Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kulutukset???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bouma
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 3108
    • Tampere

Originally posted by [BMW] View Post
    Noniinno 325 vei matka-ajossa jotain 8,5. Kyllähän se ajotietokone näyttää välillä 6.5-7.2 matkalle kun nollaa sen vauhdissa mutta todellisesti menee se alle 8 litraa. Tuostakin kun jarrut herkistelis ja laittas renkaisiin enempi painetta niin varmasti kulutus hieman laskisi. Mutta lähinnä sitä tarkoitan että tuo 2.8l moottori on huomattavasti mukavampi/parempi kuin vanhempi 2.5l, käy koe ajaa molemmat niin tiedät...
    Juu juu ymmärrän täysin mitä tarkoitit ja olen kyllä ajanut molemmilla koneilla ja onhan ero kuin yöllä ja päivällä! 2.8 vääntää niin paljon alempaa ja onhan se hieno ominaisuus matka-ajossa. Annoin ehkä ymmärtää väärin mitä tarkoitin, lähinnä siitä oli kysymys että moni väittää että 2.8 kone on taloudellisempi kuin 2.5 ja minä olen siinä asiassa erimieltä!

Itse lähdin omalla muovilla matkalle ja tankkasin tankin niin piripintaan kun pysty. Ajoin omalla 325IA:lla 720km matka-ajoa(keskinopeus 89km/h) ja määränpäässä sain menee 50,4l tankkiin! Jokainen voi laskea keskikulutuksen siitä! Tiedä sitten kuinka paljon ero tosiaan on manuaalin ja automaatin välityksillä kun aletaan vertaileen kulutuksissa mutta tuo tomaatti on kyllä pikkuruokainen!?:think
    MB CLS-12 350CGI AMG

MYSTINEN.FI

Comment

• Bemu500
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 2992
      • INvaLA

Originally posted by Bouma View Post
      Juu juu ymmärrän täysin mitä tarkoitit ja olen kyllä ajanut molemmilla koneilla ja onhan ero kuin yöllä ja päivällä! 2.8 vääntää niin paljon alempaa ja onhan se hieno ominaisuus matka-ajossa. Annoin ehkä ymmärtää väärin mitä tarkoitin, lähinnä siitä oli kysymys että moni väittää että 2.8 kone on taloudellisempi kuin 2.5 ja minä olen siinä asiassa erimieltä!

Itse lähdin omalla muovilla matkalle ja tankkasin tankin niin piripintaan kun pysty. Ajoin omalla 325IA:lla 720km matka-ajoa(keskinopeus 89km/h) ja määränpäässä sain menee 50,4l tankkiin! Jokainen voi laskea keskikulutuksen siitä! Tiedä sitten kuinka paljon ero tosiaan on manuaalin ja automaatin välityksillä kun aletaan vertaileen kulutuksissa mutta tuo tomaatti on kyllä pikkuruokainen!?:think
      Itellä pihassa 325i sekä 328i ja kyllä tuo 328i vie selvästi vähemmän ainetta mitä tuo 325i. Itellä n. 3000km keskikulutus tolla 328:lla 9.0 ja tolla 325:lla vajaan kympin.

edit. ja toisekseen tollasilla yhden tankin ajeluilla ei mun mielestä oo paskankaan merkitystä kun aletaan pitempi aikasta kulutusta vertailemaan.
      -Official member of BTCF-Sauna team-

e91 325i -06

Comment

• Bouma
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 3108
        • Tampere

Originally posted by Bemu500 View Post
        edit. ja toisekseen tollasilla yhden tankin ajeluilla ei mun mielestä oo paskankaan merkitystä kun aletaan pitempi aikasta kulutusta vertailemaan.
        Ei ole kyllä mitään yhden kerran lasku juttuja!
        MB CLS-12 350CGI AMG

MYSTINEN.FI

Comment

• Bemu500
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 2992
          • INvaLA

Originally posted by Bouma View Post
          Ei ole kyllä mitään yhden kerran lasku juttuja!
          Niin no tos ylhäällä kyllä sulla oli, mut itellä nyt 3000km vertailu ja toi 325 vie noin litran enemmän sadalle.
          -Official member of BTCF-Sauna team-

e91 325i -06

Comment

• Bouma
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 3108
            • Tampere

Originally posted by Bemu500 View Post
            Niin no tos ylhäällä kyllä sulla oli, mut itellä nyt 3000km vertailu ja toi 325 vie noin litran enemmän sadalle.
            Eipäs nyt aleta nussii pilkkua! Tuossa nyt oli yksi esimerkki siitä mitä olen saanut auton kuluttamaan! Usein tulee laskettua kulutuksia kun matka-ajoa harrastan enemmänkin! Tuo nyt oli ehkä se paras mihin olen auton saanut meneen! Kyllä joskus esim. Tre-jyväskylä-Tre on kulutus ollut yli 7.5l/100km! Niin paljosta tuo kulutus riippuu ettei jaksa edes luetella!
            Last edited by Bouma; 16-03-2008, 22:21.
            MB CLS-12 350CGI AMG

MYSTINEN.FI

Comment

• Calypsocoupe
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 2932
              • EFNU

3000-4000km kuussa, kaikki tankkaukset kirjattuna, ratasessiot mukaanluettuna:

Karvan verran rikkaalla kävi tuolloin lambdan lämpötilojen takia, mutta ei pitäisi vaikuttaa kauheasti. Kerkeäis vielä kirjata syyskuusta asti, kuitit olis tallessa..
              - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

Comment

• kt10734
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 370
                • Uusimaa

Näyttäis tuo omani nyt sitten vievän noin 7,5l satkulle maantiellä, noin 110km/h. En ole sen tarkempia mittauksia vielä muille ajoille tehnytkään.

Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

Comment

• 928 GTS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1559
                  • Helsinki

Kaikki menee mitä ehtii tankkaamaan eli vähän päälle 9L satasella lyhyessä pätkäajossa. Porsche on paljon taloudellisempi kun se ei ole kuluttanut tippakaan 2003 kevään jälkeen.
                  -92 928 GTS
                  -98 550 Maranello

Comment

• kt10734
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 370
                    • Uusimaa

Originally posted by 928 GTS View Post
                    Kaikki menee mitä ehtii tankkaamaan eli vähän päälle 9L satasella lyhyessä pätkäajossa. Porsche on paljon taloudellisempi kun se ei ole kuluttanut tippakaan 2003 kevään jälkeen.
                    OT: Toi 928 on muuten aika siisti peli...varsinkin takaapäin

Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

Comment

• Seratone
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2008
                      • 40
                      • Helsinki

Automaagi 328 juopottelee nätissä ajossa suurinpyörtein maantie 7l/100km ja kaupungilla ajelles 10. Tosin on myönnettävä, ettei ihan niin nätisti tuu periaatteesta ajettua, kun auto liikahtaa melko ilosesti. Etukäteen hiukan kammotti et mitäköhän tuo mahtaa hörppiä, mut positiivisesti olin yllättyny kulutuksista. Jos yhdes käydää miehen kans ajeleen, niin ei mun takii tarvi jatkuvasti tankille pysähtyä
                      Hyvää kannatti odottaa - viimeinkin OMA bemmu!
                      -96 328CiA //M-Sport Avusblau metallic

[20:21] <@hammu> sera on kyl kevyesti sellane sihteerioptik

Comment

• is power
                        Newbiemmer
                        • Jul 2007
                        • 13

Mitäs tehdas ilmoittaa 323:n, 325:n ja 328:n kulutukseksi?

Comment

• Bemaristi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 240
                          • Kaarina

Originally posted by is power View Post
                          Mitäs tehdas ilmoittaa 323:n, 325:n ja 328:n kulutukseksi?
                          Keskikulutukset manuaaliaskisille:

323: 9.0l / 100km

325 (ilman Vanosta): 9.8l / 100km

325 (Vanoksella): 9.1l / 100km

328: 9.2l / 100km

Comment

• jonne
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 248
                            • Rusko

Reipasta matka-ajoa

Tein Pohjoissuomen reissun johon sisältyi Norjan tuntureita ja serpentiiniä yms.
                            Kilometrejä tuli noin 4000 ja keskikulutus oli 8,5 litraa satasella tankkauksista mitattuna.
                            Matkavauhti oli välillä reipasta ja ohiteltua tuli kolmosella revittäen jne.
                            Ei mitään suurta säästämistä, mutta ei jatkuvaa tempoiluakaan.

Autossa kolme henkeä ja tavaratila täynnä rojua eli kokonaispaino jotain 1440kg(auto) + 240(ihmiset) + 70kg(rojut) = noin 1750 kg

Tämä siis 328i Touringilla jolla ajettu 180000 km mittarin mukaan.
                            (todelliset kilometrit voivat toki olla enemmänkin....)
                            Renk.... kiinan rinkuloissa 225/45ZR17 paineita akseleittain 2,7 ja 3,2 bar

Johonkin kuuden litran tuntumaan pääseminen edellyttäisi kyllä täysin paavimaista ajoa, alamäen, myötätuulen ja auringon taakse.
                            Voisihan sitä joskus yrittää...
                            Mikä laulaen tulee, se tulee.

BMW E39 M5, vm. 2002

Comment

• L7R
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2006
                              • 30

Tässä vm. 97 vanos (m52) moottorien kulutukset suoraan 320i:n käyttöohjekirjasta.

Touringissa yllättävän pieni ero verrattuna painoon. Ja tomaatin kulutukset on kaupungissa aikas hulppeat. =)

EDIT: Ja pienin kulutus jonka olen 320i:llä saanut välillä JKL-TRE oli 6,5 litraa kesänopeuksilla rajoituksia noudattaen ja ohitukset ainoastaan 2-kaistaisilla osuuksilla. Alla tosin 195 leveät renkaat. Muistaakseni noin 1/2 - 1 litraa nousee kulutus 225 sarjalaisissa.
                              Last edited by L7R; 27-11-2008, 22:32.

Comment

• L7R
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2006
                                • 30

Löytyisikö jonkun 328i:n omistajalta käyttöohjekirjastaan nuo puuttuvat kulutukset?

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎