Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 pensapumppu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • darex
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 180
    • Soini

E36 pensapumppu

Ehtoota

Kaikki alkoi 3 viikkoa sitten kun 318i pemarini jätti minut kaupan pihaan. Ei pienintäkää lupausta käyntiin lähtemisestä. Onneks olin nokkela ja epäilin heti pensapumppua, takapenkki hele*ettiin ja korvahöröllä kuuntelemaan. Mitään ei kuulunut. Parin sahailun jälkeen pumppu kuitenkin heräsi ja auto toimi viikon ilman ongelmia.

Paikallinen varaosamyyjä oli pemarimies ja kertoi minulle että koputa nyrkillä apukuskin tankinpohjaa jos vielä tuollaista tekee. Viimeisen viikon aikana lähes jokapäivä olen joutunut koputtelemaan ja aina on lähtenyt.

Vaan koitti tämäkin päivä kun koputtelu ei enää auttanut. Virtakynällä mittasin ja siihen anturaan kyllä tulee virta mutta pensapumpulle ei tule virtaa. Otin pumpun irti ja annoin sille 12v virtaa ja pumppu toimii hyvin.

Missä vika kun pumppu ei saa virtaa? Sulake on ehjä. Entä ratkaisu? Voinko vetää suoran johdon sinne pumpulle että saisin tuon romun haettua työpaikaltani kotiin.

Kiitoksia
    BMW 318i Original is nice
  • kt10734
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 370
    • Uusimaa

Originally posted by darex View Post
    Ehtoota

Kaikki alkoi 3 viikkoa sitten kun 318i pemarini jätti minut kaupan pihaan. Ei pienintäkää lupausta käyntiin lähtemisestä. Onneks olin nokkela ja epäilin heti pensapumppua, takapenkki hele*ettiin ja korvahöröllä kuuntelemaan. Mitään ei kuulunut. Parin sahailun jälkeen pumppu kuitenkin heräsi ja auto toimi viikon ilman ongelmia.

Paikallinen varaosamyyjä oli pemarimies ja kertoi minulle että koputa nyrkillä apukuskin tankinpohjaa jos vielä tuollaista tekee. Viimeisen viikon aikana lähes jokapäivä olen joutunut koputtelemaan ja aina on lähtenyt.

Vaan koitti tämäkin päivä kun koputtelu ei enää auttanut. Virtakynällä mittasin ja siihen anturaan kyllä tulee virta mutta pensapumpulle ei tule virtaa. Otin pumpun irti ja annoin sille 12v virtaa ja pumppu toimii hyvin.

Missä vika kun pumppu ei saa virtaa? Sulake on ehjä. Entä ratkaisu? Voinko vetää suoran johdon sinne pumpulle että saisin tuon romun haettua työpaikaltani kotiin.

Kiitoksia
    Bensapumpun rele on varmaan väsähtänyt. Ota rele irti ja oikosulje oikeat navat releen kannasta (en tiedä numeroita) ja kokeile alkaako pumppu pyörimään. Jos alkaa niin osta uusi rele ja homma toimii.

Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

Comment

• Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9986
      • KVLA

Ennen uuden releen ostamista kannattaa kuitenkin tarkastaa,että ko. releelle tulee myös herätevirtaa ja että se myös maadoittuu releen jälkeen.

Comment

• K.S.
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 649
        • Espoo

ja uutta relettä ei tarvitse vianetsintämielessä ostaa, vaan sulakekotelosta voi lainata vastaavan joka sieltä kyllä löytyy. (lasinpesurin tjsp)
        boschilaisen kyljessä olevaa kaaviota vertaamalla kyllä löytyy, yleensä samanväriset on myös samanmallisia.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎