Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apuja, e36 pätkäsi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ripattila
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 389
    • Wonderland

    Apuja, e36 pätkäsi!

    Eli tänään 50km matka-ajon jälkeen pysähdyin kahville. Sieltä lähdettyäni polkasin ekasta risteyksestä niin rivakkaan 80km/h vauhtiin ku ilkesin. Kone lamaantui siitä täysin, vedot hävis kokonaan ja jouduin ohjaa pientareelle, virrat sammu.. Käynnistin uudelleen, toimi normaalisti.
    Mistä lähteä hakemaan vikaa? Kampiakselin pyörintäanturi on vaihdettu syksyllä, jolloin oireet olivat samaa luokkaa (joskin alkoivat pienillä kierroksilla). Vika saatiin kuntoon silloin. Auto on 328ia ja keli oli märkä sekä sateinen.

    Ja kiitos.
    E39 523iA Touring
    E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)
  • Terominator
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 134
    • Kangasala

    #2
    Pääsetkö vikakoodeja luetuttaan johonkin?
    E36 323i -95

    Ex: E36 328i -96, E30 318iS -90, E39 528i -97, E28 520i -85, E36 320ia -92, E36 328i -96, E34 525tdsa -94, E30 324tdic -90 +10 muun merkkistä

    Comment

    • Ripattila
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 389
      • Wonderland

      #3
      Joo.. eiköhän tuo onnistune. Hartikaiseen.
      E39 523iA Touring
      E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

      Comment

      • K.S.
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 649
        • Espoo

        #4
        Tukkeutunut lambakin saattaa jopa oireilla noin.
        Tekee muuten hyvää koneelle tommonen alilämpöisenä/kylmänä revitys. :think

        Comment

        • Bemu500
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 2992
          • INvaLA

          #5
          Originally posted by Rios View Post
          Eli tänään 50km matka-ajon jälkeen pysähdyin kahville. Sieltä lähdettyäni polkasin ekasta risteyksestä niin rivakkaan 80km/h vauhtiin ku ilkesin. Kone lamaantui siitä täysin, vedot hävis kokonaan ja jouduin ohjaa pientareelle, virrat sammu.. Käynnistin uudelleen, toimi normaalisti.
          Mistä lähteä hakemaan vikaa? Kampiakselin pyörintäanturi on vaihdettu syksyllä, jolloin oireet olivat samaa luokkaa (joskin alkoivat pienillä kierroksilla). Vika saatiin kuntoon silloin. Auto on 328ia ja keli oli märkä sekä sateinen.

          Ja kiitos.

          Ensimmäisenä käyt irrottaan ja putsaan akunkengät ja laitat ne kunnolla kiinni
          -Official member of BTCF-Sauna team-


          e91 325i -06

          Comment

          • metanolman83
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 249
            • itä suomi

            #6
            Originally posted by Bemu500 View Post
            Ensimmäisenä käyt irrottaan ja putsaan akunkengät ja laitat ne kunnolla kiinni
            ääni tälle. tuskin ne virrat katoais lambdan takia..

            Comment

            • BME316
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 446

              #7
              Originally posted by Rios View Post
              Eli tänään 50km matka-ajon jälkeen pysähdyin kahville.
              Originally posted by K.S. View Post
              Tekee muuten hyvää koneelle tommonen alilämpöisenä/kylmänä revitys. :think
              Meinaatko ettei kone ole kerennyt lämmetä 50km matkalla? Eikä se kyllä jäähdy 15 minuutissa juurikaan, joten tuskin on "alilämpöisellä/kylmällä" koneella revitetty.

              Comment

              • Ripattila
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 389
                • Wonderland

                #8
                OT: Niin, kyllähän tuo jo melkosena hehkuu 50 kilometrin matka-ajon jälkeen. Joten ei tässä konetta olla rasitettu ja kahviinkaan ei varmaan menny viittä minuuttiakaan.

                Miten olis tulpat ja johdot? Pitänee ne akunkengät tsekata, vaikka uskon niiden olevan kohdallaan.
                E39 523iA Touring
                E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                Comment

                • K.S.
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 649
                  • Espoo

                  #9
                  Meikäläiseltä on näköjään jäänyt luetun ymmärtäminen vähän puolitiehen

                  Vioittunut lamba anturi todellakin saattaa stumpata koko koneen kun ei jostain syystä lyökkään varaohjelmaa heti päälle, tai sitten yrittää ottaa tukkinaista anturia käyttöön, tästä on ihan omakohtaista kokemusta.

                  Mutta jos virrat tosiaan oli ihan koko autosta kadonneet niin sitten alottaisin tutkailun akun ja koneen maajohdoista. Jos ei niillä selviä niin koodeja lukemaan.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎