumppujen maadoitus voisi olla yksi syy?
Mikä ja missä nuot ilmamäärä ja ilmamassa mittari on?
Ja toiseksi olisi kiva tietää lämpötilamittarin anturi..
Autossa oli jo ostohetkellä vapaavirtasuodatin ja sillä voisi olla pieniä vaikutuksia joten tänään se saa lähtiä sieltä konepellin alta!
Joku viisaampi neuvokoon...
Käy tyhjäkäyntiä normaalisti eikä paikallaan kaasuttaessa huomaa mitään vikaa. Nykii ainoastaa puolesta kaasusta eteenpäin. Nykimistä ei aina tapahdu ja jos tapahtuu niin kone käy edelleen sievästi eli ei mitään jyrinöitä tai vastaavia..eli niinkuin kaasu puolittuisi?!? Autossa oli alussa sellainen ongelma että sai startata tosi kauan jos auto oli seissyt pitkään. (Keulan asennolla ei tietääkseni ollu mitää vaikutusta.) Tästä johtuen akku oli aika sökö. Vaihdoin akun ja jonkun ajan kuluttua alkoi nykimään pahemmin. Kulutusmittarissa kohtuullisen korkeita lukemia 13.2-14.5 l/100km
Olen nyt vaihtanu tai korjannut:
-Kaikki suuttimelta lähtevät paluuletkut ja ensimmäisestä suuttimesta lähtenyt pitkä letku (yksi paluuletku vuoti)
-Kirkas letku suodattimelta polttoainepumpulle (oli halkeama pumpun päässä)
-Alipaineletku joka lähtee koneen edestä johonkin imusarjaan?! (öljyinen)
-Käytin siirtopumpun liittimiä irti auton ollessa käynnissä..->auto sammui noin 2 minuutin kuluttua -> johdot takaisin ja luulisin ettei sekään ole vikana.Johdot ei ollut hapettuneita.
-Viides suutin öljykorkista laskettuna vuoti...ilmeni kuplimisella suuttimen juuresta mutta käytin sen irti ja purin ja putsasin varsinkin kaikki kierreosat-> lopetti vuotamisen
-Polttoaine suodatin
Mitä tuohon voisi viellä itse tehdä? Pumpun/pumppujen maadoitus voisi olla yksi syy?
Mikä ja missä nuot ilmamäärä ja ilmamassa mittari on?
Ja toiseksi olisi kiva tietää lämpötilamittarin anturi..
Autossa oli jo ostohetkellä vapaavirtasuodatin ja sillä voisi olla pieniä vaikutuksia joten tänään se saa lähtiä sieltä konepellin alta!
Joku viisaampi neuvokoon...
Comment