Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Virtalukko ja sen purkaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    E36 Virtalukko ja sen purkaminen

    Joo eli tottakai itsellekkin tämä kaunispäivä piti tulla kun käyttiksestä paukahtaa virtalukko pashaksi...

    Auton kyllä saa käymään ja pystyy ajamaan helposti mutta tuo ruuvimeisselillä käynnistäminen virtalukonpohjasta on hiukan "kyseenalaista"

    Tänään sitten purkailin sitä lisää katselin mekaniikkaa, mutta yllätyksenä, en saanut lukkopatruunaa pois rungosta..Eikös sen pitäisi lähteä ihan normi kikalla: Avain acc asentoon ja sopiva tappi siitä pienestä reiästä sisään?
    Ei kuitenkaan irronnut näin, e30:sestä tuolla tempulla lähtee ja helpost mutta onko e36:ssa joku erikoinen tekniikka?

    Itse lukkopatruuna kun on ehjä, samoin myös toistaiseksi tuo ajoneston rinkulakin, millä sekin irtoaa?
    Eli itse runko on sökö, se väli-murto-tappi tms on katkennut sieltä sisältä..

    Tuommoiseen kaivattaisiin nyt kipeästi vinkkiä.
    Sähköposti.
    IG: janzki_
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    #2
    Kyllä sen pitäisi irrota ihan samalla systeemillä. Saman asian kanssa olen itsekin paininut ja tässä topicissa asiasta silloin keskusteltiin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55082

    Ajonestorinkulasta taas on juttua tässä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=88022

    Toivottavasti näistä on apua. Sun tapauksessa tilannehan on hyvä kun rattilukko ei ole päällä. Omasta kun välitappi katkesi niin rattilukko meni päälle. Rakenne on sellainen, että jos et ole tappia välistä poistanut niin aika varovasti on autoa liikuteltava, koska ohjaus saattaa napsahtaa lukkoon koska vaan.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #3
      Originally posted by markok View Post
      Kyllä sen pitäisi irrota ihan samalla systeemillä. Saman asian kanssa olen itsekin paininut ja tässä topicissa asiasta silloin keskusteltiin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55082

      Ajonestorinkulasta taas on juttua tässä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=88022

      Toivottavasti näistä on apua. Sun tapauksessa tilannehan on hyvä kun rattilukko ei ole päällä. Omasta kun välitappi katkesi niin rattilukko meni päälle. Rakenne on sellainen, että jos et ole tappia välistä poistanut niin aika varovasti on autoa liikuteltava, koska ohjaus saattaa napsahtaa lukkoon koska vaan.
      Ok..täytyy koittaa repiä..

      Tuon rattilukon ratkaisin niin, että se tappi joka sieltä liikuttaa virtalukonpohjaa, niin vetäisin siitä pihdeillä ja käänsin käytännössä acc asentoon, jolloin rattilukko napsahti pois, eli huolettomasti saa kyllä sen puitteissa ajella
      On vielä sen verra tiukka pirulainen ettei varmasti pomppaa takasi omille sijoilleen muutako pihdeillä.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Tjoo..Tilanne meni nyt semmoiseksi, että lukkopesä pyörii sutia pesässään eikä ole yhtään irtoamassa, taitaa siis olla peli menetetty tuon suhteen.

        Täytyy huomenna soitella marmoritiskin suuntaan ja kysellä uuden paketin hintaa
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎