Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakka
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 9
    • Turku

    E36 ei käynnisty

    eli 325 coupeen ongelmana käynnistys, katselin täältä ohjeita mutta menee pää sekaisin.Nämä on tarkastettu:
    - bensareleen pinniin 30 tulee jatkuvasti +12V, oli auto käynnissä, virrat päällä tahi ei.
    - releen pinnistä 87 on suora yhteys bensapumpulle, eli mittaa yleismittarilla resistanssi releen pinnistä 87 bensapumpulle, pitäisi olla 0 ohmia (käytännössä pitkästi alle 1 ohmi).
    - tarkista "vetääkö" rele, pinni 86 +12V:iin ja pinni 85 maihin (kun rele on IRTI), vaikka akkulaturilla. "Napsahtaako" rele? Onko napsahduksen aikana releen pinnien 30 ja 87 välinen resistanssi 0 ohmia (yleismittarilla)? Jos toimii edellä mainitun kaltaisesti, rele on OK.
    - kun rele on paikoillaan ja starttaat, kytkeytyykö pinniin 87 +12V? Jos kytkeytyy, motronic ohjaa sitä oikein.

    Kaikki nuo ok mutta bensapumppu toimii rele ohikytkettynä mutta ei releellä? nastaan 87 tulee +12v startatessa kun rele paikalla.Auton sielenelämä on hiukan epäselvää mutta onko näin että jos ei kipinää niin bensansyöttö katkeaa ja päinvastoin.

    Kipinöistä ei hajua mutta ilmeisesti ei tule koska ei käynnisty, starttimoottori liikuttaa autoa kun vaihde päällä eli pyörittää.

    Kysymys kuuluu: mitä pitäis seuraavaksi katella että vika löytyis?
    Auto vuosimallia -94, kone vanos kutonen.

    Juu ja hc oli joissain taivaissa ennen ku auto jäi kokonaan pihalle, tyhjäkäynti hiukan päälle 500
    Last edited by zakka; 21-04-2008, 13:32.
    e36 325i Coupe -94
  • Noppe
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 534
    • Kuopio

    #2
    Oletko kokeillut toisella releellä? Voi olla että yhdistää, mutta on niin kulunut, ettei kestä virtaa. Eli "tyhjänä" näkyy +12, mutta kun tulee kuormaa niin jännite tippuu nollaan.

    Comment

    • zakka
      Newbiemmer
      • Apr 2007
      • 9
      • Turku

      #3
      Originally posted by Noppe View Post
      Oletko kokeillut toisella releellä? Voi olla että yhdistää, mutta on niin kulunut, ettei kestä virtaa. Eli "tyhjänä" näkyy +12, mutta kun tulee kuormaa niin jännite tippuu nollaan.
      olen kokeillut kolmella eri releelle joissa sama kaavio kyljessä, ei auta, vastus on nollissa(0.1 Ohmia)releessä joka nyt paikalla.
      dme releen kokeilin myös irtonaisena ja toimii, tosin en ole dme releen kannasta mitään mitannut kun en tiedä miten pitäis toimia, dme releen kytkimen vastus min 0.3 Ohmia joten hiukan väsynyt taitaa olla.
      tuo ihmetyttää vaan kun kytkin pumpun releen pohjan hyppylangalla kytkimen kohdalta, eli releen ohi niin pumppu kävi hyvin,pitäisiköhän kokeilla käynnistystä noin?
      Entäs miten katsotaan tuleeko tulpille kipinää,voiko sen tulpan vain lyödä runkoon yksi kerrallaan vai pitääkö olla tulpan reikä kiinni(toinen tulppa).

      helpoinhan olisi hinauttaa korjaamolle mutta työttömän rahapussi näyttää nollaa, katsatusaikaa 17.5 asti
      Last edited by zakka; 21-04-2008, 20:13.
      e36 325i Coupe -94

      Comment

      • 1349
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 231
        • Turku

        #4
        OT
        Onkos sun autos muuten Jyrkkälässä? Tänään joku ainakin yritteli käynnistellä samannäköstä vempelettä kun ajoin ohi.
        E91 335i -07
        F20 118i -15

        Comment

        • Team Eastcorner
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1095
          • Vimpeli

          #5
          Originally posted by zakka View Post
          olen kokeillut kolmella eri releelle joissa sama kaavio kyljessä, ei auta, vastus on nollissa(0.1 Ohmia)releessä joka nyt paikalla.
          dme releen kokeilin myös irtonaisena ja toimii, tosin en ole dme releen kannasta mitään mitannut kun en tiedä miten pitäis toimia, dme releen kytkimen vastus min 0.3 Ohmia joten hiukan väsynyt taitaa olla.
          tuo ihmetyttää vaan kun kytkin pumpun releen pohjan hyppylangalla kytkimen kohdalta, eli releen ohi niin pumppu kävi hyvin,pitäisiköhän kokeilla käynnistystä noin?
          Entäs miten katsotaan tuleeko tulpille kipinää,voiko sen tulpan vain lyödä runkoon yksi kerrallaan vai pitääkö olla tulpan reikä kiinni(toinen tulppa).

          helpoinhan olisi hinauttaa korjaamolle mutta työttömän rahapussi näyttää nollaa, katsatusaikaa 17.5 asti
          Tuo on ihan normaalia että pumppu pyörii hyppylangalla. Moottorin ohjausboksi ohjaa pumpun relettä; startatessa ja auton käydessä antaa pumpun pyöriä.

          Voithan sä kokeilla että lähteekö se käyntiin hyppylangalla, ei pitäisi olla ainakaan mitään haittaa..

          Lähtisin etsimään vikaa ilmamassamittarista tai kampiakselin asentotunnistimesta.
          Ilmamassamittarin voit kokeilla ottamalla sen liittimen irti ja yrität käyntiin. Eli auto kyllä toimii ilman mittaria mutta seokset ja käynti on epämääräistä.

          Asentotunnistimen kokeilemiseen en osaa antaa muuta neuvoa kuin irroittaa, yleismittari ohmi-alueelle, mittajohdot liittimeen ja heiluttelet jotain raudan palaa anturin edessä, pitäisi lukemat muuttua.. Tuosta en ole varma onko luotettava keino, esim. viallinen abs-anturi (E39) näytti lukemia kun pyörittelin rengasta (=kunnossa?) mutta lakkasi pelaamasta vasta riittävän suuressa ajonopeudessa ja sytytti vikavalon mittaristoon..

          Edit: asentotunnistin ja abs-anturi ovat siis molemmat induktiivisia antureita, siksi vertaus..
          Last edited by Team Eastcorner; 21-04-2008, 21:16.
          Rides:

          -E28 518i ´86
          -Audi A6 C5 ´99
          -VW T4 ´97

          Comment

          • zakka
            Newbiemmer
            • Apr 2007
            • 9
            • Turku

            #6
            Originally posted by 1349 View Post
            OT
            Onkos sun autos muuten Jyrkkälässä? Tänään joku ainakin yritteli käynnistellä samannäköstä vempelettä kun ajoin ohi.
            Täällähän se on joo
            e36 325i Coupe -94

            Comment

            • zakka
              Newbiemmer
              • Apr 2007
              • 9
              • Turku

              #7
              Originally posted by Team Eastcorner View Post
              Tuo on ihan normaalia että pumppu pyörii hyppylangalla. Moottorin ohjausboksi ohjaa pumpun relettä; startatessa ja auton käydessä antaa pumpun pyöriä.

              Voithan sä kokeilla että lähteekö se käyntiin hyppylangalla, ei pitäisi olla ainakaan mitään haittaa..

              Lähtisin etsimään vikaa ilmamassamittarista tai kampiakselin asentotunnistimesta.
              Ilmamassamittarin voit kokeilla ottamalla sen liittimen irti ja yrität käyntiin. Eli auto kyllä toimii ilman mittaria mutta seokset ja käynti on epämääräistä.

              Asentotunnistimen kokeilemiseen en osaa antaa muuta neuvoa kuin irroittaa, yleismittari ohmi-alueelle, mittajohdot liittimeen ja heiluttelet jotain raudan palaa anturin edessä, pitäisi lukemat muuttua.. Tuosta en ole varma onko luotettava keino, esim. viallinen abs-anturi (E39) näytti lukemia kun pyörittelin rengasta (=kunnossa?) mutta lakkasi pelaamasta vasta riittävän suuressa ajonopeudessa ja sytytti vikavalon mittaristoon..

              Edit: asentotunnistin ja abs-anturi ovat siis molemmat induktiivisia antureita, siksi vertaus..
              Pitää kokeilla noita heti huomenna, seokset olivat kyllä liian rikkaalla ennen kuin hyytyi lopullisesti, lappua ei tullut otettua, mutta hc yli 400 ja nousussa,happea ei ollut kaasuissa vaikka haitariputki paikattu ilmastointiteipillä.

              Mistä tuo asentotunnistin löytyy?Haynes opaskirja löytyy englanniksi joten auttais myös sen englannikielinen nimi.
              e36 325i Coupe -94

              Comment

              • Team Eastcorner
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1095
                • Vimpeli

                #8
                Originally posted by zakka View Post
                Pitää kokeilla noita heti huomenna, seokset olivat kyllä liian rikkaalla ennen kuin hyytyi lopullisesti, lappua ei tullut otettua, mutta hc yli 400 ja nousussa,happea ei ollut kaasuissa vaikka haitariputki paikattu ilmastointiteipillä.

                Mistä tuo asentotunnistin löytyy?Haynes opaskirja löytyy englanniksi joten auttais myös sen englannikielinen nimi.
                No ei se ilmastointiteippi kyllä hyvää siitä rikkoutuneesta haitariputkesta tee mutta ei se myöskään käyntikyvyttömäksikään..

                Asentotunnistin löytyy kampiakselin päässä olevan hihnapyörän yläpuolelta/sivusta/en muista
                Rides:

                -E28 518i ´86
                -Audi A6 C5 ´99
                -VW T4 ´97

                Comment

                • zakka
                  Newbiemmer
                  • Apr 2007
                  • 9
                  • Turku

                  #9
                  Asentotunnistin löytyy kampiakselin päässä olevan hihnapyörän yläpuolelta/sivusta/en muista [/quote]

                  Näyttäis olevan pirun pahassa paikassa piru vie.
                  e36 325i Coupe -94

                  Comment

                  • zakka
                    Newbiemmer
                    • Apr 2007
                    • 9
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by zakka View Post
                    Asentotunnistin löytyy kampiakselin päässä olevan hihnapyörän yläpuolelta/sivusta/en muista
                    Näyttäis olevan pirun pahassa paikassa piru vie.[/quote]

                    Otin tuon tunnistimen johdon pään irti ja mittalin, asentotunnistin kiinni autossa.
                    Resistanssit kaikkien kolmen liittimen välillä näyttää ääretöntä, eli siinäkö se vika nyt oli?
                    e36 325i Coupe -94

                    Comment

                    • zakka
                      Newbiemmer
                      • Apr 2007
                      • 9
                      • Turku

                      #11
                      Sain viimein kampiakselin asentotunnistimen irti oli aika piukassa, näyttää olevan tuollainen.
                      Hella/AB Technik no:BMW 1724 056.2 ei kun osaa tilaamaan
                      e36 325i Coupe -94

                      Comment

                      • zakka
                        Newbiemmer
                        • Apr 2007
                        • 9
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by zakka View Post
                        Näyttäis olevan pirun pahassa paikassa piru vie.
                        Otin tuon tunnistimen johdon pään irti ja mittalin, asentotunnistin kiinni autossa.
                        Resistanssit kaikkien kolmen liittimen välillä näyttää ääretöntä, eli siinäkö se vika nyt oli?[/quote]

                        Homma kunnossa uusi anturi vaihdettu,kiitoksia vinkeistä.
                        Katsastuksessa vielä hc~250 tyhjäkäynnillä,muuten arvot ok, oiskohan vika lamdassa?
                        e36 325i Coupe -94

                        Comment

                        • goldenm
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 544

                          #13
                          Käy aluksi läpi huolella mahdolliset imuvuodot..
                          Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎