Eli ongelma otsikon mukainen, auto tuntuu mielestäni alakierroksilla todella laiskalta ja yläkierroksilla alkaa vasta tapahtua. Kone käy hyvin, tosin joskus tyhjäkäynnillä (ajettaessa esim. valoihin tultaessa, kun vaihtaa vapaalle) tekee sitä, että kierrokset hyppivät 1000-1500rpm:n välillä, mutta tämä hyvin vähäistä. Syksyllä katsastuksessa HC-arvot olivat hieman korkealla tyhjäkäynnillä, eivät meinanneet mennä millään alle sadan. Mikä neuvoksi, mistä lähteä vikaa etsimään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 M3 S50B30 alaväännöt kateissa
Collapse
X
-
Originally posted by O.J View PostEli ongelma otsikon mukainen, auto tuntuu mielestäni alakierroksilla todella laiskalta ja yläkierroksilla alkaa vasta tapahtua. Kone käy hyvin, tosin joskus tyhjäkäynnillä (ajettaessa esim. valoihin tultaessa, kun vaihtaa vapaalle) tekee sitä, että kierrokset hyppivät 1000-1500rpm:n välillä, mutta tämä hyvin vähäistä. Syksyllä katsastuksessa HC-arvot olivat hieman korkealla tyhjäkäynnillä, eivät meinanneet mennä millään alle sadan. Mikä neuvoksi, mistä lähteä vikaa etsimään?Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
-
-
Originally posted by O.J View PostEli ongelma otsikon mukainen, auto tuntuu mielestäni alakierroksilla todella laiskalta ja yläkierroksilla alkaa vasta tapahtua. Kone käy hyvin, tosin joskus tyhjäkäynnillä (ajettaessa esim. valoihin tultaessa, kun vaihtaa vapaalle) tekee sitä, että kierrokset hyppivät 1000-1500rpm:n välillä, mutta tämä hyvin vähäistä. Syksyllä katsastuksessa HC-arvot olivat hieman korkealla tyhjäkäynnillä, eivät meinanneet mennä millään alle sadan. Mikä neuvoksi, mistä lähteä vikaa etsimään?
Ongelma jatkuu...
Kävin huhtikuun alussa testerissä: Vanos kunnossa, ilmamäärämittari mitattu: kunnossa, kaasuläppä vaihdettu: ei vaikutusta. Näytti vikaa DME-yksikköön, mutta voi kuulemma johtua tällöin monestakin eri syystä? Seuraava kysymys: voisivatko katit olla tukossa? Eivät kyllä kolise tms. Auto on tällä hetkellä todella puhditon, alhaalla ei mene mihinkään, ylhäällä jotenkuten. Alkaa olla vitsit vähissä... Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Kiitos jo etukäteen.
Comment
-
-
Originally posted by kake View PostMulla on hyllyssä yksi ylimääräinen DME, pyörähdä joskus Keravalla niin kokeillaan onko vika siinä. :think
Comment
-
-
Pitkällisten etsintöjen (6kk) jälkeen vika löytyi. Huvittavinta koko hommassa oli, että autossa ei koko aikana ollut "mitään" vikaa eli syynä uupuviin alavääntöihin oli irrallaan ollut vanokselle menevä anturin piuha. No tulipa vaihdettua samalla uusi ilmanmäärämittain, kaasuläpän sekä kampiakselin asentotunnistin sekä viimeisenä vanoksen ohjainyksikkö. Alunperin testeri viittasi vikaa DME:hen ja sellainenkin tuli kokeiltua ja vaihdettua, mutta vikaa ei kuitenkaan löytynyt. Kiitokset vielä kaikille vinkkejä antaneille...
Comment
-
-
Originally posted by O.J View PostPitkällisten etsintöjen (6kk) jälkeen vika löytyi. Huvittavinta koko hommassa oli, että autossa ei koko aikana ollut "mitään" vikaa eli syynä uupuviin alavääntöihin oli irrallaan ollut vanokselle menevä anturin piuha. No tulipa vaihdettua samalla uusi ilmanmäärämittain, kaasuläpän sekä kampiakselin asentotunnistin sekä viimeisenä vanoksen ohjainyksikkö. Alunperin testeri viittasi vikaa DME:hen ja sellainenkin tuli kokeiltua ja vaihdettua, mutta vikaa ei kuitenkaan löytynyt. Kiitokset vielä kaikille vinkkejä antaneille...
No täälläkin paikallinen merkkiliike "tunnisti" kaverin E39:n vian etsinnässä puolavian vanoksen mekaaniseksi viaksi,joten aina ei vaan osu...
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostIhan vaan mielenkiinnosta kysäisen,että kävitkö vikoodien luvussa jossain oikein "kunnon pajalla",vai jollain pikupajalla/kaverilla?Jos olet ns. merkkihuollossa käynyt,niin tuo liittimien tarkastaminen olisi pitänyt kyllä tajuta tehdä ennen kuin osia vaidellaan laatikollinen.
No täälläkin paikallinen merkkiliike "tunnisti" kaverin E39:n vian etsinnässä puolavian vanoksen mekaaniseksi viaksi,joten aina ei vaan osu...
Auto oli tutulla, kylläkin merkkihuollossa. Liittimet oli jo kerran aikaisemmin käyty läpi (ilm. ei tarpeeksi hyvin). Ja itseasiassa tuo liitin oli ollut osittain kiinni eli välillä sai kosketusta välillä ei. Tiedä sitten, mikä ollut syynä irtoamiseen :think. Mielessäni kävi, että onko webaston asennuksen yhteydessä tammikuun loppupuolella irroitettu ja laitettu huonosti takaisin paikoilleen, kun ko. ongelmat alkoivat suunnilleen heti tämän jälkeen?
Comment
-
Comment