Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i tyhjäkäyntiongelma, 200 DME Control unit vikakoodi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tk-
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2002
    • 387
    • Jyväskylä

    E36 325i tyhjäkäyntiongelma, 200 DME Control unit vikakoodi

    On tuohon 91 malliseen vanoksettomaan koneeseen kehittynyt tyhjäkäyntiongelma. Vikakoodit luin ja tarjosi 200 DME Control unit (RAM/ROM/EPROM), nollasin ja pidin akunjohtoa yön irti, seuraavana päivänä testilenkki ja sama koodi ilmestyi takaisin. Vikana tyhjäkäynnin humppaus 300-1300rpm välillä ja kohonnut bensankulutus, aina kun vika on "päällä" niin kulutusmittari näyttää 4-10l suurempia lukemia. Onko muilla ollut vastaavaa ?

    Autossa on ollut virityslastu puolitoista vuotta ja alkuperäistä lastua voisi tietenkin ekana koittaa sen tilalle, mutta voiko tuota aiheuttaa joku muu tai onko tuo tyhjäkäyntiongelma sitten juuri tuosta vikakoodista johtuva ?
    325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82
  • saquri
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 3

    #2
    Tyhjäkäynnin seilaus voi johtua likaisesta tyhjäkäyntiventtiilistä, puhdistusohje: http://www.unitedbimmer.com/kb-e36-icvcleaning.php

    Mutta taas tuo kulutuksen nousu ajossa ei oikein tuo tuota... Kannattanee tarkistaa kuitenkin.
    Audis are mainly build for German cement salesmen
    -Jeremy Clarkson 2007

    Comment

    • amfe
      BTCF Member
      • Apr 2008
      • 281
      • 54500

      #3
      onkos tää selvinny? oma 320 antaa saman koodin dme 200 .. .
      BMW 325 sedan vm 2005


      ex-BMW 330i touring vm.2002
      ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

      ex-BMW 320i coupe vm.92
      ex-BMW 316 sedan vm.91

      Comment

      • -Tk-
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2002
        • 387
        • Jyväskylä

        #4
        Vaihdoin alkuperäisen lastun ja koodi hävisi, tyhjäkäyntivika taas johtui viallisesta lambda anturista.
        325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          $F200
          200 DME Control Unit
          $H200
          200 DME Control Unit

          This code is stored when a defect is detected in the RAM or in the ROM/EPROM. This is most often the result of low battery voltage. Delete the stored codes and disconnect the DME for at least 5 minutes in order to trigger a reset.

          Reconnect the DME and run the engine at idle for 3 minutes then drive the car at over 30 mph for more than 5 minutes. If the code recurs the DME must be replaced.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • amfe
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 281
            • 54500

            #6
            ok. miulla nykäsee n.1500 kierrokses.. ja tyhjäkäynti putputtaa.. ei anna lukemia tyhjäkäynnistä..pomppii miten sattuu. ja tota dme herjaa. kaikki nollattu ja uudestaan tuli dme herjaus ..

            eli vissiin se moottorinohjauspoksi rikki... :think lambda on jo vaihettu . .
            BMW 325 sedan vm 2005


            ex-BMW 330i touring vm.2002
            ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

            ex-BMW 320i coupe vm.92
            ex-BMW 316 sedan vm.91

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by amfe View Post
              ...eli vissiin se moottorinohjauspoksi rikki... :think lambda on jo vaihettu . .
              Eihän sulla vaan ole boksissa joku "tuning"lastu? Jos on niin vaihda orkkislastu takaisin ynnä piuhat irti akulta joksikin aikaa, piuhat kiinni, tyhjäkäyntiä pari minuuttia ja taas mennään.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • amfe
                BTCF Member
                • Apr 2008
                • 281
                • 54500

                #8
                ei kuulema ollu vaihettu lastua.. normilastu siis..


                Originally posted by Leka View Post
                Eihän sulla vaan ole boksissa joku "tuning"lastu? Jos on niin vaihda orkkislastu takaisin ynnä piuhat irti akulta joksikin aikaa, piuhat kiinni, tyhjäkäyntiä pari minuuttia ja taas mennään.
                BMW 325 sedan vm 2005


                ex-BMW 330i touring vm.2002
                ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

                ex-BMW 320i coupe vm.92
                ex-BMW 316 sedan vm.91

                Comment

                • amfe
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 281
                  • 54500

                  #9
                  pitääkö dme poksin vaihdon jälkeen ottaa akusta johto irti?????
                  BMW 325 sedan vm 2005


                  ex-BMW 330i touring vm.2002
                  ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

                  ex-BMW 320i coupe vm.92
                  ex-BMW 316 sedan vm.91

                  Comment

                  • Kele
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 100
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by amfe View Post
                    pitääkö dme poksin vaihdon jälkeen ottaa akusta johto irti?????

                    Ota akunkenkä irti jo ennen kun kosket boxiin, kärähtää uus boxi muuten asennyksessa!!
                    e90 318i 4d -06
                    e36 320 4d -91 Diamantschwarz
                    Ex. 2x e30 316

                    Comment

                    • amfe
                      BTCF Member
                      • Apr 2008
                      • 281
                      • 54500

                      #11
                      voi perse.


                      EDIT:ei kuulema opeleista ainakaan rikki mene vaikka on akunpiuhat kii... hmmm....
                      Last edited by amfe; 17-09-2008, 13:25.
                      BMW 325 sedan vm 2005


                      ex-BMW 330i touring vm.2002
                      ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

                      ex-BMW 320i coupe vm.92
                      ex-BMW 316 sedan vm.91

                      Comment

                      • Jarsse
                        BTCF Member
                        • Apr 2007
                        • 1519
                        • Kymenlaakso

                        #12
                        Vanha topicci, mutta itsellä avossa nyt sama vikakoodi tulee, oireena tosi tukkeinen ja nykivä veto, tyhjäkäynti on hyvä.

                        Antaa myös koodin nakutusanturi 1.

                        Vaihdettu immi, ecun lämpöanturi,bensapumppu, suuttimet aivan uusiin, tulpat,puolat ja katinkorvaus putket laitettu
                        E91 325xi vm07
                        E60 530xd vm06 stage X

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11103
                          • Oulu

                          #13
                          Jos tuo 200 vikakoodi ei katoa nollauksella/akun irti käytöllä, niin boksi sökö.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • ///BMW///
                            Newbiemmer
                            • Sep 2013
                            • 4
                            • Kotona

                            #14
                            Itellä 325i - 93vm vanoksella

                            Itsellä kävi näin kun vaihdoin rattilukon niin sen jälkeen ilmeni vika joka on sinänsä hauska ajaessa tyhjäkäynti jää liian korkealle. Eli kun päästää kaasun pois niin kestää hetken ennenkuin tippuu ja jää 1200rpm ja pysyy kunnes auton pysäyttää nii tippuu 800rpm. Voi olla että ruuvatessa kaasuläpän asentoanturi on voinu saada selkäänsä, tai myöhemmin selvisi että tyhjäkäynti moottorin letku oli halki kunnolla. No moottoria testattu ei mene läppä täysin kiinni virrat kääntäessä. Ja saattaa olla myös virtalukonpohja sen kanssa oli ongelmia nii en tiedä onko saanut jonkun piikin. Muuten toimii mielestäni hyvin ja laturi oli tätä enne hajalla myös. Vikakoodia luettu mutta testerin mukaan ei vikoja.

                            Eli voiko olla tyhjäkäynti moottori vika vai kaasuläppäanturi vai joku muu?? Ja mistä ostaisi kun ei ihan kaikkia viitti arvalla tilata.

                            Kiitos jo valmiiksi.

                            T: Jani

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎