Originally posted by bemu2000
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 mahtuuko 19" pyörimään
Collapse
X
-
Originally posted by EPDM View Post"SE MIKÄ KÄYTÄNNÖLLISYYDESSÄ HÄVITÄÄN, SE NÄÖSSÄ VOITETAAN"
joo tosiaan....en ole vaan niin varma siitä näöstä. Se näyttää kun meidän 4 vuotias tytär mun kumi saapaiden kanssa. No, makuasioista onneksi ei voi kiistää...325 A Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostNo kyllä siinä leveys vähän kasvaa ja kyllä se korkeuskin kun ne vierekkäin laittaa
Mikä tahansa leveys voidaan myös valita mihin tahansa vannehalkaisijaan.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTämä ei todellakaan pidä paikkaansa. Vannehalkaisija ei mitenkään korreloi renkaan ulkohalkaisijaan tai leveyteen. Renkaan ulkohalkaisijan vannehalkaisijasta riippumatta määrittelee siis sen profiilisuhde.
Mikä tahansa leveys voidaan myös valita mihin tahansa vannehalkaisijaan.
Kaikki asiat ja muuttujat ei ole toisille itsestään selvyyksiä.Toiset ei oikeasti tiedä,ja jotkut vaan kinaa inttämisen ilosta.Nähty niin monessa aiemmassa topiikissa.
Sorry vaan jos kirjoitukseni meinasi mennä "yleisen keskustelun" puolelle.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostKirjoitat Hemi kyllä asiaa.Mutta huomioitavaa on myös se,ettei kaikki ymmärrä tuota profiilisuhtella pelaamista täysin tai ollenkaan.Sen vuoksi ihmiset näitä täällä kýselee.Ja hyvä niin,koska tällöin ei ehkä tule laitettua väärän kokoisia renkaita.
Kaikki asiat ja muuttujat ei ole toisille itsestään selvyyksiä.Toiset ei oikeasti tiedä,ja jotkut vaan kinaa inttämisen ilosta.Nähty niin monessa aiemmassa topiikissa....
...."No kyllä siinä leveys vähän kasvaa ja kyllä se korkeuskin kun ne vierekkäin laittaa"....
Eli, se ei tee asioista tosia tai edes "vähemmän vääriä", että joku ei vain ymmärrä lausumaansa väittämää.
Se on kuitenkin 100% fakta että renkaan ulkohalkaisijan määrittelystä ei yli 90% "Pentti Perusautoilijoista" tajua yhtään mitään ja ainoa käytännön ymmärrettävä asia on vanteen halkaisija. ko.tuotteessa jota renkaaksi kutsutaan, on kuitenkin kolme muuttujaa/mittaa jotka ovat vannehalkaisija, leveys ja renkaan ulkohalkaisija, jotka ovat TÄYSIN riippumattomia toisistaan.
Eli vannehalkaisijan kasvu EI muuta renkaan ulkohalkaisijaa ja päinvastoin.
Aina varsinkin näin keväisin pitäisi jostain löytyä selkeä ja havainnollinen piirretty kuva jolla ko.asia saataisiin selkeästi havainnollistettua.
Eli kuvaaja kossa esim.195/65-15", 205/55-16", 225/45-17",225/40-18",
225/35-19" ja 225/30-20" ovat vierekkäin, sekä selkeä selitys siitä miten tuo renkaan ulkohalkaisija määräytyy tuon profiilisuhteen kautta?
Usein on kuitenkin niin että itse renkaan ominaisuuksista "tiedetään" huomattavasti enemmän, kuin siitä miten osataan valita kuhunkiin autoon/malliin oikea renkaan ulkohalkaisija. Näin ajonhallinnan ja pysähtymisen elektronisoituessa tämä kuluttajatieto olisi jo myös selkeä turvallisuuskysymys.
Comment
-
-
Tuossa nyt hieman perustietoa renkaiden kokomerkinnöistä:
...ja tuossa eri kokomerkintöjen vastaavuuksista ulkohalkaisijaan:
...ja mikäli ko.taulukosta kokovastaavuus ei aukea, niin tuossa rengaslaskuri johon vain muistaa katsoa rekisteriotteesta oikean vakiorengaskoon, ettei tule uusittua edellisen omistajan väärää rengaskokovalintaa:
Comment
-
-
Skoda.
ex.
e63 645ci
e38 730iA
e36 325i
Comment
-
-
Originally posted by Juhutti View Posthttp://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=552429
Mulla oli aikoinaan tuollanen setti alla. Hyvin pyöri ilman mitään muokkauksia, tosin et hieman isompi. Huomaa kyllä kun takarengas jää niin sisälle, oli kieltämättä ehkä pikkusen hölmön näkönen. Mankelia vaan näyttää kaarille ja pienemmällä et:llä vaan rengasta alle...
Btw. näytti muuten aikas tyylikkäältä 19", oliko kuinka kehno ajettava? Tarkoitan lähinnä rengas melua, uraherkkyyttä sekä mukavuutta.Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
Käyttikset:
-Opel astra G vm.2004
Ex-kulkineet:
Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987
Comment
-
-
Originally posted by JuhaX View PostMuistatko yhtään, että mikä alustasatsi sulla oli? M-tech vai jokin muu ?
Btw. näytti muuten aikas tyylikkäältä 19", oliko kuinka kehno ajettava? Tarkoitan lähinnä rengas melua, uraherkkyyttä sekä mukavuutta.Skoda.
ex.
e63 645ci
e38 730iA
e36 325i
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostKertokaahan vanne/rengas-expertit miten pyörii E36:ssa 17"..
takana 10" leveät,et 20,rengas 235/45..edessä 9" leveät,et 13,rengas 225/45.
Madallus 60/40..???
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostKertokaahan vanne/rengas-expertit miten pyörii E36:ssa 17"..
takana 10" leveät,et 20,rengas 235/45..edessä 9" leveät,et 13,rengas 225/45.
Madallus 60/40..???Skoda.
ex.
e63 645ci
e38 730iA
e36 325i
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostYmmärrän toki tämän varsin hyvin, mutta kommentoinkin vain nimim.+10 epätoteen väittämään:
...."No kyllä siinä leveys vähän kasvaa ja kyllä se korkeuskin kun ne vierekkäin laittaa"....
Eli, se ei tee asioista tosia tai edes "vähemmän vääriä", että joku ei vain ymmärrä lausumaansa väittämää.
Se on kuitenkin 100% fakta että renkaan ulkohalkaisijan määrittelystä ei yli 90% "Pentti Perusautoilijoista" tajua yhtään mitään ja ainoa käytännön ymmärrettävä asia on vanteen halkaisija. ko.tuotteessa jota renkaaksi kutsutaan, on kuitenkin kolme muuttujaa/mittaa jotka ovat vannehalkaisija, leveys ja renkaan ulkohalkaisija, jotka ovat TÄYSIN riippumattomia toisistaan.
Eli vannehalkaisijan kasvu EI muuta renkaan ulkohalkaisijaa ja päinvastoin.
Aina varsinkin näin keväisin pitäisi jostain löytyä selkeä ja havainnollinen piirretty kuva jolla ko.asia saataisiin selkeästi havainnollistettua.
Eli kuvaaja kossa esim.195/65-15", 205/55-16", 225/45-17",225/40-18",
225/35-19" ja 225/30-20" ovat vierekkäin, sekä selkeä selitys siitä miten tuo renkaan ulkohalkaisija määräytyy tuon profiilisuhteen kautta?
Usein on kuitenkin niin että itse renkaan ominaisuuksista "tiedetään" huomattavasti enemmän, kuin siitä miten osataan valita kuhunkiin autoon/malliin oikea renkaan ulkohalkaisija. Näin ajonhallinnan ja pysähtymisen elektronisoituessa tämä kuluttajatieto olisi jo myös selkeä turvallisuuskysymys.
Aiheen aloittaneena ajattelin mainita että epäselvänä asiana oli alunperin renkaan ja varsinkin vanteen leveys ja ET joka ei ainakaan itselleni ole ihan selvä asia että millä lukemilla mahtuu pyörimään E36:ssa...
Kyllähän jopa minäkin ymmärrän sen että renkaan halkaisija saadaan pysymään profiilia pienentämällä samana vaikka tuumakoko kuinka kasvaisi. Tosiaan luulen että suurin epäselvyys monilla on juuri tämän vanneleveyden ja offsetin suhteen eri automalleissa, tässä tapauksessa juuri E36:ssa.G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostKertokaahan vanne/rengas-expertit miten pyörii E36:ssa 17"..
takana 10" leveät,et 20,rengas 235/45..edessä 9" leveät,et 13,rengas 225/45.
Madallus 60/40..???
Menee kun mankeloi todella rajusti -> vaatii maalauksen tuon toimenpiteen jälkeen.
Tuolla madalluksella alustan täytyy myös olla mankeloinnin jälkeenkin melko jäykkä.
Comment
-
Comment