Niinkö meinaisit??:think Onko siitä sinkityksestä jotain haittaa sitten?:think Olis vaan kiva tehdä kunnolla asiat ettei ala heti 1-2 vuoden päästä olla samanlaiset!! Kuitenkin ajattelin pitää tuota auto hetken tuossa!!
no jos ne alkuperäiset lokarit on pysynyt ruosteettomana jo 15 vuotta, niin mihin ne siitä yhtäkkiä ruostuu, jos maalipinta on alkuperäinen ja ehjä... meinasitko että putsaisit kiiltävälle pellille päältä ja sisältä ja tekisit pohjatkin uusiks? eipä taida olla mitään järkeä... ennemmin lahoaa muu koppa päältä
Niinkö meinaisit??:think Onko siitä sinkityksestä jotain haittaa sitten?:think Olis vaan kiva tehdä kunnolla asiat ettei ala heti 1-2 vuoden päästä olla samanlaiset!! Kuitenkin ajattelin pitää tuota auto hetken tuossa!!
Tuossa tuo pointti jo tulikin, mutta älä edes kuvittele hiovasi ehjää alkuperäispohjaväriä,väriä ja lakkaa lokasuojista joissa se vain on virheettömänä yli 12-vuotta jo pysynyt. Eli jos ne on tuon reilun kymmenen vuotta pysyneet ehjinä, niin ne pysyvät ehjinä myös seuraavan kymmenen vuotta ja sillon kiesisi on jo 99%:n varmuudella Toyotan nokka-akseleissa...
Toki se kuumasinkkaus pidentää ko.lokasuojan elinikää abaut 50-100-vuotta, mutta maalin tartuntaongelmat katkaisee kuitenkin lennon näiltäkin osin jo taas muutaman vuoden kuluttua.
Tuossa tuo pointti jo tulikin, mutta älä edes kuvittele hiovasi ehjää alkuperäispohjaväriä,väriä ja lakkaa lokasuojista joissa se vain on virheettömänä yli 12-vuotta jo pysynyt. Eli jos ne on tuon reilun kymmenen vuotta pysyneet ehjinä, niin ne pysyvät ehjinä myös seuraavan kymmenen vuotta ja sillon kiesisi on jo 99%:n varmuudella Toyotan nokka-akseleissa...
Toki se kuumasinkkaus pidentää ko.lokasuojan elinikää abaut 50-100-vuotta, mutta maalin tartuntaongelmat katkaisee kuitenkin lennon näiltäkin osin jo taas muutaman vuoden kuluttua.
OK homma! Täytynee katsella hyväkuntoiset loksut ja vain maalauttaa!! Kiitosta teille Hemi ja Bemu2000!
Itsellä on e36 touringissa KAHAlta hankittu tarvike loksu. Sopivuudessa ei ollut oikeastaan mitään ongelmaa, mutta kahdessa vuodessä alkanu jo happanemaan kolmesta kohtaa. Tavan happopohjat pintavärin alla.
En kyllä varsinaisesti suosittelemaan näitä alkais....
Miten pystyy helposti erottamaan tarvike ja orggis pellit toisistaan? Pitäisi saada alkuperäiset lokarit omaan e36 (tarvikkeet ruostuu käsiin), mutta jos ostan käytetyt pellit niin olisi mukava olla 100% varma niiden aitoudesta..
Miten pystyy helposti erottamaan tarvike ja orggis pellit toisistaan? Pitäisi saada alkuperäiset lokarit omaan e36 (tarvikkeet ruostuu käsiin), mutta jos ostan käytetyt pellit niin olisi mukava olla 100% varma niiden aitoudesta..
Amaöörillä tietenkin tunnistus on hieman vaikeampaa, mutta jos nyt on nähnyt irroitetun orggiksen niin eiköhän ne erota ihan visuaalisesti ja tietenkin usein myös painosta.
Paikallaan olevan tarvikkeen tietenkin erottaa huonosta sopivuudesta(erityisesti konepeiton/lokasuojan takapään saumasta).
Kun oman e36 ruostepaikat pistettiin kuntoon niin mm.toinen etulokari meni uusiksi ja tarvikelokari siihen tilalle..en ole itse maallikkona kyllä mitään eroa alkuperäiseen huomannut ja pajaltakin kehuivat istuvuutta.
Joku 5 vuotta vaihdettiin silloiseen E36 sedaniin KL-varaosasta ostettu etulokari. Sopivuus oli sitä luokkaa että meinasi *itutuksesta tukka lähteä. Varmaan kannattaa mallailla ennen maalausta ja kiinnipanoa.
Kun oman e36 ruostepaikat pistettiin kuntoon niin mm.toinen etulokari meni uusiksi ja tarvikelokari siihen tilalle..en ole itse maallikkona kyllä mitään eroa alkuperäiseen huomannut ja pajaltakin kehuivat istuvuutta.
Sehän riippuu tosiaan vain sitten siitä "kuinka maallikko" tässä asiassa oikein on. Eli oma jos vaatimustaso riittää tarvikkeen sopivuudelle, niin silloinhan se tietenkin riittää. Näin ammatillisesta näkökulmasta ne kuitenkin sopii kuin juosten kustu.
Miten nämä purkaamoliikkeet, tietääkö ne ovatko myymässä tarviketta vai alkuperäistä?
Tällaiset kiinnostaisi mutta haluaisin olla varma niiden aitoudesta
no niin tänään oli omaan e36 jännät paikat kun piti tarvike etuloksu asentaa ja tuli täältä luettua ettei ne sovi ollenkaan,kaiken lisäksi tuli jo se maalattua oikeaan väriinkin, mutta mitä turhia meni heittämällä kiinni!(kaikki kiinnitysreiät oikeassa kohdassa) ja konepellin ja oven rako on juuri sopiva ja tasainen.
mitään muutakaan eroa en kyllä huomannu niissä. olivat ihan samanlaiset ja painosetkin.en ainakaan kädessä huomannu mitään eroa painossa. nyt kelpaa taas bemmmillä ajella.
no niin tänään oli omaan e36 jännät paikat kun piti tarvike etuloksu asentaa ja tuli täältä luettua ettei ne sovi ollenkaan,kaiken lisäksi tuli jo se maalattua oikeaan väriinkin, mutta mitä turhia meni heittämällä kiinni!(kaikki kiinnitysreiät oikeassa kohdassa) ja konepellin ja oven rako on juuri sopiva ja tasainen.
mitään muutakaan eroa en kyllä huomannu niissä. olivat ihan samanlaiset ja painosetkin.en ainakaan kädessä huomannu mitään eroa painossa. nyt kelpaa taas bemmmillä ajella.
eikä ollut kallis kun 32e+matkahuoltokulut.
Mistä tilasit ja minkä merkkiset pellit? Miten teit pohjat / millä aineilla? Olen nyt kuullut eriäviä mielipiteitä esim siitä pitääkö se musta varastomaali hioa kokonaan pois vai ei... Ja tuleeko sen jälkeen happo/epoksi ja sitten pinta? Tuntuu vain oudolle miksi laittaa happoa ainakaan sen mustan pinnan päälle. Epoksin nyt ymmärtäisi paremmin.
Mistä tilasit ja minkä merkkiset pellit? Miten teit pohjat / millä aineilla? Olen nyt kuullut eriäviä mielipiteitä esim siitä pitääkö se musta varastomaali hioa kokonaan pois vai ei... Ja tuleeko sen jälkeen happo/epoksi ja sitten pinta? Tuntuu vain oudolle miksi laittaa happoa ainakaan sen mustan pinnan päälle. Epoksin nyt ymmärtäisi paremmin.
varastomaalin hioin 400 vesihiomapaperilla. sisäpuolelta en jaksanu kunnolla mutta ulkopuolelta otin aika huolella mutta en ihankirkkaalle pellille asti.tästä itsekin kuullu monenlaisia mielipiteitä(pitääkö hioa pellille asti vai jättää sellaiseksi) mutta itsellä näin onnistunut ihan kohtuu hyvin. yhen lokarin jonka tein kolme vuotta sitten näin on vieläkin ruosteeton.
sen jälkeen happopohjamaalia(deber) tuli vedettyä useita kerroksia.pari päivää kuivuttua hioin sen sitten 600 ja 800 vesipaperilla. sitten ei muuta ku pintamaalit niskaan. ihan kohtuullinen jälki tuli:
vähän se on aplarilla mutta se johtunee minun puutteellisista taidoista maalata ja maalaus tilasta.
Last edited by Diz; 16-05-2009, 10:45.
Reason: vähän tarkensin
Eikö tuo happo pitäisi kuitenkin olla metallia vasten? Jos varastomaali jää päälle niin eikö pelkkä epoksi riitä pohjalle? Itsellänikin olisi tuossa lokareiden maalaus tiedossa niin vähän kyselen..
Osaisiko Hemi kertoa oikeaoppiset vaiheet uuden pellin maalaukseen?
Comment