Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 täristää silloin tällöin, tehot katoaa ja haisee palanut(?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vane
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 157
    • Tuusula

    E36 325 täristää silloin tällöin, tehot katoaa ja haisee palanut(?)

    Kaikki otsikon oireet pamahtavat samaan aikaan päälle ja ongelma on tähän asti tullut noin kerran per 1000km. Ratti/auto tärisee niin paljon että on pakko pysäyttää.

    Ongelma on aina poistunut, kun auto on hetken seissyt paikallaan.

    Eilen ongelma tuli 400km matkalla noin 10 kertaa. Mistäköhän vikaa ettisi?

    Tuttu autokorjaaja ei löytänyt vikaa, eikä katsastusmies valittanut mistään.

    Nämä osat on vaihdettu kesän jälkeen:
    - putkisto
    - kaikki jarrulevyt, palat ja käsijarru
    - eteen ulommat alapallonivelet
    - raidetangonpää oikealle
    - koiranluu vasemmalle
    - tulpat
    - öljyt
    - lambda

    Teholastu on asennettu kesällä myös(ei varmaan voi tämmöistä vikaa tehdä).

    Mikään ei vaikuttanut vikaan ollenkaan. Help me?

    edit: Tehot on myös vaihdellut kesästä lähtien. Eilisen 400km taipaleen jälkeen ne on vissiin jäänyt pysyvästi pois...
  • illu^^
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1703
    • Kajaani

    #2
    Kovasti väistäisin että kytkin puolen vika.:think

    Comment

    • MooMoo
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 169
      • Forssa

      #3
      mulla teki ainakin lastu e36 320 semmosta et kone kävi ihan miten sattu välillä.. Vakio chipin takas laitoin, eikä oo sen jälkeen mitään sohlannu..

      Comment

      • bmwpowerman
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 190
        • Lestijärvi

        #4
        mulle tuli kans toi kytkin puolen vika ensimmäisenä mieleen kun luin tota viestiä
        e91 320d -05
        ex:
        e46 328ci -99
        e36 316i -92
        e30 325i -86

        Comment

        • Vane
          Bimmer Rookie
          • Apr 2003
          • 157
          • Tuusula

          #5
          Ei kyllä ole kytkin luistanut tai muuta vastaavaa. Voisko tosiaan kytkin aiheuttaa nuo oireet? Myös välissä on tuntunut, että jarrut laahaisi, mutta tämä tuskin on mahdollista kun on uudet osat siellä. Eli vaihtu hidastuu turhan nopeasti, esim. jos vaihtaa vapaalle noin 80km/h vauhdista.

          En sitten tiedä liittyykö tuo vika mitenkään noihin muihin

          Comment

          • asvirkku
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 514
            • Bern

            #6
            Originally posted by Vane View Post
            Ei kyllä ole kytkin luistanut tai muuta vastaavaa. Voisko tosiaan kytkin aiheuttaa nuo oireet? Myös välissä on tuntunut, että jarrut laahaisi, mutta tämä tuskin on mahdollista kun on uudet osat siellä. Eli vaihtu hidastuu turhan nopeasti, esim. jos vaihtaa vapaalle noin 80km/h vauhdista.

            En sitten tiedä liittyykö tuo vika mitenkään noihin muihin
            Moi, arvelisin, että jomman kumman / molempien etujarrujen mäntä ruosteessa = jumissa.
            Tee niin, että aja kylmällä autolla 3 km jarruttelematta. Sitten räit levyihin, niin kuumentunut levy löytyy.

            Uusi mäntä maksaa noin 35€, tiivisteet 10€, voi vaihtaa itse.

            Mikäli levy on palanut kieroksi, voi sen vaihtaa helposti samalla.

            Kanittavan levyn voi tunnistaa myös muita enemmän jarrupölyn peitossa olevasta vanteesta.

            Ainakin halpa diagnosoida tämä.

            t AV
            e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

            Comment

            • Vane
              Bimmer Rookie
              • Apr 2003
              • 157
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by asvirkku View Post
              Moi, arvelisin, että jomman kumman / molempien etujarrujen mäntä ruosteessa = jumissa.
              Tee niin, että aja kylmällä autolla 3 km jarruttelematta. Sitten räit levyihin, niin kuumentunut levy löytyy.

              Uusi mäntä maksaa noin 35€, tiivisteet 10€, voi vaihtaa itse.

              Mikäli levy on palanut kieroksi, voi sen vaihtaa helposti samalla.

              Kanittavan levyn voi tunnistaa myös muita enemmän jarrupölyn peitossa olevasta vanteesta.

              Ainakin halpa diagnosoida tämä.

              t AV
              Kiitoksia kattavasta ohjeesta. Tämä täytyy kyllä testata.

              Hitto ku on talvirenkaissa vain peltivanteet, joten ei taida olla niin helppoa tuo jarrujen hiplaaminen.

              Comment

              • illu^^
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 1703
                • Kajaani

                #8
                Tuon jarru lisäyksen jälkeen sanoisin että jarru vikakin mahdollinen, jos vauhti hidastuu vapaalla rullaillessa. Jos normaali ajoissa alkaisi haisemaan niin silloin kytkin.

                Edit. eihän ne vanteet jarrujen hiplaamiseen vaikuta, koko vanne irti ja jne..


                Edit2. Minkälainen lastu? Joku halppis lastu, niin eihän sekään hyvää koneelle tee..

                Antakaa anteeksi, känniääliöitä koneella..
                Last edited by illu^^; 23-02-2008, 23:53.

                Comment

                • Vane
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2003
                  • 157
                  • Tuusula

                  #9
                  Eräs autonkorjaaja arveli, että vika voisi olla sytytyspuolissa. Voisiko esim kahden pytyn jääminen pelistä poissa tärisyttää koko autoa todella voimakkaasti?

                  Tosin samantien ku pysähtyy niin kone käy hyvin, eikä tärise paikallaan.

                  Comment

                  • Mikkomies84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1055
                    • Siilinjärvi

                    #10
                    Originally posted by Vane View Post
                    Kiitoksia kattavasta ohjeesta. Tämä täytyy kyllä testata.

                    Hitto ku on talvirenkaissa vain peltivanteet, joten ei taida olla niin helppoa tuo jarrujen hiplaaminen.
                    Kyllä sen selvästi huomaa, jos levy, ja sitäkautta vanne kuumenee. Noissahan alkupään malleissa on puolavikoja ollut, että osta vaikka käytettyjä puolia, ja kokeile auttaako mitään?

                    Comment

                    • MooMoo
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2006
                      • 169
                      • Forssa

                      #11
                      Originally posted by Vane View Post
                      Eräs autonkorjaaja arveli, että vika voisi olla sytytyspuolissa. Voisiko esim kahden pytyn jääminen pelistä poissa tärisyttää koko autoa todella voimakkaasti?

                      Tosin samantien ku pysähtyy niin kone käy hyvin, eikä tärise paikallaan.
                      Jos moottorin käynnissäkin on vikaa, niin koittaisin kyllä sillä vakio lastulla, kun sen aika nopeesti saa vaihdettuu, ja kokeileminen ilmasta on, niin näkee esiintyykö vikaa enään sillä, ja saa varmuuden onko virilastussa jotain vikaa.. Ja kyllä jos 2 pyttyä pois pelistä on, niin auto varmasti aikahyvin tärisee, porukoitten autosta kun oli 1 pytty pois pelistä, niin ravisti jo aikahyvin..

                      Villi veikkaus, Ja jos kerran paikallaan käy hyvin, eli tyhjäkäynnillä? Niin voiskohan suuttimet olla tukossa, et ei mee tarpeeks pensaa sillon ku kulutusta on enemmän, ja alkaa siks täristään..
                      Last edited by MooMoo; 24-02-2008, 12:02.

                      Comment

                      • Vane
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2003
                        • 157
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by MooMoo View Post
                        Jos moottorin käynnissäkin on vikaa, niin koittaisin kyllä sillä vakio lastulla, kun sen aika nopeesti saa vaihdettuu, ja kokeileminen ilmasta on, niin näkee esiintyykö vikaa enään sillä, ja saa varmuuden onko virilastussa jotain vikaa.. Ja kyllä jos 2 pyttyä pois pelistä on, niin auto varmasti aikahyvin tärisee, porukoitten autosta kun oli 1 pytty pois pelistä, niin ravisti jo aikahyvin..

                        Villi veikkaus, Ja jos kerran paikallaan käy hyvin, eli tyhjäkäynnillä? Niin voiskohan suuttimet olla tukossa, et ei mee tarpeeks pensaa sillon ku kulutusta on enemmän, ja alkaa siks täristään..
                        Täytyy vakiolastua testata. Se on Benzinon myymä.

                        Ei taida suuttimien kuntoa muuten voida testata kuin irti ja jonnekkin puhistukseen?

                        Täytyy huomenna myös tuo vannejuttu testata.

                        Comment

                        • Vane
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2003
                          • 157
                          • Tuusula

                          #13
                          Tuli testattua vanteiden lämpö. Apukuskinpuolen vanne lämpeää todella kuumaksi, joten taitaa viat tulla siitä.

                          Eli satulta lähtee tutkinnan alle.

                          Comment

                          • Vane
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2003
                            • 157
                            • Tuusula

                            #14
                            Apukuskin jarruletku vaihdettiin ja herkisteltiin mäntää -> ei ole enää tärisyttänyt tai haissut.

                            Vielä olisi lievää ongelmaa tehojen heittelyn suhteen. Tuntuu että pakkaspäivinä olisi paremmin vetoja koko kierrosalueella, kuin plus keleillä.

                            Comment

                            • MooMoo
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2006
                              • 169
                              • Forssa

                              #15
                              Pääsisköös jostain kosteella + kelillä sitä' kosteeta ilmaa koneeseen..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎