8.5x18 ET35 vanne E36 eteen+taakse.
Kumi 225/40/18
Mitenhä nuo sopisi pyörimään?
Vanha kysymys mutta vastaan silti, ei pitäisi raapia mistään!! Itsellä oli 8,5"x18 ET34 ja 225/40 renkailla ja ainoa miihin raapi oli takaa takapuskurin kulmaan sisäpuolelta mutta mattopuukkoa kun näytti niin loppu raapiminen
Sinnehän ne vaan upposi. Takapäässä on todella lähellä, mutta etupäässä ei ongelmia. Takakaaria vois koittaa ehkä vähä vetää vielä ulospäin tai sitten vaihtaa 0,5" kapeemmat kehät taakse. Koitetaan nyt aluksi ottaako kuinka raskaasti kiinni tuolla yhdistelmällä. Ihan pienestä hipsimisestä ei yleensä olla säikähdetty.
Edit. Strategiset mitat siis 9x17" et15 (215/40-17) ja 10x17" et15 (245/35-17)
Sinnehän ne vaan upposi. Takapäässä on todella lähellä, mutta etupäässä ei ongelmia. Takakaaria vois koittaa ehkä vähä vetää vielä ulospäin tai sitten vaihtaa 0,5" kapeemmat kehät taakse. Koitetaan nyt aluksi ottaako kuinka raskaasti kiinni tuolla yhdistelmällä. Ihan pienestä hipsimisestä ei yleensä olla säikähdetty.
Edit. Strategiset mitat siis 9x17" et15 (215/40-17) ja 10x17" et15 (245/35-17)
Tuosta näkisi mielellään lisääkin kuvia...vaikka onkin E36:nen..
Tänne tartteis vähäsen apuja kun ois tulossa nyt uudet valssit kesäksi alle ja tartteis tietää miten paljon niitten kanssa tulee lisätöitä eli autona toimii E36 Coupe ja eteen olis tulossa kumiksi 215/45/17" ja vanteena RH ZW1, leveys 8" ET35, ongelmia? Taakse 235/40/17" ja vanteena RH ZW1, leveys 9,5" ET16. Tämän kanssa ilmeisesti joutuu työskentelemään mutta kuinka paljon on kaaria levitettävä? Olisiko vanteeksi parempi valinta, RH ZW1, leveys 9" ET22?
Taakse 235/40/17" ja vanteena RH ZW1, leveys 9,5" ET16. Tämän kanssa ilmeisesti joutuu työskentelemään mutta kuinka paljon on kaaria levitettävä? Olisiko vanteeksi parempi valinta, RH ZW1, leveys 9" ET22?
Minä kyllä laittaisin tuon 9 tuumaisen, tuo 9,5" toki muuten hienompi, mutta tulee kaaritöitä varmasti aika reilusti, ja omasta mielestä näyttää jo hölmöltä noin pienellä offsetillä, kun tulee niin reilusti ulos kaaresta...Jos se olisi vaikka ET30 niin sitten olisi eriasia. Mutta nämähän on makuasioita. Ja voit varautua kyllä siihenkin että joutuu levittämään kaarta vaikka tuon kapeamman vanteen laittaisitkin, madalluksesta riippuen.
Minä kyllä laittaisin tuon 9 tuumaisen, tuo 9,5" toki muuten hienompi, mutta tulee kaaritöitä varmasti aika reilusti, ja omasta mielestä näyttää jo hölmöltä noin pienellä offsetillä, kun tulee niin reilusti ulos kaaresta...Jos se olisi vaikka ET30 niin sitten olisi eriasia. Mutta nämähän on makuasioita. Ja voit varautua kyllä siihenkin että joutuu levittämään kaarta vaikka tuon kapeamman vanteen laittaisitkin, madalluksesta riippuen.
Paljon veikkaisit kaaritöitä tulevan tolla 9" vanteella? Riittäkkö kanttien taivutus vai pitääkö kaaria levittää?
itellä on 9.5 et 13 ja 245-35 kumilla.. ei ole vielä tehty oikeastaan mitään, ei se mitään ihmeitä vaadi vaikka tuon leveämmänkin ottaisit tosin 235-40 saattaa joutua hieman enemmän tekemään kun on korkeampi. Kuvassa vaaan vähän mankeloitu kaaria, joutuu vielä jonkun verran rullaamaan että tulee hyvännäköinen
Eli lemon eiku vaan leveempi vaihtoehto, eteen ei mitään ongelmaa, mutta taakse kanttaukset peltiä vasten ja pieni mankelointi niin hyvä tulee. Mulla tosin tuossa ei oo kun 20mm madallus mutta kyllä sinne saa kunnon madalluksen ku vähän tekee..
Tänne tartteis vähäsen apuja kun ois tulossa nyt uudet valssit kesäksi alle ja tartteis tietää miten paljon niitten kanssa tulee lisätöitä eli autona toimii E36 Coupe ja eteen olis tulossa kumiksi 215/45/17" ja vanteena RH ZW1, leveys 8" ET35, ongelmia? Taakse 235/40/17" ja vanteena RH ZW1, leveys 9,5" ET16. Tämän kanssa ilmeisesti joutuu työskentelemään mutta kuinka paljon on kaaria levitettävä? Olisiko vanteeksi parempi valinta, RH ZW1, leveys 9" ET22?
Pitäs noi 9,5" ET16 235 kumilla mennä taakse kaaria mankeloimalla ihan kepeesti.. Itellä oli exässä E36 sedanissa edessä 8x17" 215/40 ET13 ja takana 10x17" 245/35 ET15 ja takakaaret levitettiin JP-Autotuningilla, mitään maalaushommia eikä muuta tarvinnu tehdä, operaatio makso 60€, eli ei paha.. Tuolla kuva (http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=131171&page=3) Madallusta oli 50/30...
Pitäs noi 9,5" ET16 235 kumilla mennä taakse kaaria mankeloimalla ihan kepeesti.. Itellä oli exässä E36 sedanissa edessä 8x17" 215/40 ET13 ja takana 10x17" 245/35 ET15 ja takakaaret levitettiin JP-Autotuningilla, mitään maalaushommia eikä muuta tarvinnu tehdä, operaatio makso 60€, eli ei paha.. Tuolla kuva (http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=131171&page=3) Madallusta oli 50/30...
Vieläkö tekeevät jp-autotuningilla noita kanttauksia? Olisin nimittäin tulossa parin viikon päästä kalakukkojen maahan
Comment