Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 S50B30 alaväännöt kateissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O.J
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 66
    • Helsinki

    E36 M3 S50B30 alaväännöt kateissa

    Eli ongelma otsikon mukainen, auto tuntuu mielestäni alakierroksilla todella laiskalta ja yläkierroksilla alkaa vasta tapahtua. Kone käy hyvin, tosin joskus tyhjäkäynnillä (ajettaessa esim. valoihin tultaessa, kun vaihtaa vapaalle) tekee sitä, että kierrokset hyppivät 1000-1500rpm:n välillä, mutta tämä hyvin vähäistä. Syksyllä katsastuksessa HC-arvot olivat hieman korkealla tyhjäkäynnillä, eivät meinanneet mennä millään alle sadan. Mikä neuvoksi, mistä lähteä vikaa etsimään?
    Last edited by O.J; 10-09-2008, 22:53. Reason: Vika löytynyt
  • kake
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 590
    • Kerava

    #2
    Originally posted by O.J View Post
    Eli ongelma otsikon mukainen, auto tuntuu mielestäni alakierroksilla todella laiskalta ja yläkierroksilla alkaa vasta tapahtua. Kone käy hyvin, tosin joskus tyhjäkäynnillä (ajettaessa esim. valoihin tultaessa, kun vaihtaa vapaalle) tekee sitä, että kierrokset hyppivät 1000-1500rpm:n välillä, mutta tämä hyvin vähäistä. Syksyllä katsastuksessa HC-arvot olivat hieman korkealla tyhjäkäynnillä, eivät meinanneet mennä millään alle sadan. Mikä neuvoksi, mistä lähteä vikaa etsimään?
    Melko varmasti vanos jumittanut toiseen asentoon. Alavääntö puuttuu koska imunokan ajoitus ei myöhäisty. Tähän voi syynä olla vanoksen solenoidi, kulunut akseli jne..
    Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

    Comment

    • O.J
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 66
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by O.J View Post
      Eli ongelma otsikon mukainen, auto tuntuu mielestäni alakierroksilla todella laiskalta ja yläkierroksilla alkaa vasta tapahtua. Kone käy hyvin, tosin joskus tyhjäkäynnillä (ajettaessa esim. valoihin tultaessa, kun vaihtaa vapaalle) tekee sitä, että kierrokset hyppivät 1000-1500rpm:n välillä, mutta tämä hyvin vähäistä. Syksyllä katsastuksessa HC-arvot olivat hieman korkealla tyhjäkäynnillä, eivät meinanneet mennä millään alle sadan. Mikä neuvoksi, mistä lähteä vikaa etsimään?

      Ongelma jatkuu...
      Kävin huhtikuun alussa testerissä: Vanos kunnossa, ilmamäärämittari mitattu: kunnossa, kaasuläppä vaihdettu: ei vaikutusta. Näytti vikaa DME-yksikköön, mutta voi kuulemma johtua tällöin monestakin eri syystä? Seuraava kysymys: voisivatko katit olla tukossa? Eivät kyllä kolise tms. Auto on tällä hetkellä todella puhditon, alhaalla ei mene mihinkään, ylhäällä jotenkuten. Alkaa olla vitsit vähissä... Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Kiitos jo etukäteen.

      Comment

      • kake
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 590
        • Kerava

        #4
        Mulla on hyllyssä yksi ylimääräinen DME, pyörähdä joskus Keravalla niin kokeillaan onko vika siinä. :think
        Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

        Comment

        • O.J
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 66
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by kake View Post
          Mulla on hyllyssä yksi ylimääräinen DME, pyörähdä joskus Keravalla niin kokeillaan onko vika siinä. :think
          Ok. Voisin pyörähtääkin, kiitos avusta. Auto menee huomenna pakokaasujen päästömittaukseen, jotta saadaan selvyyttä kattien tilanteeseen. Onko muuten tietoa, että missä tuo kyseinen DME-yksikkö sijaitsee?

          Comment

          • leppala
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 190
            • järvenpää

            #6
            Apparinpuolella tuulilasin lähettyvillä konehuoneen puolella.

            Comment

            • O.J
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 66
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by leppala View Post
              Apparinpuolella tuulilasin lähettyvillä konehuoneen puolella.
              Asia selvä, kiitos.

              Comment

              • O.J
                Bimmer Rookie
                • May 2007
                • 66
                • Helsinki

                #8
                Pitkällisten etsintöjen (6kk) jälkeen vika löytyi. Huvittavinta koko hommassa oli, että autossa ei koko aikana ollut "mitään" vikaa eli syynä uupuviin alavääntöihin oli irrallaan ollut vanokselle menevä anturin piuha. No tulipa vaihdettua samalla uusi ilmanmäärämittain, kaasuläpän sekä kampiakselin asentotunnistin sekä viimeisenä vanoksen ohjainyksikkö. Alunperin testeri viittasi vikaa DME:hen ja sellainenkin tuli kokeiltua ja vaihdettua, mutta vikaa ei kuitenkaan löytynyt. Kiitokset vielä kaikille vinkkejä antaneille...

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10034
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by O.J View Post
                  Pitkällisten etsintöjen (6kk) jälkeen vika löytyi. Huvittavinta koko hommassa oli, että autossa ei koko aikana ollut "mitään" vikaa eli syynä uupuviin alavääntöihin oli irrallaan ollut vanokselle menevä anturin piuha. No tulipa vaihdettua samalla uusi ilmanmäärämittain, kaasuläpän sekä kampiakselin asentotunnistin sekä viimeisenä vanoksen ohjainyksikkö. Alunperin testeri viittasi vikaa DME:hen ja sellainenkin tuli kokeiltua ja vaihdettua, mutta vikaa ei kuitenkaan löytynyt. Kiitokset vielä kaikille vinkkejä antaneille...
                  Ihan vaan mielenkiinnosta kysäisen,että kävitkö vikoodien luvussa jossain oikein "kunnon pajalla",vai jollain pikupajalla/kaverilla?Jos olet ns. merkkihuollossa käynyt,niin tuo liittimien tarkastaminen olisi pitänyt kyllä tajuta tehdä ennen kuin osia vaidellaan laatikollinen.

                  No täälläkin paikallinen merkkiliike "tunnisti" kaverin E39:n vian etsinnässä puolavian vanoksen mekaaniseksi viaksi,joten aina ei vaan osu...

                  Comment

                  • O.J
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 66
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Ihan vaan mielenkiinnosta kysäisen,että kävitkö vikoodien luvussa jossain oikein "kunnon pajalla",vai jollain pikupajalla/kaverilla?Jos olet ns. merkkihuollossa käynyt,niin tuo liittimien tarkastaminen olisi pitänyt kyllä tajuta tehdä ennen kuin osia vaidellaan laatikollinen.

                    No täälläkin paikallinen merkkiliike "tunnisti" kaverin E39:n vian etsinnässä puolavian vanoksen mekaaniseksi viaksi,joten aina ei vaan osu...

                    Auto oli tutulla, kylläkin merkkihuollossa. Liittimet oli jo kerran aikaisemmin käyty läpi (ilm. ei tarpeeksi hyvin). Ja itseasiassa tuo liitin oli ollut osittain kiinni eli välillä sai kosketusta välillä ei. Tiedä sitten, mikä ollut syynä irtoamiseen :think. Mielessäni kävi, että onko webaston asennuksen yhteydessä tammikuun loppupuolella irroitettu ja laitettu huonosti takaisin paikoilleen, kun ko. ongelmat alkoivat suunnilleen heti tämän jälkeen?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎