Veikkaan laturia, itellä nimittäin hyvinkin samanlainen ääni ja se tuli laturista. Tosin mulla ei ole mitään eroa äänessä, paino kytkimen pohjaan tai ei. Sain selville ton äänen tänää stetoskooppilla, jonka hain Biltemasta. Makso 8 €. Päähän tuli sellanen alumiinipuikko. Tökkäsin sen laturin kanteen ja jestas mikä ääni !!!
Kuuluukos tuo ääni kaikilla vaihteilla, ajossa? Itsellä entisessä pirssissä piti pahimman ulinan 1. vaihteella.. Myöhemmin rupes sitten pitämään muutkin vaihteet ääntä, 5. vaihdetta lukuunottamatta.
Kyllähä nuo vähän tuppaavat ääntelemään ihan vanhuuttaan. Mutta suosittelen vaihdekepin pussin irroittamista sekä sitä kumitötsää mikä on kepin ympärillä, senkun ottaa irti niin kuulee kyl aika hyvin mikäli laatikossa joku ääntää. Noin niinku ajossa esim...
Jep. Noo eiköhä tuo kuntoo saada ja sitten kovaa ajoa Vaikka eihä tossa mitää rikki vielä olekkaa, mut oon semmone et tahon ehkästä nuo... Vitun kiva jossain keskel mettää jos esim. painelaakeri levii...
Nojoo olin ehkä vähän ajatuksissani kun kirjotin, en tarkottanu että se nyt varmasti just joku laakeri vaihdelootassa.
Mutta vika melko varmasti löytyy vaihtipyörän ja kardaanin välistä
Voi olla! Vitusti on kyllä ehoteltu paikkoja, ei se selvii ku pukille laitettuna. Kaveri kävi tossa äske ja ehotti kytkinlevyjä... :think
Mut onpaha vaihtoehtoja... Luultavasti se on joku laakeri vaihelaatikosta... Onneks se laakeri ei oo kallis... Mut hommaaha sen vaihossa on... Jospa siitä 300euroon selviäis... Koetetaas nyt jos ne öljyt auttas yhtää.
Jaha taitaa olla sittenki painelaakeri! Tänään sitä taas kuuntelin ja se ääni kuulu kytkin pohjassaki. Tosin hieman vaimeemmi, vaihteen ku iskin ni sitte se hiljeni...
Comment