Announcement

Collapse
No announcement yet.

318is käy kolmella pytyllä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tero_v
    BTCF Member
    • Sep 2006
    • 970
    • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

    318is käy kolmella pytyllä

    ongelma alkoi noin kuukausi sitten. pitkän tasakaasu ajon jälkeen n.15km, hiljensin risteykseen ja auto pelasi, mutta kun lähdin risteyksestä, niin kävi kolmella n. 300m kunnes rupesi pelaamaan. sen jälkeen meni 2 viikkoa ongelmitta, kun taas teki saman. ja nyt äsken taas kun hiljensin risteykseen niin siitä kun lähdin niin kävi kolmella ja ajoin kotiin 3km niin välillä kävi täysillä, mut ku tähän pihaan tulin niin käy kokoajan kolmella.

    kellään ollu samanlaisia ongelmia? tulpat on uudet, että ne on ainakin pois suljettu.
    E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
    650hp/850nm 1.8bar
    1/4m 11.48s/208km/h
    100-150km/h 2.01s
    100-200km/h 6.99s


    EX jatkeet:
    e39 528 M-Sport -99
    e36 318is "M-sport" -92
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    #2
    tulpanjohot kannattaa tarkistaa/vaihtaa, ja voi vika olla myös pyörijässä tai jakajan kannessa

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16418
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by Haukkis View Post
      tulpanjohot kannattaa tarkistaa/vaihtaa, ja voi vika olla myös pyörijässä tai jakajan kannessa
      Yksi mikä on varma niin 318is-koneessa ei ole vikaa pyörijässä tai jakajan kannessa... niitä ei ole tuossa koneessa. Ja johdoista niin ei edes kannata kysyä tarvikeliikkeistä, hinta kl-varaosien orkkisjohtoihin kovempi, kl-hinta 120 € ja tulee kaikki muovikannakkeet samaan hintaan. Siis e36 koneessa ainakin.

      Comment

      • Haukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 1366
        • Valkeala

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        Yksi mikä on varma niin 318is-koneessa ei ole vikaa pyörijässä tai jakajan kannessa... niitä ei ole tuossa koneessa. Ja johdoista niin ei edes kannata kysyä tarvikeliikkeistä, hinta kl-varaosien orkkisjohtoihin kovempi, kl-hinta 120 € ja tulee kaikki muovikannakkeet samaan hintaan. Siis e36 koneessa ainakin.
        Ai katos toi olikii is Nii oliks tossa koneessa sitte jokaselle omat puolat vai miten se oli? Voisko puolassa sitte olla vika?

        Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

        Comment

        • tero_v
          BTCF Member
          • Sep 2006
          • 970
          • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Yksi mikä on varma niin 318is-koneessa ei ole vikaa pyörijässä tai jakajan kannessa... niitä ei ole tuossa koneessa. Ja johdoista niin ei edes kannata kysyä tarvikeliikkeistä, hinta kl-varaosien orkkisjohtoihin kovempi, kl-hinta 120 € ja tulee kaikki muovikannakkeet samaan hintaan. Siis e36 koneessa ainakin.
          vähä ristuksen kalliit tulpan johdot

          Ai katos toi olikii is Nii oliks tossa koneessa sitte jokaselle omat puolat vai miten se oli? Voisko puolassa sitte olla vika?
          jep. joka sylinterille on oma puolansa
          E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
          650hp/850nm 1.8bar
          1/4m 11.48s/208km/h
          100-150km/h 2.01s
          100-200km/h 6.99s


          EX jatkeet:
          e39 528 M-Sport -99
          e36 318is "M-sport" -92

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16418
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by tero_v View Post
            vähä ristuksen kalliit tulpan johdot


            Joo (kai) mutta tarvike kuparijohdot 130 € ja hiilijohdot +250 €...

            Comment

            • tero_v
              BTCF Member
              • Sep 2006
              • 970
              • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

              #7
              nyt taas auto toimi, ku oli seissyt 6h ja kone jäähtynyt
              E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
              650hp/850nm 1.8bar
              1/4m 11.48s/208km/h
              100-150km/h 2.01s
              100-200km/h 6.99s


              EX jatkeet:
              e39 528 M-Sport -99
              e36 318is "M-sport" -92

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1985
                • Tampere

                #8
                Mulla oli lambdat rikki niin kävi vajailla pytyillä. Just tollasta rytkytystä ja nykimistä piti. Niistä kyllä tulikin vikakoodit, ettei tarvinnu paljoa arvailla missä vika.

                Comment

                • tomiy
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 78
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by tero_v View Post
                  ongelma alkoi noin kuukausi sitten. pitkän tasakaasu ajon jälkeen n.15km, hiljensin risteykseen ja auto pelasi, mutta kun lähdin risteyksestä, niin kävi kolmella n. 300m kunnes rupesi pelaamaan. sen jälkeen meni 2 viikkoa ongelmitta, kun taas teki saman. ja nyt äsken taas kun hiljensin risteykseen niin siitä kun lähdin niin kävi kolmella ja ajoin kotiin 3km niin välillä kävi täysillä, mut ku tähän pihaan tulin niin käy kokoajan kolmella.

                  kellään ollu samanlaisia ongelmia? tulpat on uudet, että ne on ainakin pois suljettu.
                  Epäilen että puola mennyt. kun joka sylinterille on oma puola... vois olla kun kerta pelaa ku kone jäähtyy. :think
                  sigpic
                  520 e12 -78
                  318iS e36 -93
                  318i e30 -88
                  520i e34 -90
                  525iA e34 -92
                  728iA e38 -97
                  530dA e39 -01
                  530dA m-sport touring e39 -02
                  530dA m-sport touring e61 -08
                  116i e87 -10
                  530dA x-drive touring f11 -11
                  X5 eDrive40 f15 -16

                  Comment

                  • tero_v
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 970
                    • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                    #10
                    Originally posted by pheno View Post
                    Mulla oli lambdat rikki niin kävi vajailla pytyillä. Just tollasta rytkytystä ja nykimistä piti. Niistä kyllä tulikin vikakoodit, ettei tarvinnu paljoa arvailla missä vika.
                    lambda on vaihdettu n. kuukausi sitten kun se levis ja bensankulutus oli tähtitieteellinen. eli se on pois suljettu.

                    Epäilen että puola mennyt. kun joka sylinterille on oma puola... vois olla kun kerta pelaa ku kone jäähtyy.
                    tuo on sinänsä vittumainen vika, ku se katoaa. täytyy ajaa vaan menemään ja odottaa että se yks pytty katoaa kokonaan pelistä, niin löytyy vikakin helpommin.
                    E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                    650hp/850nm 1.8bar
                    1/4m 11.48s/208km/h
                    100-150km/h 2.01s
                    100-200km/h 6.99s


                    EX jatkeet:
                    e39 528 M-Sport -99
                    e36 318is "M-sport" -92

                    Comment

                    • TeeDee
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 497
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Tarkastahan meneekö tulpille öljyä. Itsellä teki m50b25 ihan samaa siitä syystä että venttiilikannentiiviste vuosi öljyä tulpille. Kaikenlisäksi tuo on vielä erittäin halpa vika jos sillä selviää.
                      Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90

                      Comment

                      • tero_v
                        BTCF Member
                        • Sep 2006
                        • 970
                        • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                        #12
                        Originally posted by TeeDee View Post
                        Tarkastahan meneekö tulpille öljyä. Itsellä teki m50b25 ihan samaa siitä syystä että venttiilikannentiiviste vuosi öljyä tulpille. Kaikenlisäksi tuo on vielä erittäin halpa vika jos sillä selviää.
                        noku sekin on uusi, ku tein jäköpää remontin syksyllä ja vaihdoin nostajat, niin vaihdoin tiivisteen uuteen, niin tuskin vuotaa, mut voishan sen kuitenkin tarkistaa.
                        E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                        650hp/850nm 1.8bar
                        1/4m 11.48s/208km/h
                        100-150km/h 2.01s
                        100-200km/h 6.99s


                        EX jatkeet:
                        e39 528 M-Sport -99
                        e36 318is "M-sport" -92

                        Comment

                        • isowner
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2007
                          • 79

                          #13
                          laitappa auto kylmänä käyntiin,sitten kuumailmapuhaltimella puolille lämpöä(kuitenkin järki päässä,ettei sula).jos tipahtaa taas kolmelle,voisi puolassa kuvitella olevan vikaa...
                          M42B18

                          Comment

                          • TeeDee
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 497
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Originally posted by tero_v View Post
                            noku sekin on uusi, ku tein jäköpää remontin syksyllä ja vaihdoin nostajat, niin vaihdoin tiivisteen uuteen, niin tuskin vuotaa, mut voishan sen kuitenkin tarkistaa.
                            En tiä miten tuossa koneessa, mutta ainakin juuri m50b25 alkaa vuotamaan todella helposti. Ei ole niin iso homma tarkistaa etteikö se kannattaisi.
                            Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90

                            Comment

                            • isowner
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2007
                              • 79

                              #15
                              miten se öljy voisi vaikuttaa siellä tulpanreijissä vain lämpimänä?jos kerran jäähdyttyään toimii taas ok...?:think
                              M42B18

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎